Bukefalos 28 år!

Permanentbädd?

Sea

Trådstartare
Hej!
Jag funderar på att anägga en permanentbädd åt min systers ponny som har kronisk bronkit och därför står i utebox. Nu skulle jag behöva lite information om hur man anlägger en bädd och vilket strö man ska använda. Uteboxen har jordgolv.

Hoppas att nån kan hjälpa mig! //Sofia. :bump:
 
Det är inte så bra att ha permanentbädd om hästen har luftrörsproblem. Det blir för mycket ammoniak. Bättre är att ha ett så dammfritt strömedel som möjligt (ex. papper, men torv har annars det "bästa" dammet), och god ventilation nere i boxen, ex. håltegel eller uppborrade hål.
Man bör kanske också lägga ett rejält lager grus i botten för jord är ju risk att det blir lerigt av kisset. Grus leder ner kisset i backen bättre.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag står inför ett tufft beslut om att eventuellt låta min bästa vän på 20 år få somna in. Jag har ägt honom sedan han var 7 år...
Svar
8
· Visningar
1 341
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 489
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: Bee
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp