Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

KL

Ligger i sängen och grinar just nu innan läggdags. Har alltid haft problem med ensamhets/övergivnadskänslor då jag alltid blivit bortvald i mitt liv (aldrig blivit bjuden på kalas, varit reserven bland kompisar och aldrig någons förstahandsval osv). Efter att ingen ville fira min 18-årsdag har jag nu världens ångest inför studenten och har nu ställt in all form av mottagning för att inte riskera att bli besviken för att folk inte kan komma. Vill verkligen inte ta studenten och det enbart för att lättare låtsas att jag inte är ensam. Jag är ju sjuk i huvet.

Hatar studenten och allt tjat runt det!! Önskar att alla bara kunde hålla tyst!

KL

Ligger i sängen och grinar just nu innan läggdags. Har alltid haft problem med ensamhets/övergivnadskänslor då jag alltid blivit bortvald i mitt liv (aldrig blivit bjuden på kalas, varit reserven bland kompisar och aldrig någons förstahandsval osv). Efter att ingen ville fira min 18-årsdag har jag nu världens ångest inför studenten och har nu ställt in all form av mottagning för att inte riskera att bli besviken för att folk inte kan komma. Vill verkligen inte ta studenten och det enbart för att lättare låtsas att jag inte är ensam. Jag är ju sjuk i huvet.

Hatar studenten och allt tjat runt det!! Önskar att alla bara kunde hålla tyst!

Jag förstår verkligen din känsla!
Jag kommer ihåg den gången en klasskamrat bad att få prata med mig och hon sa då att hon ville jag skulle komma på hennes kalas men inte resten av klassen, så hon undrade om det var okej att jag inte kom :(
Visst, all heder att hon sa som det var, men ändå. 10 år gammal och bli utesluten på det viset. Det känns fortfarande.

Torka dina tårar. Dom är inte värda att spilla tårar över. Fira så som du vill, även om det betyder att du gör något själv. Gör något du blir glad av. Hade huset varit klart hade du fått komma hit om du velat. Få komma bort från allt ett litet tag :)
Du kanske behöver lite semester från vardagen?
Tänka på något annat.

Vad hade du planerat att ha för mottagning efter du tagit studenten? Tror du inte att någon kommer? Det är väl klart att någon kommer! Bli glad för det även om det kanske inte är alla som dyker upp.

Och du är inte alls sjuk i huvudet.

Men fina LV! <3

När är det? Nån dag måste jag ju lyckas hälsa på!
Träffa min buke-crush :D
(eller kom hit så går vi på gröna lund eller något!)

Det är den 14 juni, samma dag som studenten :) tycker du kan pallra dig hit :D

MM: så har det sett ut för mig med. Till slut blev det enklare att bara inte bjuda mig. Jag har haft max ett födelsedagskalas eller nåt sånt med kompisar när jag var liten... Bah, det är så sorgligt, jag hoppas att mina barn får bra kalas och blir bjudna på många kalas av sina kompisar :(

Det är ju inte många jag vill bjuda, därför är jag rädd att de jag bjuder inte vill eller kan komma (min gärna omvandlar gärna "inte kan" till "inte vill") och då känns det bara lättast att ställa in allt för att slippa bli besviken - men det är också en otroligt dum grej att ställa in något bara för att man är rädd att bli besviken.

Fy vad hemska barn kan vara! Men ännu hemskare att föräldrarna går med på att bjuda alla i klassen utom en. :(
När jag flyttade från Skåne till Halland var jag också utfryst stora delar av mellanstadiet, minnst hur ont jag hade i magen när det vankades skola, hur ledsen och orolig det gör en. När jag sedan hittade någon att umgås med och det kom nya till klassen var jag alltid först med att ta hand om den personen för jag visste hur det kändes.

Jag ska se vad jag kan göra!
Eller, okej, just precis 14juni är jag i Enköping :meh:
Men jag kanske kan komma nån dag där i närheten iaf? Jag pluggar ju på distans så kan både vardagar och helger :)

KL

Inatt har jag sovit 11timmar och känner mig fortfarande helt överkörd. Tror det är lite feber + ett fall raklång på väldigt hårt underlag som spökar. Ont i kroppen... (Så går det när man ska leka häst med folk på ryggen, jo jo).
Så ska, återigen, äta upp det sista av allt skräp och tycka synd om mig själv.

Imorgon ska jag förvisso iväg på hemmafest, men innan det ska jag allt hinna med en långpromenad iallafall :)

Jag fick några vänner sen i högstadiet, alla vi utstötta från dom andra i alla klasser umgicks istället.
Jag blev även mobbad hela högstadiet men sen när jag flyttade och gick om nian så fick jag några vänner även att det fortfarande fanns dom som inte ville ha med mig att göra. Men men, så är livet.

Har fortfarande inga vänner och det lär nog förbli så tyvärr. Hade varit nöjd med en vän.

Till något annat. Jag sa till mig själv i bilen på väg till jobbet idag (har rast nu) att det ska bli en bra dag idag. Flera ggr högt för mig själv och så blev jag peppad av mig själv.
Sedan har jag en annan handledare idag för min andra har semester denna veckan och när jag hittade henne så var det första hon sa "jag har hört att du är väldigt duktig, så du sköter dig väl mest själv?".
Då blev jag himla glad och har gått runt med ett leende sen dess :)
Så jag lär vara glad resten av dagen nu!

Jag åkte en sväng till till stallet igår som jag sa här igår och det var behövligt. Tiden stod stilla och det var skönt att mysa med D. Passade på att fota lite, har lagt bilder i min blogg här och i senare bilderna på din hästtråden på gnägg om någon vill se. Han är så söt och go även om det är en liten djävul i honom.
Nu måste jag jobba igen.

Senast ändrad:

Jaaaag vill också vara meeeeed och träffa mina både Bukeidoler. Just den här sidan av juni är jag rädd att jag inte har råd pga. Norge och dess priser, men kan vi fira LVs student lite försenat i typ juli eller så är jag på!

Åh, vad roligt! Sånt gör en så himla glad :bump:

Idag har jag producerat två (!) prov! Var även hos kuratorn (hon är så himla bra!!) och hon tyckte inte att jag skulle ställa in studentmottagningen, utan ha den men tänka väldigt litet, för annars blir jag troligtvis besviken. Så får se till att få en liten studentmottagning i alla fall! En kort sådan...

Tycker absolut du ska ha en studentmottagning! Jag hade också en liten studentmottagning, det räcker långt det. Alla mina vänner tog studenten samtidigt som mig.

Ska just till att boka in mig på fitness boot camp i juni och juli!
Två dagar i veckan, 07-08 på morgonen, efter midsommar även lördag fm. YEAH!
(skitnervös haha, men shit vad bra det vore för mig!)

Edit: juni, juli och augusti! Allt annat var fullbokat.
Lätt värt 500spänn! :D

Senast ändrad:

Hej, jag har inte orkat skriva på ett par dagar det är därför jag varit borta.

Lindgren, jag blir så ledsen när jag läser det du skriver, jag skulle också vilja fira dig, du är värd att firas!

Och till er andra också, det är så hemskt att så många barn och ungdomar blir utfrysta och mobbade, var samma sak för mig och mitt lilla kompisgäng ett par år i högstadiet. Det där hänger i så länge fast det gått massor av år sen det var så för mig.

Jag har faktiskt många kompisar nu men jag kan också känna mig ensam för det är knappt någon som bor kvar nära mig och vissa av dom som bor inom någorlunda nära avstånd har jag glidit ifrån lite och även dom i stan är ju upptagna med jobb, skola, pojkvänner och ett vanligt liv. Jag har ett par jag träffar regelbundet och ofta och sen ett par jag träffar så fort dom har tid, några jag har telefonkontakt med (fast jag gillar inte telefoner) och några som jag träffar när dom kommer ner till hemstaden. Eftersom jag mår som jag mår och har svårt för att resa och vara borta från min trygga zon även om det är i samma stad så är det lite svårt för mig att träffa dom som inte bort här, så vi kan bara ses när dom kommer till mig. Känns skit att jag är så krånglig när jag har så många otroligt fina, omtänksamma och otroliga vänner som finns kvar hos mig trots alla år jag varit så sjuk.

Men jag känner mig alltid fel och jobbig i andra människors sällskap, även med dom jag verkligen är nära vän med och familj och släkt. Jag ogillar mig själv så otroligt mycket (förutom när jag är hypoman :D) och antar helt enkelt att alla andra har samma syn på mig som jag själv har. Vill så gärna kunna slappna av bland människor och inte vara så här låst. Jag vill kunna vara flexibel med mina matvanor, mina tvång och säkerhetsritualer, våga åka buss och tåg utan att det ska kännas jätte jobbigt.

Jag har haft starka känslor av att jag vill skada mig själv men har lyckats stå emot dom tankarna genom att verkligen tänka efter och fokusera på vad det skulle leda till och om det skulle vara bra i längden. Att ta lite extra tabletter gör jag ibland och jag vet att det inte är bra men nu i veckan har det inte varit mycket mer utan bara lite mer än vad jag får ta. Har lite minnesluckor från kvällarna nu men inte alls som de gånger när mina föräldrar kommit till mig då jag inte gått att nå eller när någon kompis anat att något är fel, då har dom inte lyckats få kontakt med mig för att jag varit så "drogad" och sen dagen efter har jag ingen aning om att dom varit där. En gång vaknade jag på morgonen och fick en chock då min pappa låg och sov i min soffa.

Nåja, ibland behöver jag bara få stänga av hjärnan för att stå ut, min läkare säger att det är farligt speciellt eftersom jag har leverskador pga svälten men jag vet inte hur jag ska få stopp på min hjärna annars för jag får aldrig vara ifred för mina tankar, inte ens när jag sover eller när jag borde sova fast inte kan.

Senast ändrad:

Lindgren- Jag tycker absolut att du ska ha en studentmottagning!!! Och som du skriver så behöver du kanske inte ha något stort med massa förväntningar utan bara något litet för att liksom fira dig själv och sätta punkt för den här perioden. Och att du klarat det trots allt som varit svårt.

Lightzone- tänker på det här med alkoholen. Jag har en kompis som har problem med det och när hon skulle börja bryta den cirkeln så kunde hon inte dricka alls för det triggade igång så mycket. Kanske är det lättast och bäst att inte dricka alls under en period?

Matmissbrukaren- Jag tycker du verkar vara en underbar person och jag skulle gärna vara din vän. Jag ser dig faktiskt lite som en vän nu pga den här tråden, det låter kanske konstigt men det känns som att vi i tråden har varit så öppna och ärliga mot varandra med sidor som man kanske inte ens alltid visar eller pratar om med dom som står en nära.

Angående maten så vet du ju redan vad som måste göras men sen är det ju så jäkla svårt att göra det. Men jag påminner dig en gång till här så att du kan ta mina ord och banka dom i skallen på matmonstret. Om du har ätit för mycket eller fel saker så ska du inte skälla på dig själv och inte se ner på dig själv, det kommer bli så här på vägen mot ett bättre liv att det går i vågor. Det viktiga är att det i längden går uppåt och framåt men resan är inte spikrak.

För att bryta de onda cirklar du kommer i så är det bara en sak som gäller, det är att när det inte gått som du vill, att du ätit för lite eller för mycket, då ska du fokusera på nästa måltid och se till att den blir bra. Det är så viktigt att hålla sig till planen för annars blir du till slut jätte hungrig eller sugen och då hetsar du igen och sen svälter du dig för att sedan börja om igen med hets som leder till svält...Det gäller att stå ut med ångesten och tvinga sig igenom den.

Du förtjänar att äta varje måltid, du förtjänar att ge din kropp det den behöver, för maten går inte att undvika, den måste vi ha oavsett vad vi tycker om oss själva så kommer kroppen fortfarande ha sina behov. Det går inte att kompromissa med kroppen och säga "hörredu, idag mår jag skit och vill inte äta så kan inte du sluta upp med att andas, få hjärtat att slå, bygga upp celler, rena kroppen från gifter och bilda blod?". Nej det går inte för kroppen behöver näring regelbundet för den gör så mycket arbete som vi inte ens märker för att vi tar det för givet.

Skulle du vilja ge mig länken till din blogg och den där hästtråden du skrev om? Vill så gärna se den omtalade ponnyn :)

:) Tack för dina snälla ord. Var i vårat avlånga land finns du? Norr, söder, öst, väster? Jag bor i södra delen.
Ja men det blir så, att man känner varandra bättre här än vad man känner andra i "verkliga livet". För här pratar vi om allt, och det är inte sånt man tar upp på fikan på stan direkt...

Jag vet ju vad jag måste göra med maten, jag måste bara finna kraft och motivation till att göra förändringarna som krävs. Jag tror jag får börja skriva matdagbok i min blogg här på sidan igen. För mig är det lättare att hålla mig på banan när jag måste redovisa det jag ätit till någon annan. Det är ju bara pinsamt om jag äter något jag borde avstå då.
Jag vet att det inte är någon mening med att slå på mig själv när sånt händer men jag gör det varenda gång ändå...
Det är det där med att stå ut i ångesten som jag inte riktigt klarar. Det sabbar sig alltid med maten när jag mår sämre. Har en liten dipp just nu och det triggar igång matmonstret hos mig :(

Om du kollar uppe i vänstra hörnet här på sidan så står det "blogg". Klicka där så kommer du till bloggsidan och så ser du mitt senaste inlägg där, i det finns bilderna på D :)
Hittar du inte så kan jag lägga in bilderna här.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V