Bukefalos 28 år!

Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Själv försöker jag att inte tänka så mycket på något alls, det är enklast så.
Ägnar dagarna åt att göra det jag måste och försöka äta som jag ska (men oftast går det inte så bra) och försöka sova minst 7 timmar varje natt (går inte heller så bra)
Jag har kommit in på drömutbildningen, somliga problem börjar lösa sig, jag har återupptagit kontakten med flera "gamla" kompisar och det borde egentligen kännas ganska bra med det mesta, men det gör det inte :crazy:

Grattis till utbildningen! Jag vet hur det känns när man har mycket att vara glad över men ändå inte lyckas, och jag hoppas verkligen att det vänder för dig, om inte annat i och med skolstarten.
 
Sv: Pepptråden 2013

Delvis KL

Sparrisen123: Vad skönt att det går åt rätt håll och tack för din omtanke! Kan det vara en oro för att det just är bra nu och då är rädd att den känslan ska försvinna?

Stormkast: Vad skönt med mindre socialt, det kan vara skönt att få lite ro. Du verkar dessutom hålla till på en plats som är perfekt för eftertanke och vila
 
Sv: Pepptråden 2013

Jag vet inte om det hör hemma här men irriterad-tråden kändes inte heller... bra. Jag bor ju hemma med mamma, bror och mors exman. Som betett sig rent ut sagt som ett idiotiskt svin de senaste åren. Och de borde ha skilt sig för längesedan. Nu är DET äntligen igenom, men pga en massa olika saker har vi inte lyckats sälja lägenheten och sära på oss.

Dessutom har T (exmannen) TYDLIGEN inte insett att det faktiskt är allvar nu. Att det inte räcker att han bättrar sig lite för att det ska gå att rädda för det FINNS ingenting att rädda. Det gick tydligen upp för honom ordentligt idag. När mamma via telefon (hon är iväg med husbilen ett par dagar) sa (igen) att nej, hon är intresserad av att försöka få det att fungera längre, eller igen.

Vilket enligt mig är helt rätt och de borde ha särat på sig helt för länge, länge, länge sedan. Men... Denna insikt har nu gjort att T vandrat runt i lägenheten och storgråtit. Hela dagen. Och jag kan verkligen inte hantera det här.
Alls.

När mamma är ledsen kan jag trösta och försöka hjälpa, men för T har jag förlorat alla känslor, utom möjligen till största delen avsky, för längesedan. Så jag kan inte få mig själv att försöka 'trösta' honom. Eller säga särskilt mycket, jag håller ju helt och hållet med mamma. ( HUR KAN DU INTE HA FATTAT ATT DET ÄR SLUT DIN DUMMA ELAKA JÄVEL?! ...men jag tror inte det skulle... hjälpa... situtationen... så jag säger inget)
AAAHH vad gör man.

Ursäkta romanen.... behövde verkligen bara få ventilera någonstans :crazy:
 
Sv: Pepptråden 2013

Usch vad jobbigt! Vet inte vad jag ska säga, men det låter verkligen tufft.

Kl
Jag kom på att jag kommer dö, och har nu sån ångest att jag inte törs/vill/kan sova. Och jag vill göra något "dåligt" för att känna mig levande. Förstår mig inte på min egen logik ibland :crazy:
 
Sv: Pepptråden 2013

KL

Hur blir det med Peppträffen?

Inte hört något från er på länge så tänker hur ni planerat in den?

Kanske bör tillägga att jag just fått en hästträning inbokad kl 17, men går kanske att planera runt den om det är så.
 
Sv: Pepptråden 2013

Jag skulle just gå in här och skriva att min Åreresa blivit flyttad så jag kan inte det datumet :( Anade ju lite att det kunde bli så men hoppades att jag skulle komma hem tidigare. Hoppas det kan bli en till!
 
Sv: Pepptråden 2013

Kl
Måste få skriva av mig lite känner jag!
Idag var jag på möte med samverkansteamet som består av Af, försäkringskassan, kommunen, och nått mer kommer inte ihåg bara för de!
Iaf de har lovat mig att hjälpa mig att få komma ut och arbetsträna 3 dagar i veckan 3 timmar till och börja med så alltså 9 timmar i veckan.
Efter över ett år sysslolös så känns de rätt bra!
Dock vågar jag inte hoppas ännu, känns som
Man kan bli besviken om de inte går i lås! Nästa möte i början på augusti och då kommer de planeras och diskuteras vad jag kan tänka mig att jobbare som kan leda till en anställning :bump:
 
Sv: Pepptråden 2013

Känner mig lika värdelös som vanligt. Villket betyder att jag inte får något gjort, vilket betyder att jag känner mig ännu mer värdelös.
 
Sv: Pepptråden 2013

Jag är så glad! Har tjatat på af i över 1 år snart men de har ignorerat mig totalt tyvärr så är glad att jag blev skickad till samverkans temat :D
 
Sv: Pepptråden 2013

Kl

Vet ni vad jag har gjort? Jag har berättat för "min" psykolog att jag skär mig. Och visat ärren/såren på det lindrigaste stället. Nu vill jag lite dö, och lite belöna mig själv.
 
Sv: Pepptråden 2013

Tack båda två, snälla ni är! Kan inte påstå att det känns varken speciellt bra eller starkt utan mest värdelöst och dåligt, men det är väl en del av alltihop antar jag.
 
Sv: Pepptråden 2013

Känner mig lika värdelös som vanligt. Villket betyder att jag inte får något gjort, vilket betyder att jag känner mig ännu mer värdelös.
Du är inte värdelös! Lista upp det du behöver göra, prioritera och låt det ta några dagar. Allt behöver inte göras samtidigt!

Kl

Vet ni vad jag har gjort? Jag har berättat för "min" psykolog att jag skär mig. Och visat ärren/såren på det lindrigaste stället. Nu vill jag lite dö, och lite belöna mig själv.

Awesome! Belöna dig stort!
 
Sv: Pepptråden 2013

Vet att jag inte är värdelös egentligen. Men känns som jag inte riktigt har lyckats åstadkommit något med mitt liv. Trotts att jag är färdig med mina universitetsstudier. Men lite av den hjälplöshet beror nog på att det finns så många vägar jag kan gå nu, förut har jag alltid haft en plan. Men nu finns det ingen, jag kan flytta precis vart jag vill och jobba med precis vad jag vill med.
 
Sv: Pepptråden 2013

Är det kanske inte just det att du har uppnåt målen du har haft som gör att du känner dig vilsen och hjälplös nu? Förr har du haft ett tydligt mål (universitetsstudierna), nu har du plötsligt tusen möjligheter och vet kanske inte var målet är?
Försök se det som ett bevis på att du har lyckats, och tagit dig dit, och gett dig själv alla möjligheter! Jag fattar att det är svårt, men försök iallafall.

KL
Jag ska sätta mig själv i en situation då en kompis kommer se mina sår och ärr. Jag vet ju varför jag gör såna saker, för att försöka kunna sluta. Men det känns helt jävla idiotiskt :banghead: Han kommer säga upp bekantskapen. Vad fan gör jag då?!
 
Sv: Pepptråden 2013

Kl
Var och tittade på Springsteen & I idag. Vilket människa han är fantastiskt! Nu är ma laddad med massa energi som vanligt ;) Jag är glad att jag. Fått se honom live! Nu sova imorgon har jag massor att göra plus att vi bokade semester idag :)
Jag har äntligen hittat tillbaka igen på rätt väg och jag hoppas att se fortsätter så!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 486
Senast: Niyama
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 352
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 279
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp