Pessoa - sadlar ?? Erfarenhet??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare NiitSirK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 8 620
Sv: Pessoa - sadlar ?? Erfarenhet??

Hejsan!

Jag har en nelson Pessoa sadel!:)
Den är begagnad och typ sex år gammal men ser nästan helt ny ut.
Lite stöd är det visserligen i pessoa sadlarna men det är nånting som man snabbt vänjer sig vid.
Men jag håller absolut med om att detta är nått av det negativa med den här sortens sadlar.
Anledningen till attt jag älskar min sadel är att man kommer så nära hästen.
Man får en helt annan kontakt än om man rider i en Stübben som mer fungerar mer som en gungstol.
Dessutom tycker jag att pessoasadlarna ligger bra på de flesta hästar!:bump:

Sv: Pessoa - sadlar ?? Erfarenhet??

Jag har en Pessoa Legacy XL och det är verkligen den skönaste och bästa sadeln jag har suttit i. Man känner verkligen hur hästen jobbar pga den nära kontakten man har till hästen. Jag både hoppar och tävlar i min och det är verkligen det bästa. Jag hade en Prestige Golden star hopp tidigare och det är stor skillnad. Aldrig att jag byter ut min pessoa. Jag har haft den i ungefär tre år nu och inte ett enda märke i sadeln. Många klagar på att färgen lossnar lätt och att lädret är av dålig kvalitet, men det är äkta kalvskinn och det beror ju på hur rädd man är om grejerna också. DET BÄSTA JAG SUTTIT I !!

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 271
Senast: Marita73
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 122
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 310
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?