Pessoa täcken och schabrak

Sv: Pessoa täcken och schabrak

jag har ett pessoa täcke som jag är jättenöjd med :) bra passform och slitstarkt, kan verkligen rekomendera de!

Jag har ett Pessoa schabrak och det är jättefint.:love: Har också bra passform...:)

har ett pessoa regntäcke som jag köpte för ett tag sen. tyvärr har jag inte kommit så långt med det, dvs inte ens provat på hästen :angel: men jag ska ta mig i kragen o göra det, så kan jag meddela hur det är i passform osv sen.
Det VERKAR bra iaf o fint är det! ;)

Tycker att pessoa schabraken är lite tjocka och otympliga. Men snygga.

Hej! Jag har två Pessoa-thermotäcken. Passformen är kanon, och de går att tvätta hur många gånger som helst utan att de sas "sjunker ihop". Och jag borde veta, för en av mina hästar - som har dessa täcken i ROSA och LJUSBLÅ - bajsar alla högar i en fin liten bajsvall längst bak i boxen. Och nu har då den lilla ängladamen, med den mycket stora boxen, de ytterst dåliga smaken att varje natt SOVA I "BAJSVALLEN"! :eek:

Det står på dem ngnstans att de ska tvättas kallt, pga att de är teflonbelagda och därför smutsavvisande. Andra täcken med teflonyta är nämligen även behandlade med ett carcinogent ämne, och därför tål de varmtvätt. Men jag tvättar mina i 40g C och förtvättar ALLTID. Och sedan har de sett så gott som nya ut!

hej vi har ett sc¨habrak och det ligger jättebra på hästen och så har vi stalltäcket det är jättebra passform har även transportdamasker som sitter jättebra blev besviken på färgen bara för den är inte samma som stalltäcket

okey, för en av mina hästar fryser väldigt lätt på vintern och jag har fått för mig att pessoas vintertäcken är tjocka och slitstarka. kanske ska sattsa på ett sånt till vintern.
jag har också transportskydden och de är jag väldigt nöjd med!

Jag har använt vinterutetäcket hela vintern... Helt OK men hw är bättre... *ler*. Tycker man betalar en hel del för loggan men den är ju snygg...
Mitt schabrak sålde jag innan jag ens provat det. Tyckte det såg ponnyaktigt ut...

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 495
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 457
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
724
Senast: MiniLi
·
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 324
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka