Pfiff Charles dressyrsadel

Sv: Pfiff Charles dressyrsadel

Jag med är nyfiken för den ser så skön å rätt ut för mig och W men tyvärr så finns de bara i 17,5 så det känns kört att ens prova den för vår del.

Men sukta kan man ju ändå :-)

Ja jag tkr också det, ser ut att ha tyngdpunkten längre fram också. Jag vill hellre ha en lädersadel.. så skulle jag hitta ngn passande så byter jag helst bort griffin-sadeln. ;)

Dåligt att dom bara finns i en strl dock. Men dom är ju rätt djup så det kanske inte känns så stort? Hade 17.5" på min IW vilket inte kändes stort.

Jag tyckte min 16.5 IW var megastor. Tror det kan vara ett finfint alternativ istället för din Griffin.

Jaha, se där vad olika sadlar upplevs ;) Jaså du tror det? Den blir inte för smal då tro? Fast iofs kan man ju banka ut järnen.

Ser ut som de flesta andra järn så jag tror man kan använda sig av annan sort och hitta rätt vidd.

Har beställt! Testat på min store kallblodskille och då kändes den bra. Jag återkommer gärna när jag fått den!:)

Även jag är nyfiken på denna sadel. Någon som provat? Hur är kvalitén?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
540
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 402
Senast: Silje
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka