”Permanent” banning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde inte ens att någon blev permanentbannade utan att det var tidsbegränsat, att sedan vissa användare skapade nya nick under banningen är varken nytt eller ovanligt, men jag har iaf tagit för givet att de som bannades i slutet av 2019 valde att inte logga in mer.
 
Jag trodde inte ens att någon blev permanentbannade utan att det var tidsbegränsat, att sedan vissa användare skapade nya nick under banningen är varken nytt eller ovanligt, men jag har iaf tagit för givet att de som bannades i slutet av 2019 valde att inte logga in mer.
Ja, dessa tre valde själva att lämna forumet, (väldigt tråkigt tycker jag) så där rör det sig inte om någon fortsatt banning.
 
Jag har jättesvårt att se hur ett forum så stort som Bukefalos skulle bli jättemycket plattare av att några medlemmar försvinner. Det är ju inte några specifika individer som spelar roll för forumet.

Men är Buke så stort numera, sett till antalet aktiva användare?

Anyhow, jag märker en stor skillnad helt oavsett hur jättesvårt det är för dig att se det.
 
Jag har som sagt väldigt svårt att förstå hur avsaknaden av några specifika du inkl ,själv saknar, påverkar ett helt stort forum som att de skulle påverka hela forumet.

”Jag inkl.” skulle förmodligen kunna lämna forumet utan att en jäkel skulle sakna mig. Men så är jag ju heller inte värst aktiv i diskussionerna utan läser mest.

Däremot tas ju den exit som *icke nämnda användare* gjort upp i många trådar. Så de har knappast lämnat forumet obemärkt.
 
Det är många användare genom åren som jag saknar, de senaste är på intet vis unika eller utgör hela formet. Däremot tycker jag det blivit mycket gnälligare här från några användare redan innan de andra valde att lämna och som @Bee säger så är det tråkigt att andra användare lämnat pga att det känt sig utsatta både från kvarvarande och dåvarande användare. Trist när trådar blir låsta pga ömma tår istället för påhopp.

Nåja, några surdegar finns ju fortfarande kvar. 🤪
 
”Jag inkl.” skulle förmodligen kunna lämna forumet utan att en jäkel skulle sakna mig. Men så är jag ju heller inte värst aktiv i diskussionerna utan läser mest.

Däremot tas ju den exit som *icke nämnda användare* gjort upp i många trådar. Så de har knappast lämnat forumet obemärkt.

Nja. Det är nog inte så att dessa användare saknas generellt allmänt på buke . Utan snarare så att några specifika upplever att de saknas och gör en grej av att de valt att lämna . De är ju inte bannade .
 
Kan ni snälla avsluta spåret om att diskutera specifika användare, tack!

Det är tråkigt när användare lämnar Bukefalos, jag hoppas verkligen att så många som möjligt återkommer under samma eller nya användarnamn så länge de kan sköta sig.

Antalet unika användare här når inte riktigt upp till rekordnivåer, men förra veckan hade vi drygt 130000 unika användare enligt google analytics. Januari brukar dock alltid vara en bra månad när det gäller unika användare.

Antalet inloggade användare ligger på en stabil nivå den senaste tiden, något stigande. Antalet skrivna inlägg per dag har minskat lite, vilket självklart är tråkigt. Vore roligt om fler skaffade användarkonton och skrev mer och inte bara läste oinloggade.
 
Hur menar du ? Är det trist när bannade inte kan vara med? Det finns en anledning till bannimg. Jag tycker det är oerhört skönt slippa påhopp av medlemmar, både för egen del och andra.

Nej? Det är imo trist om forumet består av enbart snacktrådar där det inte är okej att ifrågasätta och diskutera. Bara medhåll och jasägande. Buke har lärt mig oerhört mycket genom de diskussioner som förs när man inte håller med varandra, och där båda sidor argumenterar för sina ståndpunkter. Jag ser väldigt lite av detta nu för tiden.

Men jag släpper det här spåret nu, på Faderators uppmaning :)
 
Diskussion är bra när man håller sig till diskussion. Det är givande. Man kan tycka olika men ändå hålla sig till sakfrågan.
Kamratskap och stöttning är också bra. Buke är en av de finaste som finns när det gäller den biten.

Att en eller flera gaddar ihop sig mot en är mobbning. Det är inte bra.
Att bli dissad och punktmarkerad för den man är och inte vad man skriver är Inte heller bra.

Förstår du vad jag menar, skillnaden alltså. Att bli offer för andras översittarfasoner är fruktansvärt.
det är anledningen till banningen och jag tycker det är bra att @Gunnar satte ner foten där.
 
Det är många användare genom åren som jag saknar, de senaste är på intet vis unika eller utgör hela formet. Däremot tycker jag det blivit mycket gnälligare här från några användare redan innan de andra valde att lämna och som @Bee säger så är det tråkigt att andra användare lämnat pga att det känt sig utsatta både från kvarvarande och dåvarande användare. Trist när trådar blir låsta pga ömma tår istället för påhopp.

Nåja, några surdegar finns ju fortfarande kvar. 🤪
Jag har tagit över den stafettpinnen.
mvh, den nya surkärringen ;)
 
Diskussion är bra när man håller sig till diskussion. Det är givande. Man kan tycka olika men ändå hålla sig till sakfrågan.
Kamratskap och stöttning är också bra. Buke är en av de finaste som finns när det gäller den biten.

Att en eller flera gaddar ihop sig mot en är mobbning. Det är inte bra.
Att bli dissad och punktmarkerad för den man är och inte vad man skriver är Inte heller bra.

Förstår du vad jag menar, skillnaden alltså. Att bli offer för andras översittarfasoner är fruktansvärt.
det är anledningen till banningen och jag tycker det är bra att @Gunnar satte ner foten där.
Jag håller med. Och det är där det hela blir så frustrerande - jag saknar de vassa, smarta inläggen och infallsvinklarna, men inte härskartekniken och översittarfasonerna. SÅ trist att de två sidorna tydligen var oskiljaktiga.

Nu ska inte heller jag skriva mer om just den, personliga, delen av ämnet.
 
Diskussion är bra när man håller sig till diskussion. Det är givande. Man kan tycka olika men ändå hålla sig till sakfrågan.
Kamratskap och stöttning är också bra. Buke är en av de finaste som finns när det gäller den biten.

Att en eller flera gaddar ihop sig mot en är mobbning. Det är inte bra.
Att bli dissad och punktmarkerad för den man är och inte vad man skriver är Inte heller bra.

Förstår du vad jag menar, skillnaden alltså. Att bli offer för andras översittarfasoner är fruktansvärt.
det är anledningen till banningen och jag tycker det är bra att @Gunnar satte ner foten där.
Jag tycker det är problematiskt när du och andra diskuterar banningarna såhär, trots att ingen annan än Gunnar och de som bannades vet de exakta anledningarna.
När du skriver att ”Gunnar satte ner foten” låter det som att du har mer information än vad som vore rimligt. Du, precis som alla vi andra, har ju ingen aning. Det enda du vet är vad som hände precis innan banningen och sen har nog vi alla dragit våra egna slutsatser.
 
Jag håller med. Och det är där det hela blir så frustrerande - jag saknar de vassa, smarta inläggen och infallsvinklarna, men inte härskartekniken och översittarfasonerna. SÅ trist att de två sidorna tydligen var oskiljaktiga.

Nu ska inte heller jag skriva mer om just den, personliga, delen av ämnet.
Ja verkligen.
Du formulerade skillnaden så bra där. :bow: Det är precis det det hela handlar om och jag håller verkligen med dig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
274
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
786
Senast: Magnum
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 287
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 080
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp