Sv: Pfiff-sadlar
Diabolical_Kitten skrev:
Men snälla, när ska du lägga ner? Du har skrivit i säkert 10 trådar att du känner dig så förolämpad osv, men när slutar du då bry dig? Uppenbarligen kan du ju inte sluta bry dig med tanke på hur du håller på. Du försöker framställa dig som så trevlig osv, men det vet du med att det är ren bullshit..
Oavsett vad du tycker så är jag en glad och trevlig prick enligt mina kunder och min bekantskapskrets. Men jag har skarpa åsikter och en tunga till att matcha och eftersom jag i det avseendet verkar påmina lite om dig så ärdet väl där skon klämmer. Du kanske inte tycker så väl om den sidan hos dig själv eftersom du prompt ska ge dig på de som ger dig en dos av din egen medicin.
Diabolical_Kitten skrev:
Men MoQ glömmer visst utelämna VARFÖR Globus inte tar emot sadeln, för det finns förmodligen en anledning till det. Detta har diskuterats i flera trådar, och MoQ kunde inte svara på varför dom inte tog tillbaka sadeln men säger att sadlarna var sneda osv.
Det spelar ingen roll varför de inte tar emot sadeln, det är irrelevant. Globus har vägrat ta tillbaka sadeln.
Har jag en kund som klagar på n sadel så tar jag tillbaka den oavsett, sedan disskuterar jag det med leverantören och gör upp med dennes agent. Kunden får aldrig sitta ikläm på något vis.
Diabolical_Kitten skrev:
Detta handlar inte om huruvida man vill ha ett djupt säte eller ett öppet säte, det handlar om huruvida bommen kan fördela vikten när sätet är för litet. .
Men hur ställer du det i perspektiv till tunga personer som rider mindre hästar och är begränsade i sadelstorlek pga hästen, som du själv tex?
Det är väldigt lätt att predika en sak men det ska bevisas och levas upp till
Diabolical_Kitten skrev:
Jag försvarar inte Globus med näbbar och klor, hade det handlat om Stubben eller Albion hade jag fortfarande undrat varför tillverkaren inte tar emot sadlarna om det är ett så uppenbart fel. MoQ kan tydligen inte svara på det, men hon skriver fortfarande så fort tillfälle ges att alla deras sadlar är defekta och att ägarna till dessa sadlar inte har fått nya sadlar, men hon berättar inte att ägarna märkte defekterna efter ett tag.
Du svara i alla fall väldigt starkt för dem.
Många människor är faktiskt inte kapabla att bedömma eventuella defekter på egen hand, de går helt efter försäljarens direktiv och inget annat.
Själv köpte jag ex en sadel som var svetsad i framvalvet med ett järnstag för att bommen tidigare knäckts. Säljaren/sadelmakaren upplyste inte om vad han hade gjort och jag förstod inte varför sadeln var så stum. Detta var långt innan mitt intresse för sadlar väcktes.
Jag har vet personer som har ridit i åratal i sneda sadlar och inget märkt förrän sadelmakaren påpekat det i samband med omstoppning.
Många noviser på att har egen häst har så fullt upp att lära sig om det att de inte har tid att ta reda på allt om sadlar utöver det. De köper vad de får rådet att köpa och det är inte alltid att det blir rätt.
Apo