”Permanent” banning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det är problematiskt när du och andra diskuterar banningarna såhär, trots att ingen annan än Gunnar och de som bannades vet de exakta anledningarna.
När du skriver att ”Gunnar satte ner foten” låter det som att du har mer information än vad som vore rimligt. Du, precis som alla vi andra, har ju ingen aning. Det enda du vet är vad som hände precis innan banningen och sen har nog vi alla dragit våra egna slutsatser.
Med all respekt. Du har helt rätt, Jag skulle inte uttryckt mig så.
Å andra sidan jag tror inte det finns en enda på forumet som inte vet vad det handlar om.

Jag är antagligen en av dom som vet minst då jag helt missade tråden som föranledde det som händelsen.
 
Med all respekt. Du har helt rätt, Jag skulle inte uttryckt mig så.
Å andra sidan jag tror inte det finns en enda på forumet som inte vet vad det handlar om.

Jag är antagligen en av dom som vet minst då jag helt missade tråden som föranledde det som händelsen.
Fast jag har en annan uppfattning om ”vad det handlar om” än den du presenterar. Du är dock inte den enda som lagt fram detta såhär, och ju fler gånger du och andra skriver om ”vad det handlar om” så sprids det som någon slags sanning. Egentligen är det bara spekulationer och en av flera tankar om vad som skett och varför.
 
Fast jag har en annan uppfattning om ”vad det handlar om” än den du presenterar. Du är dock inte den enda som lagt fram detta såhär, och ju fler gånger du och andra skriver om ”vad det handlar om” så sprids det som någon slags sanning. Egentligen är det bara spekulationer och en av flera tankar om vad som skett och varför.
Jag utgår från att @Gunnar fattade rätt beslut i den frågan och att hans bedömning var välgrundad och riktig.
Det var spekulationer och påhopp och härskartekniker. Inte bara i den tråden utan mer eller mindre generellt över hela forumet.

Jag utgår från att folk kan tänka själva och att det inte var någon jättestor överraskning.
Snarare har det fått pågå allt för länge och varför det varit så är i såna fall det man möjligtvis kan spekulera om.
 
Jag utgår från att @Gunnar fattade rätt beslut i den frågan och att hans bedömning var välgrundad och riktig.
Det var spekulationer och påhopp och härskartekniker. Inte bara i den tråden utan mer eller mindre generellt över hela forumet.

Jag utgår från att folk kan tänka själva och att det inte var någon jättestor överraskning.
Snarare har det fått pågå allt för länge och varför det varit så är i såna fall det man möjligtvis kan spekulera om.
Jag har inte sagt något om beslutet. Men banningar sker ju med automatik efter ett visst antal varningar och längden på en banning beror på hur man har varnats/bannats historiskt. Bara för att någon blev bannad i ett visst sammanhang så kan du inte anta att du vet varför personen blev bannad.
Jag tycker det är dumt att hålla på och skriva om varför folk blev bannade eftersom du omöjligt kan veta om nu inte Gunnar eller de bannade gett dig info privat.
 
Jag har inte sagt något om beslutet. Men banningar sker ju med automatik efter ett visst antal varningar och längden på en banning beror på hur man har varnats/bannats historiskt. Bara för att någon blev bannad i ett visst sammanhang så kan du inte anta att du vet varför personen blev bannad.
Jag tycker det är dumt att hålla på och skriva om varför folk blev bannade eftersom du omöjligt kan veta om nu inte Gunnar eller de bannade gett dig info privat.
Som sagt jag vet inte mer än någon annan. Jag har naturligtvis ingen privat kontakt med @Gunnar. Det var bara löjligt att skriva.
Jag antar att varje banning beror på vad personen skriver för saker och sättet det skrivs på. Ganska enkelt egentligen. Svårare än så är det inte. Sköter man sig inte så åker man ut.
Om du kallar det för att jag sitter inne med massa info så stämmer det inte. Det är forumreglerma och dom har jag inget med att göra.
 
Funderade på att dela ut en varning till Vallmo för att ha struntat i moderatorn. Men väljer att låta bli och enbart låsa tråden då det tydligen inte går att låta bli att diskutera enskilda personer även om jag personligen har svårt att förstå vilka som egentligen menas.

Jag har inga utstuderade planer att banna någon specifik användare, jag och moderatorerna delar ut varningar när vi ser inlägg som vi anser vara över gränsen (ofta efter rapporter).

Om man ofta balanserar på gränsen är risken större för en varning. Får man tillräckligt många varningar under en kort tid bannas man automatiskt en tidsbegränsad period.

Spammare kan alla moderatorer permanentbanna. Det är enbart jag som kan permanentbanna användare som gjort sig omöjliga på forumet och det sker väldigt sällan och efter noggrant övervägande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
782
Senast: Magnum
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 247
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
9 895
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 224
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp