Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

LV + MM

Ni har nog alldeles rätt, egentligen önskar jag nog mest att jag inte ens skulle behöva fundera över det :( Ska nog försöka få med mig en vän när jag handlar ritprylar nu när CSN kommer. Så inga 'råkar' slinka med. Lika bra att hålla sig så mycket på den säkra sidan som möjligt...

Det låter som en bra plan tycker jag :)

Och du, och alla andra i samma sits, självskada inte. Ni är så fina som ni är och värda det bästa här i livet!

Haha! Det är så kul, när man blir så påverkad av det man läser att man inte kan tygla sitt ansikte :p

Ja, lite mänsklig är jag allt :D

Lightzone: Tycker det låter som en vettig idé!

Nu ska jag sova :banana:

Tack <3

Det är, förutom en gång, många år sedan nu. Men tanken verkar ha slagit rot i mitt huvud och min hjärna har börjat roa sig med ändlösa små videofilmer när den känner för det. Så jag ska nog ta det lite försiktigt framöver..

Men himla bra att den här tråden och ni finns när man behöver ventilera :)

Och jag ska nog göra som LV och sussa strax. Sömn och en ny dag känns välbehövligt!

God... morgon..

Mår hur konstigt som helst. Känns som feber och lite illamående, men jag har ju aldrig feber (37.2 nu) hur dåligt jag än mår. Så jag vet inte...
Motivation idag: 0

Men lite tänkte jag lyckas med iaf, även om jag skjuter träningen på morgondagen...

- Laga (MASSOR av) linsgryta så att det finns hemma.
- Få in sista skoluppgifterna som jag struntade i igår.
- Äta okej. Det kommer nog slinka ner både det ena och det andra som inte är jättebra när man vill kickstarta viktnedgång, typ rostmackor and so on. Men... Det får nog faktiskt vara så. Iaf tills det inte känns som att jag har minst 38.5.

Krya på dig!

Jag klev upp vid 05.30, kände hur död jag var i precis varenda kroppsdel (sovit skit i natt, pga jobbig katt osv) så jag gick och lade mig igen och sov till 7.15. Men nu har jag skrivit klart min uppsats i alla fall, vilket betyder att jag "bara" behöver läsa om katt och hund de närmaste dagarna inför provet på fredag :banana:

Hopp, idag har mitt användarnamn gjort skäl för sitt namn :(

Har en helt värdelös dag.

Du klarar det! Nya tag i morgon bara! Andas och ta det lugnt och tänk på hur bra du är i stället! Alla har vi dagar som känns värdelösa. Du klarar detta! :love:

Kris och katastrof här. Jag har en extrem kropps, vikt och matångest och självhat som blandas med en stor sorg,rädsla, tomhet och tankar på att jag inte orkar mer och att jag inte vet om jag vill leva.

Jag är så trött i huvudet och full av ångest att jag har fått flera blackouts då jag inte kommer ihåg något och jag vet inte när jag gick från att vara närvarande till att bara försvinna iväg. Som t.ex. igår så vaknade jag och hade inget minne mer än att jag satte mig vid tvn vid nio kvällen innan men jag vet inte vad som hände i programmet eller när jag gick och la mig eller hur jag kom i säng. I morse har tydligen mitt alarm ringt men jag har inget minne av att jag hört det eller stängt av det och då är jag ändå extremt ljudkänslig, samma sak i taxin idag, först är jag hemma hos mig och sen helt plötsligt är jag framme vid dagvården och ser mig helt förvirrat omkring.

Jag har haft mycket,mycket värre minnesförluster än så men då har det varit i kombination med att jag tagit för mycket tabletter. Då har mina föräldrar fått skaka mig och försöka få liv i mig men knappt lyckats, ibland kanske jag mumlat något tillslut och sen däckat igen, men jag har ingen aning om att dom varit hos mig sen när dom frågar dagen efter.

Idag vill jag bara flyta iväg in i en dimma, har tagit lite extra tabletter och ska nog ta lite mer plus mina vanliga. Orkar inte känna allt det här. Jag hatar verkligen mig själv, mitt liv och min sjukdom. Jag vet inte om tabletter är det bästa sättet att hantera det på men det känns som att jag dör annars.

Dagvården får mig att må så dåligt,jag vill gå där för min terapeut men jag är sååå trött på att vistas i en så sjuk miljö där allt handlar om mat och det är alltid en eller alla som mår dåligt och stämningen blir ju inte direkt på topp trots att jag försöker vara positiv där och sprida lite bra tankar och idéer. Känner ett stort ansvar för att få igång gruppen, hålla samtalen vid liv,få med alla i diskussionerna och jag tar kanske på mig det ansvaret som egentligen borde ligga på personalen.

Nu har jag klarat min middag men har mitt utökade mellis kvar, ett mellis som är typ 3 ggr så stort som ett vanligt mellis, det är alltid jobbigt men efter dagvården är det hemskt svårt.

Usch, har inget bra att skriva idag :(

Kram <3

Vad menar du att du ska ta för tabletter? Ingen överdos hoppas jag.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, vill så gärna hjälpa dig. Komma och ge dig en kram eller bara prata med dig! Du kan, du har gjort framsteg och du är jätteduktig. Det här är en svacka och svackor kommer och går, du tar dig ur det här!

Dagen känns fortfarande värdelös men det är en ny dag imorgon.

Är bara lite trött på livet idag.

Jag hoppas du inte behövde öka på pillerdoserna ikväll.

Men det är okej att behöva ha något extra mot ångesten ibland. Och det är jättebra att skriva av sig lite frustration och andra känslor så du inte stänger allt inne.

Som LV säger så hade jag också velat krama om dig och säga att allt kommer bli bra.
Hoppas du känner dig bättre snart!

Kramar!

Ska bara ta mig i säng också :crazy:
Satt uppe halva natten inatt och kunde inte somna. Har en massa störda tankar som sabbar tankeverksamheten för tillfället och ger mig ångest hela dagarna. Något jag tagit upp med psykologen och som har jagat mig i ett halvår nu. Jag vet inte hur jag ska bli kvitt tankarna, dom förföljer mig hela dagarna så jag har smått panik hela tiden :(
det är liksom inga lättsamma tankar utan varenda kotte som skulle haft min hjärna för tillfället hade blivit tokig till slut.

Jag måste sluta dricka såhär :crazy:
När i.q reklamen känns som att den börjar träffa är det väl dags att fundera lite.

När jag läser om alla era problem, känns det som jag gnäller över så jävla banala.

Kram på er alla! Hoppas verkligen ni får den hjälp ni behöver.

Hur stora problemen är spelar ingen som helst roll. Dina problem är jobbiga för dig, våra för oss. Det finns ingen referensram att följa när det gäller sånt här.

Allas problem är lika värda att lyfta upp här, ingen ska känna att "det finns andra som har det värre". Det finns det alltid men våra problem är det väsentliga för oss.
Vi stöttar varandra oavsett problem.

Så sluta tänka så :)

Kan du inte se över dina vanor?

Dricker du ofta eller dricker du för mycket när du dricker?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V