Personal - dagis - brott- straff

Sv: Personal - dagis - brott- straff

Vi vet ju väldigt lite om vad pedofili egentligen är, så hur kan man utesluta det?


Så mycket vet man om pedofiler att det är långt mycket större risk för ens barn att bli utsatt för ett sexuellt övergrepp i sin hemmiljö än av någon främling.
Därför tycker jag dagisfröknarna var löjliga som inte gick ut med barnen när pedofilen var utanför.
Nästa dag ska de till badhuset med barnen,det är lika stor risk att det finns en där, och vad är skillnad på att veta och inte?
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Så mycket vet man om pedofiler att det är långt mycket större risk för ens barn att bli utsatt för ett sexuellt övergrepp i sin hemmiljö än av någon främling.
Därför tycker jag dagisfröknarna var löjliga som inte gick ut med barnen när pedofilen var utanför.
Nästa dag ska de till badhuset med barnen,det är lika stor risk att det finns en där, och vad är skillnad på att veta och inte?

Det man är medveten om kan man undvika, det man inte är medveten om kan man inte undvika?
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Det man är medveten om kan man undvika, det man inte är medveten om kan man inte undvika?

Precis!!

Jag undviker gärna faror som jag är medveten om.

Men allvarligt Ginnies, hur tänker du när du säger att du tycker att dagisfröknarna är löjliga??

Hur hade DU reagerat om det varit DITT barn som gått på ett dagis där en dömd pedofil vistas i området??

Jag hade reagerat VÄLDIGT starkt!!


Självklart ska man inte förutsätta att denna dömda person kommer att göra något gentemot barnen, men det som detta handlar om är ju en ORO!!!

Vad finns det för garantier att denne person INTE kommer att göra någonting??

Detta är tankar och funderingar, då jag inte vet hur pedofiler fungerar i huvudet.
Eftersom jag inte har studerat dem, känner ingen pedofil, och har inga sådana tendenser själv så kan jag bara gissa och spekulera.
Det jag "vet" har jag läst mig till.
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Jovisst, men vad är det för ide, när det ändå är en sådan liten del av det hela omedvetna?

Jag tycker att detta faller under samma logik som överfallsvåldtäkter.
Jag tänker efter lite extra innan jag beger mig ut i en mörk park om kvällen, just därför att det är någonting jag kan undvika. Att medvetet låta en pedofil arbeta på ett dagisområde, och sedan medvetet låta barnen leka kring den pedofilen är för mig lika onödigt. Man kan undvika det.
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Brottet som han utförde för nu rätt många år sedan blir ju inte bättre av att han dessutom har en störning och därmed även faller under LSS-lagen och är inskriven i omsorgen.
Personen i fråga har bara tillsyn dagtid, på kvällen sköter han sig själv, sas....

Trodde jag skulle dö rent ut sagt när vi hamnade på samma tillställning nyligen.
 

Liknande trådar

Småbarn Innan vår son föddes hade vi som plan att söka till min gamla skola (Montessori) för jag (och min bror som också gått där) tycker det är...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: Sol
·
Övr. Barn Nu börjar troligen snart dotterns pappa höra av sig, gissar jag. Jag har blivit vän med hans mor, dotterns farmor alltså, och hans ena...
2
Svar
21
· Visningar
4 363
Senast: Enya
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
17 486
Senast: Zaria
·
Äldre Såg på Facebook någon som länkat till en sida där en pedofil med namn, personnummer och bild samt citat från domen han fått för att ha...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
14 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp