Pengar inom Reining

H

h0rselover

Läste på TPHs hemsida att det skall hållas en Reiningtävling i Europa med 150.000 euro i prispengar. Är det bra eller dåligt att summorna ökar? Vad tycker ni?
 
Tror inte att det finns någon som skulle ha nåt emot att vinna den tävlingen ;)

+ Det måste gå att tjäna pengar på sporten för att någon/några ska ha råd att syssla med det på heltid - för utvecklingen framåt.

- Självklart kommer det att leda till hårdare krav på hästarna, mer press osv.

Malin
 
Precis som Malin tycker jag att pressen på hästerna lätt blir för stor. Tittar man på inridningsålder, träningsprogram och hållbarhet på de flesta Amerikanska och Kanadensiska reininghästar så blir man lätt mörkrädd. Å andra sidan går det inte att hälla sponsrade sadeltvålar och fordersäckar i bensintanken på väg till/från tävling, så lite pengar är alltid trevligt.
 
Jag tycker att det är bra att de ökar. Men det hade varit bättre om det var mer utspritt, alltså att det fanns en del prispengar på alla större tävlingar och inte skyhöga på några få..

Tyvärr blir väl pressen på hästarna större, men sålänge vi inte tillåter tävlingar på tvååringar så skyddar vi dem lite i alla fall.
 

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 644
Senast: Cambrie
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 066
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
579
Senast: Anna-Bella
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
370
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp