Sv: Pepptråden 2013
Ja jag hoppas att det inte är en riktig viktuppgång, 2,6 kg på 4 dagar är ganska extremt i så fall

Men jag läste lite om den pollenmedicinen jag har tagit och en sällsynt biverkning av den är vätskeansamling och jag insåg att det är ju sen jag började med den som jag har gått upp så snabbt i vikt, så jag hoppas att det blir bättre nu när jag slutar ta den. Jag ger det hela några dagar innan jag får total panik över vikten. För som du skriver så borde det rent logiskt vara omöjligt att gå upp så mycket i vikt annars. Hoppas, hoppas det bara är vätska.
Är det någon som vet hur fort kroppen gör sig av med överflödig vätska? Eller kan det ansamlas i kroppen för alltid och så blir man aldrig av med det?
Huvudet är fortfarande tungt och gör ont, verkar aldrig gå över. Har haft ont veckor i sträck nu.
Fick ett mindre roligt brev från min psykmottagning också, de skrev att så länge jag inte väger mer normalt och så länge jag behöver hjälp med maten så kan dom inte fortsätta ta emot mig för behandling. Dom kan inte heller erbjuda någon dietist eftersom dom bedömer att jag varit inom sjukvården så länge att det inte kan hjälpa mig eftersom jag redan fått den hjälpen tidigare. Ja visst, ca 2 gånger fick jag senast träffa en dietist i öppenvården och det är 3 år sedan. Det kan väl inte räknas som så mycket?
Så i princip kastar dom ut mig för att jag är för sjuk. Dom säger att jag måste gå kvar på dagvården tills jag är friskare men dagvårdsterminen slutar innan midsommar och efter det vet jag inte hur det blir. I värsta fall kommer jag vara för sjuk för dagvården och för sjuk för öppenvården och då kommer jag istället att bli lämnad ensam. Toppen, heja, heja svenska psykiatriska vården