Personal - dagis - brott- straff

Sv: Personal - dagis - brott- straff

Förstår din poäng.
Visst är det enklare när man vet vem som är pedofil,
inbrottstjuv, biltjuv, mördare osv.

Som förälder har jag ett ansvar och ett val,
över vart jag vistas tillsammans med mitt barn.
Där har jag ensam ansvaret och får väga riskerna
mot varandra.

När jag däremot lämnar mitt barn i kommunens barnomsorg
så har även dom ett visst ansvar.
Där är skillnaden, och jag anser inte att dom kan garantera
mitt barn (och andras) säkerhet när denne person arbetar
där. Må så vara att det bara är korta stunder.
Och när jag själv inte kan avgöra situationen då jag inte
är närvarande utan arbetar, då är det ju dagispersonalen
som har den uppgiften.

Sen förstår jag faktiskt inte varför det är kränkande att utesluta
dagis-fritids-skola som arbetsområde för denna person.
Jag kanske är riktigt korkad, men jag ser inte varför.
Det finns ju MÄNGDER av arbetsställen där han inte ges
samma risk för återfall eller vad man ska kalla det.
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Sen förstår jag faktiskt inte varför det är kränkande att utesluta
dagis-fritids-skola som arbetsområde för denna person.
Jag kanske är riktigt korkad, men jag ser inte varför.
Det finns ju MÄNGDER av arbetsställen där han inte ges
samma risk för återfall eller vad man ska kalla det.


Jag håller med dig på den punkten att inte heller jag tycker att det skulle vara kränkande att utesluta just det arbetsområdet.

Men jag tror inte på att om en pedofil går igenom ett dagis, att det triggar igång lusten.
Isf tycker man väl att en bög går igång i ett manligt omklädningsrum, och så är det ju inte.
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

. Så fixerad att han letar upp barnet på sin lediga tid. Jag skulle ALDRIG släppa min dotter i närheten av honom.


Varför tror du att din dotter är mer skyddad mot pedofiler i de miljöer du tar henne till?
Varför är det bättre för barn att vistas i miljöer där man som vuxen är helt ovetande om vilka i omgivningen som är pedofiler?
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Jag vet att hon är mer skyddad på ett dagis som nekat en dömd pedofil anställning, än ett som låter honom jobba kvar. Sen kan man ju givetvis inte kan veta alla människors olika sexuella preferenser, man kan aldrig skydda barnen till 100 procent. Men jag tycker att det är självklart att ge barnen så pedofilfri miljö som det bara är möjligt.

Kan man verkligen jämföra pedofiler och bögar, bara rakt av?
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Hon tar ingen skada så länge pedofilen inte skadar henne. Men för att förebygga det, så vill jag inte ha pedofiler i hennes närhet över huvud taget. Den risken är ju helt totalt onödig.

Vad talar för att en pedofil bör få jobba på dagis?
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Kan man verkligen jämföra pedofiler och bögar, bara rakt av?


Nej, jag jämförde egentligen inte alls pedofiler med bögar. Bög är normalt enligt mig.
Jag jämförde bara med bög konta lusten, eftersom det varit diskussioner uppe om bögar i manliga omklädningsrum och skrönan att de tänder på alla nakna män de ser.
Jag tror inte en pedofil tänder igång bara för den kommer till en lekplats.
Sedan om han/ hon aktivt söker sig dit, är en annan femma.
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Vad talar för att en pedofil bör få jobba på dagis?

Men jag kanske fattade fel? Var det inte bara reparationsarbete utanför?
Jag tycker självklart att inte pedofiler, iaf dömda, ska arbeta inom dagis, skola och liknande.
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Det är ju fullkomligt absurt ju!!!
Att en dömd pedofil skulle få vistas i närheten av ett dagis!!!:eek:
Det vore ju som att en alkoholist skulle börja jobba på Absolut Vodkas tillverkning!!

JISSES!!

Det är ju som så, att vi kan ju , som tidigare nämnts, inte VETA vem i samhället som är pedofil etc, därför är det ju ytterst svårt att undvika att man träffar på pedofiler..
De känns ju inte direkt igen....

MEN!!! När det nu placeras i närheten av dagis, skolor etc, då börjar jag undra hur det är fatt..
Ska barnen i samhället utsättas för den risken det ju blir genom en sådan samhällsplacering??

Alla förtjänar i och för sig en andra chans, men vad finns det för belägg att en sexbrottsling blir "rehabiliterad"????


Det finns ABSOLUT INTE några bevis för det.

Jag har hört att det är ont om skogshuggare i de djupaste skogarna uppe i norr, miltals ifrån närmsta bebyggelse.....:devil:
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Det är ju fullkomligt absurt ju!!!
Att en dömd pedofil skulle få vistas i närheten av ett dagis

Jag är inte säker, men jag tror inte dömda pedofiler som är rehabiliterade får den inskränkning det skulle innebära i sitt liv att de inte får vistas i närheten av dagisar och liknande.
Och vad spelar det för roll?
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Det handlar ju inte om en inskränkning i att vistas i närheten av dagis, även om en sådan vore önskvärd. I detta fallet handlar det om att kommunen som är förmodad arbetsgivare i detta fallet, inte ska skicka en pedofil att göra arbeten på förskolan.

Sen så tror jag knappast man kan säga att en pedofil är rehabiliterad - pedofili är en sexuell läggning. Pedofilen kan säkert låta bli att begå brott, men en pedofil är han/hon fortfarande.
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

De flesta pedofiler torde vara medvetna om att det är brottsligt att förgripa sig på barn. Och jag tror och hoppas att de flesta försöker låta bli. Och just därför är det onödigt att utsätta dem för miljöer med barn - likväl som det är onödigt för mig att vistas i godisaffärer.

Just när det gäller dagis så har jag ju faktiskt lämnat över ansvaret för mitt barn, som Sablar22 skrev här ovan nånstans. Det är förskolans/kommunens ansvar att mitt barn vistas i så trygg miljö som möjligt. Och jag tycker inte det är en sådan, om de skickar in en pedofil på gården.

Jag skulle helst se ett motsvarande "besöksförbud" när det gäller dömda pedofiler. De borde ha fotboja och förbud att vara närmare förskolor/skolor/lekplatser än typ 200 meter.
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Är man dömd för sexualbrott mot minderårig ska man naturligtvis inte få jobba på skola eller dagis. Varken som pedagog eller vaktmästare eller vad han nu är. Det var ju ett tv-program om det här nyligen. Uppdrag granskning? Var det det? Gå den vägen om kommunen inte lyssnar.

Jag hade definitivt gått vidare med det här. Vem säger att assistenten kan hålla koll hela tiden? Assistenter går väl också på toaletten? Och sen vet man ju hur det blir, om han sköter sig så kan han säkert jobba mer självständigt osv.

Har man våldtagit ett barn så får man skaffa en annan arbetsplats. Det finns massor att välja på, med barn är han olämplig.
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Jag håller med dig på den punkten att inte heller jag tycker att det skulle vara kränkande att utesluta just det arbetsområdet.

Men jag tror inte på att om en pedofil går igenom ett dagis, att det triggar igång lusten.
Isf tycker man väl att en bög går igång i ett manligt omklädningsrum, och så är det ju inte.


Varför inte? Om han ser någon man han tänder på?
Precis som en hetro man kan tända till på en kvinna om han befinner sig i damernas, eller en kvinna på en man i herrarnas. Varför skulle inte barn kunna trigga igång en pedofil? Vi vet ju väldigt lite om vad pedofili egentligen är, så hur kan man utesluta det? Om de inte triggas igång av barn, hur kommer det sig då att de någonsin blir aktiva pedofiler?
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Men får han verkligen
arbeta där det finns barn?

Jag som städar,nu är det på ett äldreboende,men förut var det även ett dagis då det låg på äldreboendets område,jag fick lämna utdrag från belastningsregistret!
Och hade jag varit straffad för något med barn,då hade jag inte fått städa på dagiset!

För man får inte jobba med barn om man varit straffad(barnrelaterat straff),den upplysningen fick vi i alla fall!
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Just när det gäller dagis så har jag ju faktiskt lämnat över ansvaret för mitt barn, som Sablar22 skrev här ovan nånstans. Det är förskolans/kommunens ansvar att mitt barn vistas i så trygg miljö som möjligt. Och jag tycker inte det är en sådan, om de skickar in en pedofil på gården.

Jag skulle helst se ett motsvarande "besöksförbud" när det gäller dömda pedofiler. De borde ha fotboja och förbud att vara närmare förskolor/skolor/lekplatser än typ 200 meter.

Med all respekt.
Som jag skrev förut så tycker inte jag heller att de ska få arbeta på/ inne i dagis, med barnen.
Men ett tillfälligt reparationsarbete utanför, hur stoppar man sådant?
Rätt som det är tas en elektriker dit, inte kollas han?
Eller den kvinnliga släktingen som hämtar annans barn, tänk om det är en pedofil?

Och om en pedofil är dömd, och straffad, är det då rimligt med förbud och bojor? Och som jag undrar, de pedofiler som inte är dömda, de smyger ju i buskarna ändå, och ingen av oss vet vilka de är?
 
Sv: Personal - dagis - brott- straff

Om de inte triggas igång av barn, hur kommer det sig då att de någonsin blir aktiva pedofiler?

Om jag inte fattade det hela fel var detta ett tillfälligt reparationsarbete utanför ett dagis?

Om man är pedofil är man nog redan triggad på barn, man träffar väl på barn i samhället överallt,godisaffären, bio, osv,osv.
 

Liknande trådar

Småbarn Innan vår son föddes hade vi som plan att söka till min gamla skola (Montessori) för jag (och min bror som också gått där) tycker det är...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: Sol
·
Övr. Barn Nu börjar troligen snart dotterns pappa höra av sig, gissar jag. Jag har blivit vän med hans mor, dotterns farmor alltså, och hans ena...
2
Svar
21
· Visningar
4 363
Senast: Enya
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
17 486
Senast: Zaria
·
Äldre Såg på Facebook någon som länkat till en sida där en pedofil med namn, personnummer och bild samt citat från domen han fått för att ha...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
14 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp