Pfiff Amaretto, passa på min häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 7 737
Sv: Pfiff Amaretto, passa på min häst?

Liten anläggningsyta baktill var det ja:p . .

Min tränare tycker att det är på Pfiffen för alla hästar, hon tycker att Pfiff borde ändra på sadeln så att det blir större anläggningsyta baktill. För att fördela trycket jämt över ryggen ska det vara stor anläggningsyta så att sadeln inte bara trycker på två punkter där bak (dåligt förklarat):smirk: Hon visade mig så fint men jag kan inte förklara det lika bra.

En del hästar kanske helt enkelt inte tar skada av att det är liten anläggningsyta men hon tyckte det var onödigt att riskera det eftersom det fanns risk för att hästen fick ont i ryggen av det.

Inte ens sadelutprovaren vi lånade hem sadeln ifrån sa något om detta med att det var liten anläggningsyta på Pfiffen men min tränare tyckte det och jag litar på hennes åsikt :)

Sv: Pfiff Amaretto, passa på min häst?

aha nu fattar jag.. trodde de var något sånt..

jahapps bara att skippa den sadeln dårå..

*suckar*

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 237
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 863
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Min häst är för tillfället lite för smal, vilket märks över ryggen. Hon har bantats ner rätt ordentligt under hösten, och när hon var...
Svar
18
· Visningar
1 864
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter... 2
Svar
34
· Visningar
4 543
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur