Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Jag tror det är något jag kommer få dras med väldigt länge. Det är inga tankar som går över bara sådär eller hjälper med terapi. Tyvärr..

Men jag har fått sova gott inatt :)

Blev lite sen i säng och fick inte sova så länge som jag behövde men jag är ändå rätt utvilad.
Knäppa drömmar har jag också haft, eller är det fler än jag som brukar dyka i kloakvatten? :D
Gud vilken dröm, tur det bara var en dröm..

Det är väl mer att jag vet precis vad jag behöver göra för att må bättre. Men inte riktigt orkar ta tag i det.

Nu verkar det som skolarbetet löser sig i alla fall. :D Bättre sent än aldrig. ;)

Kan du inte se över dina vanor?

Dricker du ofta eller dricker du för mycket när du dricker?

För mycket när jag dricker :/ Inte alltid, men senaste gångerna har varit minneslucka varje gång... 'Festar' väl nån gång i veckan och gärna lite vin om jag är över hos en vän och typ spelar tv-spel. Då brukar det dock aldrig bli luckor. Och det är luckorna som stör mig.
Känner inte så himla mycket för den där kryssningen i helgen..

Nu - foood.

Fast det vet jag också men klarar ändå inte av att göra rätt. Javisst, sjukdomen gör sitt och det är svårt att bryta sig loss men jag vet ändå vad som krävs av mig. Så jäkla svårt bara.

Så bra att det funkar med plugget :)

Försök att sätta en gräns. Att du får dricka x mycket för denna kvällen. Och försök hålla det. Du vet säkert vart gränsen går för hur mycket du klarar för att bli lagom lullig. Stanna vid det :)

Jag har själv druckit så i yngre dar men gjorde en tvär vändning och idag dricker jag inget alls. Någon drink nån gång bara.

Tror att alla av oss här inne vet i alla fall på ett ungefär vad de ska göra för att må bättre (har jag fått uppfattningen om i alla fall) men det finns många aspekter som hindrar eller gör det svårt att genomföra det. Därför behöver man pepp och därför finns denna tråd och dina problem är inte banala! :)

Var tvungen att ta en atarax i natt för att få sova ordentligt, behövde sova en natt utan att vakna en miljon gånger och vid läggdags kände jag att det förmodligen skulle ta många timmar att somna utan hjälp, då jag inte riktigt fick ro och fick slita mig ifrån att kasta mig ut och springa. Nu har jag varit avtrubbad hela förmiddagen men börjar väl pigga på mig lite grann. Idag ska pluggas inför proven i morgon, samt tränas en del.

kl

Har följt tråden i tystnad - är själv för feg för att hoppa in - och vill väl egentligen bara säga hur glad man blir av den här tråden. Det brukar ju kastas så mycket skit på Buke om hur otrevlig ton det blivit och yada yada, men alla i den här tråden tar ju verkligen fram det bästa ur sig själva och varandra. Kudos! :bow:

Senast ändrad:

Jag är väldigt glad över att jag startade tråden och att den fortgått som den gjort! Tack vare alla underbara bukare här inne har jag lyckats släpa mig upp ur mitt hål - utan att känna någon sjuk press att prestera stenhårt!

Jag tycker absolut att du ska hoppa in om du vill det! Det gör en gott :bump:

Det löste sig med stallstädning/fest.
Min man ska jobba hela dagen så jag kan inte vara med men jag erbjöd mig att städa någon annan dag om dom lämnar något till mig. Eventuellt skulle dom inte hinna allt så jag kunde hjälpa till med det som blir över i så fall :)
Det känns bara bra för då blir det ju ingen press på fest efteråt.

Så nu är en hel del ångest borta.

Nu ska jag försöka masa mig upp ur soffan för att ta mig till stallet. Har ingen energi till något idag men känner mig ändå glad över att köket i vårat hus håller på att sättas in och min man trodde vi kunde flytta in första juni :)

Maten går inte bra idag heller men ja, 2 dåliga dagar på detta viset på ett halvår. Jag överlever men behöver pepp för att ta mig ur det till imorgon. Fortsätter det så början bara spiralen om igen. Äta, svälta, äta, svälta...

Eftersom vi pratat lite ekonomi här i tråden då vi är några här från spartråden som verkar ha dött ut, det går rätt bra här. Har satt upp en bra planering över hur pengarna ska spenderas och för första gången har jag infört en månadspeng till mig och min man. Lika summa för oss båda och varför jag gjorde det är för att jag shoppar för mycket och han shoppar inget alls. Nu frågade han efter pengarna så jag antar han tyckte det var en bra grej :)
Har några olika kategorier såsom månadspeng för oss, mat, sparande, djur, barnen, övrigt, mediciner m.fl.
Å det fungerar bättre än väntat. Tar en post med pengar slut så är det så. Gäller det mat och mediciner så får dom sakerna självklart gå före något annat. Mat och mediciner är nödvändiga saker.

Hur funkar det för dig LV?

Nä, nu-stallet!

Det tycker jag.
Det finns gränser för allt och bara du kan sätta upp dina egna.

Det är en underbar stämning här i tråden, hoppa du också in i gemenskapen :)
Här peppar vi varandra oavsett vilka problem var och en har.

Har läst det du skrivit i andra trådar och är glad över att du trivs bättre med din häst nu och att hon verkar må bättre nu.

Gud vad skönt att det löste sig med stallet!

Ert hus kommer bli så himla fint! Följer din hustråd :love:

På vilket sätt är din matdag dålig idag? För mycket eller för lite mat? Kan du försöka göra upp en dagsplan för vad du ska äta så att du bryter spiralen? Du klarar det!

Ekonomikategorierna låter smarta, har du inspirerats av tonårsbossen? :p Har också funderat på att göra något sådant, men tror att det får bli när jag har en mer stadig inkomst. Från och med denna löning kommer jag att ta ut kontanter på det jag får använda, det funkar bäst för mig. Det bestämdes också att vi ska skippa finbil till balen, så jag får dem pengarna det skulle kostat i stället så att jag kan köpa bland annat sommarkläder! Jag menar, bilen kommer synas i typ 5 min och då kan jag lika gärna ta min egen bil...

I övrigt har jag mer pengar över denna månad så förhoppningsvis blir det lite balans snart...

Kl

Nu har jag iallafall träningsmotivation! Ska tatuera låret 24e juni och då vill jag ju allt ha så snygga ben som möjligt. Promenader och hopprep here I come :D

Verkligen jätteskönt :)

Det blir snart en uppdatering i tråden. Köket håller på att sättas och mannen och svärfar kör så mycket dom kan i helgen. Idag plockade svärfar ner hundgården som är i trädgården. Han körde den till tippen innan och det är skönt att den är borta. Nu ska det byggas kaningård där istället. Måste planera hur den ska se ut bara. Måste bygga ett isolerat hus till dom med men det kan inte vara så himla svårt.

Jag tröståt igår. Typ ingen mat utan bara skräp och mycket skräp..
Det är ingen som fattar hur mycket jag äter när jag äter. Det handlar inte om en godisbit eller två. Helt ärligt så åt jag förutom min grötfrukost, 1/2 pizza, 2 wienerbröd, 1 delicato chokladboll, 1 snickers, 1 hel rulltårta, 1 hel påse med smågodis och 1 påse chips. Så jävla skämigt, vill bara sjunka genom marken :( :(

Idag blev det gröt till frukost, glass till lunch mål nu en liten fryspizza till mellanmål. Inga kopiösa mängder men fel val av mat. Känner att jag vill svälta i en vecka från och med imorgon men vad hjälper det egentligen..

Jag kollar på programmet men har inte tänkt på hur dom har det med planeringen faktiskt. Jag kände bara hur orättvist det är att jag shoppar vad jag vill hela tiden utan att ta hänsyn till min man. Han har så klart fått köpa vad han vill han med men han gör aldrig det och det beror säkert på att han aldrig varit instoppad i min planering på det sättet. Nu har han mer utrymme för att handla det han vill ha och det känns bra!

Bra val att hoppa över bilen. Som du säger så syns den i 5 minuter. Det är inte bilen du kommer minnas senare, det är det andra.
Tycker du kan spendera dom pengarna på behövliga saker istället. Sommarkläder låter bra.

Vad ska nu göra för någon?

Vill göra om den på magen/höften men det får vänta tills jag opererat magen fin igen efter graviditeterna. Ska bara spara ihop en miljon som inte behöver gå till något viktigare först..

Vet inte riktigt, har några inte så fina ärr jag vill jobba över.. Hittills kommit fram till att jag vill ha 'nåt fint', haha. Ska ta mig tillbaka till studion nån dag snart och se vad vi kan komma fram till :)

Du får visa sen när den är klar :)

kl

Funderar på om jag skulle åka till stallet igen. Känner mig så harmonisk när jag är där. Ångrar inte en sekund att jag skaffat häst igen :)
Har underbart väder här med och det är ju inte fy skam. Måste bara tvätta klart först som jag faktiskt hade ork nog att ta tag i idag.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden