Bukefalos 28 år!

Pepparkaka bra för magen?

Rosett

Trådstartare
Jag har en längre tid haft illamående på kvällar och nätter. (Nej, jag är inte gravid). De senaste veckorna har jag ätit några pepparkakor varje dag och ser man på! Illamåendet har minskat dramatiskt! :eek: :)
Funderar på om det är ingefäran som lugnar magen. Vad tror ni?
 
Sv: Pepparkaka bra för magen?

Är det ingefära i pepparkakor? :cautious:

Du får väl testa att dricka ingefärste och se om det också hjälper :idea:
 
Sv: Pepparkaka bra för magen?

Jajemän, pepparkakor kan minska illamående! Fast äter man för många får man ont i magen (och mår illa igen).
Exakt vad i dem det är kan jag inte svara på, men förmodligen är det ingefäran eller pepparn. Båda kryddorna är ju kända för att vara bra mot sånt.

Placebo eller äkta, jag äter pepparkakor mot illamående i vilket fall!
 
Sv: Pepparkaka bra för magen?

Men är det inte därifrån myten att man blir snäll av pepparkakor kommer? :)

Kryddorna i pepparkakor är bra för magen, och utan magont blir man lite trevligare.
 
Sv: Pepparkaka bra för magen?

Krydd-peppar :p
Jag brukar ha i lite i varje fall, det kanske inte är normalt :o Det ska väl egentligen vara kryddnejlika, men jag gillar inte det så brukar byta ut mot lite kryddpeppar och kardemumma.
 
Sv: Pepparkaka bra för magen?

Har aldrig sett ett pepparkaksrecept med peppar i, hur smakar det?
 
Sv: Pepparkaka bra för magen?

Det är jättegott! Som sagt, man plockar bort kryddnejlikan och tar lite peppar och kardemumma istället. Gott gott! Man får inte ta för mycket bara, då tar pepparn över..

Konstigt jag trodde det var normalt :o
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
915
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 525
Senast: Linn-Nora
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Hoarfrost
·
Kropp & Själ För ett år sedan ca slutade jag äta gluten. Jag har inga uttalade problem när jag äter det förutom allmänt känslig mage och tendenser...
Svar
13
· Visningar
1 327
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp