Pessoa täcken

manhattan_2006

Trådstartare
Ni som har pessoas utetäcken är ni nöjda med dem? Dem har ju starkare material än Rhino och Amigo. Svårt att hitta täcken som inte går sönder. Rhino har jag inte varit nöjd med. Någon som vet var jag kan hitta Pessoa täcket som är lite tunnare alltså inte det som är 400 gram.

Sv: Pessoa täcken

jag har pessoa i både 150g och 300g, kan tyvärr inte ge tips om var man kan hitta dom, då jag köpte mina på tradera.
är jätte nöjd med dom, har använt dom två vintrar nu och det finns inte så mycket som en reva på något av dom fast jag har dom på en busig unghäst.
jag tycker även att dom har väldigt bra passform, och känns väldigt rejäla och exklusiva.
har tvättat mina flera gånger och dom håller fortfarade tätt och har inte blivit knöliga i fodret så som en del täcken blir.

ok det låter ju bra.
Hur tunga tycker du dem är om man jämför med tex horseware?
Shires tycker jag är för tunga iaf. Horseware har ju pluset att dem är lätta även i storlek 165.

Jag tycker det är bra täcken, vi har några i stallet. Kan inte svara så bra på hur de håller då hästarna för det mesta går ensamma i hagen, men än så länge är de hela.
Dock tycker jag inte de har superbra passform, bättre än många andra lite billiga täcken, men inte så bra som Horseware eller Amigo tex.
Även tyngre än Horsewares tycker jag

ja, dom är nog rättså tunga, har bara horseware som är ofodrade så det är svårt att jämföra med dom.
skulle nog säga att dom är ungefär som shires. men har lite svårt att uppskatta exakt.

vi har både pessoa- och horsewaretäcken (rhino o amigo) på hästarna och tycker de verkar likvärdiga i hållbarheten. (=alla är det 1-2 mindre revor i efter en säsong...).
däremot tycker jag passformen på horseware är oöverträffad på de 4 mycket olika hästtyper vi har.

Jag har inte provat Pessoa täckerna men jag har Horseware Rambo Rhino & Amigo. Och rhino är ju inte lika bra i rivstyrkan som Rambo och Amigo jag tycker du ska prova Amigo jag tycker dom är jätte bra och våran är jätte busig och hans komips också men Amigo och Rambo håller för dessa tuffa tag i hagen.:banana:

Jag har 2st pessoa vintertäcken med 400g. och jag är jättenöjd med dem.
de är hållbara och bra passform och sen är de ju snygga oxå.
jag tycker inte att de är så tunga, lättare än shires iaf.

KL

Jag har också ett Pessoa-täcke.. utegångtäcket med 450 g tror jag det är i, eller 400. Jag älskar det och man känner verkligen att det är kvalite i sakerna.

Finns Pessoa-täcken att köpa på www.grand-prix.se, så man behöver inte bara hitta på Tradera..:D

Ha en bra dag!

Nu har jag ingen ändra knapp på mitt inlägg.... såg just att man inte får tala om vart man kan köpa saker och ting på ett annat inlägg... så om jag får upp ändra knappen igen på mitt inlägg så tar jag bort länken och PM:ar istället om någon undrar.. :D

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
894
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka