Bukefalos 28 år!

Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

kl

Postade i tråden för exakt en månad sen. Tänkte att jag kunde ge en liten uppdatering på hur mitt "lyckoprojekt" fortskrider. Bra! Det går bra! Det börjar äntligen hända saker! :D Och detta efter vecka 9 av 65...

Största skillnaden började märkas för någon vecka sedan bara. De där negativa tankarna om mig själv som jag haft i huvudet de senaste två åren har avtagit lite. Jag pluggar för tillfället och tog på mig rollen som klassrådsrepresentant (älskar sånt!), första mötet med skolledningen hade vi häromdagen och på det mötet började verkligen känna igen mig själv, jag var mitt gamla härliga jag igen; jag framförde kritik på ett konkret, sakligt sätt, tog plats, lyssnade på de andra och lockade till skratt. Jag var i mitt esse helt enkelt! Något av det tråkigaste under de två åren som varit har varit att jag förlorat förmågan av att bli intresserad av saker. Jag brukade vara en väldigt nyfiken person och allt som överhuvudtaget gick att lära sig om blev sjuuukt intressant i mina ögon (kunde vara vad som helst; konjunktiv i spanska, Elfenbenskustens exportförhållanden till Nordamerika eller hur man blandar drinkar). Men det var länge sen jag kände det där brinnande intresset för något nu, tror tyvärr också det påverkat mina studieresultat negativt. Ibland har jag känt en snabb "ilning" av intresse, men det är en flyktig känsla som snabbt går över.

Hur som helst går det bra, jag blir fruktansvärt otålig ibland och börjar tänka "det här hjälper inte", "det är ingen idé" eller "jag inbillar mig bara att det hjälper" men det är ju just mina tankemönster jag försöker jobba med och jag kan vara väldigt envis ibland, så när jag får en sån tillfällig svacka jobbar jag bara ännu hårdare och att det nu har börjat ge resultat är förstås jätteroligt!

Skulle även vilja lägga till att jag har påbörjat mitt "viktmission" också. Började på 75 kg och vill i juli 2014 väga 60 kg. Ligger på 73 kg nu!