Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

KL

GIV MIG PEPP.

Orkar inte med denna dag. Åkte till skolan för att lämna in mina miljoner uppgifter jag gjort, eftersom det inte gått att mejla under snart en vecka då någon pantad idiot kört sönder en ledning som går till skolans servrar. Väl i skolan lämnar jag in uppgifterna - och läraren kläcker ur sig att han vill att jag gör en uppsats och ett prov till! :eek: :cry: :banghead: Så det blev att ställa in alla dagens planer och sätta sig i skolbänken. Väldigt bra framförhållning där känner jag. Skulle göra ett prov om genetik - vilket jag varken fått uppgifter eller ens en bok om! Så två timmar innan provskrivning fick jag försöka pränta in allt om genetik i huvudet som möjligt - from scratch. Som tur är hade jag lätt att fatta de svårare bitarna...

Så, prov skrevs och nu har jag börjat med uppsatsen. Som ska vara klar idag. Och som kommer bli minst 5 A4. Och jag vill bara skjuta mig själv.

Och juste, utöver det ringde tandläkaren för ett par timmar sedan och berättade att jag ska få räls om en månad. Men inte nog med det - rälsen kommer inte räka, utan för att kirra min käke behövs det KIRURGI! Så ja, världens bästa dag idag! *morr*

kl

Hade samtal med psykologen idag och det kändes bra efteråt :)
Hade ett bra samtal och mycket att prata om.

Verkar visst inte vara panik med att skriva ut mig då vi pratade om höstplaner, så det var nog en bra plan jag satte upp för mig själv att ta lite semester från allt nu i sommar och sedan försöka ge järnet i augusti.

Har varit skönt att inte skrivit matdagböcker dessa dagar och det blir jobbigt att börja igen nästa vecka men det är väl bara att stå ut ett halvår till.

Min hjärna har fått för sig att jag måste svälta mig inför resan i augusti så jag ska kunna ha bikini på mig. Önskar jag bara kunde tänka lite rationellt. Att försöka tänka igenom saker och ting innan min hjärna förvridit sanningen för mig.

Nåväl, jag har tröstshoppat lite idag. Världens sötaste spetsshorts och ett linne. Kände mig faktiskt fin i plaggen.
Får kanske slänga upp bilden i dagens outfit som jag la ut på instagram. Vågade för en gångs skull ta kort på mina lår. Det händer typ aldrig..

Nu tänkte jag kila till stallet och pussa på hästen och rensa huvudet lite grann.

Idag är en hemsk dag :(

På dagvården agerade jag helt irrationellt och löjligt på en sak med maten som egentligen borde vara en struntsak. Och jag har inte haft så mycket kroppsångest på jätte länge som jag haft idag, min mage är verkligen, verkligen enorm och mina lår har helt ärligt blivit dubbelt så breda/tjocka som för bara ett par veckor sedan. Det är helt hemskt och vidrigt och det ända jag kunnat tänka på och se hela dagen idag, det går ju inte att undvika att se min kropp även om jag idag hade en t-shirt i stl XXL från herravdelningen. Jag har alltid ångest över det här men vissa dagar kväver det mig.

Herregud, hur ska jag stå ut, jag måste äta för att slippa dagvården som jag är innerligt trött på nu, jag måste äta för att orka ta hand om hunden och börja rida mer igen. Jag måste äta för att kunna arbeta eller plugga.

Men om jag äter så måste jag leva med den här kroppen som gör mig så illamående och äcklad. Jag kan inte umgås med folk utan att tänka på hur dom äcklas av mig. Inga kläder passar mig för allt visar hur tjock jag är. Jag vill inte äta med andra människor för att det är pinsamt att någon som är så stor som mig äter så mycket. Om jag äter så mycket som jag gör nu eller mer så vet jag inte hur jag ska stå ut med all ångest.

Det är inte bara ångest för kroppen, vikten och maten jag får utan även för allt annat som man skulle kunna tänkas kunna få ångest över. När jag inte äter blir det som en dimma i huvudet så det enda som finns där är mörker och mat.

Dom säger att jag måste gå upp mer i vikt men jag förstår inte varför, det räcker nu. På onsdag är det vägning och jag antar att jag gått upp över 1 kg på bara en vecka att döma av hur min kropp förändras hela tiden.

Vad har du för instagram?

Härligt med ett bra samtal med psykologen och att ni gjorde lite planer!!

Nej, nej, nej, inte svälta dig nu. Risken är ju tvärtom att om du svälter dig nu så kommer du komma i en period där du kanske överäter istället, svälten får ju oftast den effekten på dig vad jag förstått av det du skrivit? Så tänk på att det enda hållbara och långsiktiga sättet att få den kroppen och det liv du vill ha är att äta enligt schemat eller det du blivit ordinerad. Om du hela tiden inleder nya svältperioder som leder till perioder av att du äter mer än du vill (borde?) så kommer du aldrig bryta den onda cirkeln. Häng i nu och släpp inte efter för de dumma tankarna.

Att tänka rationellt när man är i en ätstörning är inte alltid så lätt, vet precis vad du menar :( Jävla skithjärna som jag har om jag får använda dom orden.

Mys på med lilla ponnyn och fokusera på hur bra din kropp är som klarar av att vara i stallet och fixa istället för på de saker du inte gillar med den. Jag försöker fokusera mer på vad min kropp kan göra än på hur den ser ut. Men som du ser i mitt tidigare inlägg går det inte alltid så bra. Men med hästar, i stallet och när man rider, tycker jag det går lättare att släppa hur kroppen ser ut och fokusera på hur användbar den är och jag upptäcker andra delar av kroppen förutom magen och låren.

Jag shoppade också i helgen. Och en stor och bra sak är att jag köpte alla kläder i en storlek för stort eftersom jag vet att jag kommer gå upp i vikt och då är det dumt att köpa kläder som jag växer ur snabbt och som påminner mig om hur stor jag blivit.

Med risk för att låta alldeles för brutal men:

Qelina, du är verkligen verkligen inte tjock! Dina överarmar är lika stora som mina handleder och du har faktiskt inte ett gram fett på kroppen. Du är inte ett dugg äcklig - och verkligen inte tjock! FORTSÄTT KÄMPA! Det är ingen som äcklas av dig, förutom du själv förmodligen. Du är blind för dig själv! Du är otroligt söt, men du är inte och ser inte frisk ut! Du är så fantastisk och smart och jag blir så ledsen att du inte ser det själv. Du är värd så mycket mer än så här, du är värd att ha roligt, att orka ta hand om hunden (som förresten är sjukt väluppfostrad- good job!) och rida!

Ja, jävla skithjärna! Ta död på de där hjärnspökena nu, för det är inte DU! Du klarar det här, men du får inte ge upp! Kämpa och ät!

Men du, du är ju helt grym som gjorde provet och sedan direkt hugger tag i uppsatsen! :bow:
Förstår att du blir sur på läraren som inte kan låta dig veta saker i tid, det hade jag också blivit. Men du hugger direkt tag i problemet och det är ju beundransvärt.

Tandläkarhistorien låter jobbig :crazy:

KL på mig själv

Jag vet inte om det är vädret (mulet/regnigt) eller något annat som är problemet, men jag har mått som ett as de senaste dagarna. Jag är så trött, släpar mig från sängen till köket för att tvinga i mig lite frukost, släpar mig till datorn och sitter här... Och åker till stallet för minsta möjliga ansträngning. Det är allt jag gör :crazy:
Det går trots allt hyfsat med maten nu (men jag känner mig som en valross) men psykiskt mår jag sämre än på länge :( Jag vet inte hur jag ska vända det heller... Jag har förbjudit mig själv att ta till såna metoder jag gjorde förr, men det är svåååårt. Och inte blir det bättre av att jag gör alla runt mig besvikna och/eller irriterade på mig.

Tack :bow: Nu är jag klar med uppsatsen också, så jag hoppas att jag får pusta ut nu! Den blev ca 4 A4 :eek:

Detta är vad jag gjort den senaste månaden:

Den senaste månaden har jag producerat totalt:
11 Uppsatser - totalt ca 50-60 A4
9 Prov
2 Diktanalyser
1 Bokanalys
2 Redovisningar

... Och det utanför skoltid. Fått i stort sett VG/MVG på allt. Nu i efterhand börjar det kännas LITE. Men inser att det är min hjärna som spelar mig ett spratt - för det är fanimej inte lite! Och jag är faktiskt mänsklig... :p

Kan ju tillägga att jag på det:

1. Inte fått en enda panikattack pga skolarbetet (tidigare fick jag panikattacker bara vid tanken på prov!)
2. Hjälpt 2 personer med deras projektrapporter
3. Pluggat till körkortet också
4. Planerat och genomfört en bal och nu snart även student.

:rofl:

This is me:

superhero-blank1.jpg

kl

(Jag hinner inte läsa några inlägg nu, men det står på min "nästa gång jag är på Buke"-lista!"

Yo, folket! Hur skulle vi göra med den här träffen i juli? Har vi nu några förslag på datum som vi kan försöka enas runt?

Jag är ledig:
2-3 Juli
5 Juli
9-10 juli (slutar 12.30 den 8e så det funkar ju också rätt bra)
13-14 Juli (börjar 16.00 den 15)
16 Juli
17/7 (från 12.30) fram till 19/7 kl 16.00
22 Juli (börjar 16 den 23e)
26 Juli
30-31 Juli

Alla datum efter den 11/7 lär ni få se mig med räls, supersexigt :angel:

biggrin.gif
Jag älskar det exakta och detaljerade schemat!
Jag för min del kan när som helst i juli utom 1-7 och 26.

