Pessoa sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Emi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 273
E

Emi

Såg en pessoasadel men vet inte vilken model det är. På kåpan stod det N Pessoa. På knapparna vi dframvalvet stod det samma sak och Paris. Antar att N står för Nelson. Men kan inte hitta modellen. Vet nån vad detta är för sadel? Kunde inte heller hitta bomvidden. Tacksam för svar!

Sv: Pessoa sadel

Kom igen. Vi har ju så många sadelexperter här inne! Nån borde ju veta.

Det är lite klurigt med de Pessoasadlar det står Paris på eftersom en del säger att det finns en särskild modell som heter Paris, som var den första Pessoasadeln som gjordes, men det finns massor av modeller av Pessoasadlar som det står Paris på.

Elektron skrev:
Det är lite klurigt med de Pessoasadlar det står Paris på eftersom en del säger att det finns en särskild modell som heter Paris, som var den första Pessoasadeln som gjordes, men det finns massor av modeller av Pessoasadlar som det står Paris på.

på min AMO står det paris på "knappen" Jag har aldrig hört talas om att pessoa har haft en modell som heter paris. men det kanske var 20 tal år sedan?

Loviza skrev:
på min AMO står det paris på "knappen" Jag har aldrig hört talas om att pessoa har haft en modell som heter paris. men det kanske var 20 tal år sedan?
På min Pessoa står det Paris på, och den köptes nån gång i början av 80-talet,(82-83 ungefär), och min var den första modellen som kom, och var på den tiden väldigt dyr jämfört med andra sadlar. (tyvärr kostade den mer än det smakade, hemsk att rida i)
:banana: :banana: :banana:

Tack för era svar!
Kankse är det någon mer som vet nåt om den här "konstiga" sadlen?

Liknande trådar

Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: pajaztar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
17 056
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31