Tack Lindgren- Jag uppskatter verkligen din ärlighet, det betyder mycket :love: Jag blir faktiskt nästan tårögd av att du säger så fina saker om mig (och vovven :D )och att höra från någon utifrån att det bara är mina tankar som spökar. Jag tror jag blir ledsen mest för att den personen du beskriver inte finns för mig, jag kan oftast inte se dom där sakerna men jag önskar så otroligt mycket att jag någon gång ska kunna se det som är bra med mig eller att se att jag faktiskt inte är tjock. Visst så kan jag ha stunder eller dagar då jag är glad för att jag klarat något eller att jag känner mig lite nöjd, det är inte så att jag aldrig kan det. Men det jobbiga är att dom bra stunderna är färre än dom dåliga. Och när det gäller mitt utseende finns bara den onda sidan, den som säger att jag är så tjock och vidrig :( Tack för att du inte tycker jag är äcklig.

Det är bra att du skriver det där om att jag inte är frisk eller inte ser frisk ut. Jag förklarade mig nämligen frisk idag på dagvården, ehh kanske inte helt korrekt :banghead:

Hej MayGrace- välkommen till pepptråden. Förstår att det kan vara riktigt tufft när man gått igenom allt som du har gjort. Jag hoppas att det finns bra saker i ditt liv och kan peppa dig och få dig att orka kämpa? Vad är det för ponny du har?

Har du något önskemål om var du vill arbetsträna?

Jag skulle också vilja göra det i höst men jag vet inte om jag måste gå kvar i dagvården. Jag hade tänkt ta ett beslut eller säga vad jag tycker sen i slutet av sommaren men är det alltså så att det kan ta lång tid innan man får en arbetsplats? Hur mycket får man vara med och bestämma och önska själv?

Hej!
Kag har en Haflinger :love: sedan 7 år tillbaka som jag köpte från stadens ridskola. Räddade henne undan från att slaktas. Hon var bara tio år och fullt frisk förutom. Psykiskaproblem men de jobbar vi med hela tiden.
Har mina djur och de håller mig över ytan! Folk tycker jag är en crazy cat lady då jag pysslar med mina katter här hemma ;)
Jag hade nog helst vart i ett travstall eller djurbutik faktiskt. Djur är ju min störa passion i livet. Utbildad hästskötare mot trav men kroppen håller inte för hel tids arbete varken fysiskt eller psykiskt tyvärr. Vet faktiskt inte hur mycket jag själv får vara med att påverka hat just träffat arbetspsykologen vi har här på Af, dock tycker jag hela systemet går så segt!

Vad bra, för det är sjukt svårt att vara så brutalt ärlig! Man inpräntas ju ständigt att man inte kommenterar andras vikt - och att då göra det när det är "känsligt läge" så är det svårt. Men jag ser ju den riktiga bilden så att säga, och eftersom alla i din närhet kanske inte är så tydliga med att säga hur det faktiskt är, eller försöker vara finkänsliga, eller säger tokiga saker i stället (you name it) så kan det kanske vara bra i stället att jag är lite brutal och ärlig? :p

För jag kan garantera dig att mitt perspektivseende är helt korrekt :D

Minns du bilden du skickade till mig en gång? (eller om det var en länk till en bild?) Om några kändisar som du gärna hade velat se ut som, trots att de inte är hälsosamt smala? Psst: Gå UPP 10-20kg så är du också där!

Nu har jag varit brutal och ärlig så att det räcker och blir över idag tror jag. Jag menar ju bara väl, men alla varningssignaler i mitt huvud säger att jag är elak :p (Och det är inte alls syftet förstås - jag vill bara att du vaknar!)

Jag är ledig:
2-3 Juli
5 Juli
9-10 juli (slutar 12.30 den 8e så det funkar ju också rätt bra)
13-14 Juli (börjar 16.00 den 15)
16 Juli
17/7 (från 12.30) fram till 19/7 kl 16.00
22 Juli (börjar 16 den 23e)
26 Juli
30-31 Juli

Alla datum efter den 11/7 lär ni få se mig med räls, supersexigt :angel:

För att inte rada upp dagar då du inte kan så skriver jag upp vilka av dom dagarna du skrivit som jag också kan:
Vecka 27= 2, 3 och 5 juli
Vecka 28= 9, 13 och 14 juli
vecka 29= 16 juli,
vecka 31= 30 juli

Jag kan kanske ta ledigt från dagvården dessa dagar om det behövs men om ni kan andra dagar är det bättre: 17,22 och 26.

Du är verkligen inte elak, tvärtom!!! Du har rätt, det är ingen idé att tassa runt bara man säger saker på rätt sätt och det gör du :) Det är stor skillnad beroende på hur man säger något och vad man vill få ut av det man säger.

Och du,otroligt bra jobbat med allt skolarbete! Imponerande, håller med den som ifrågasatte om du verkligen är mänsklig :D Haha, fast så där var jag också i min ungdom i och för sig, det är skillnad nu när man börjar bli lite till åren vet du :p

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att bemöta en ledsen/upprörd främling
  • Lekstuga
  • Hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur