Pfiff vs. Hööks

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 060
E

eiwo

Jag ska köpa en bomlös sadel att använda tills jag blir rik och kan köpa en bomsadel (man kan ju alltid drömma, eller hur? :p) och just nu står jag och väger mellan Pfiffs bomlösa och Hööks bruna bomlösa. Finns det någon här som har erfarenhet av någon eller båda sadlarna? Vad tycker ni? Jag har hört lite negativt om Hööks sadel, men inget om Pfiffs. Dock vore det mycket enklare för mej att köpa från Hööks, men det känns lite som en chansning med tanke på att folk har haft problem med snesydda sadlar och dylikt. Så, vad tycker ni om dem? Snälla, hjälp mej med ett beslut :D

Sv: Pfiff vs. Hööks

Du har inte lite mer pengar att lägga på sadel så att du kan köpa en Barefoot i stället? Har provat Hööks och Börjes, och min Barefoot slår båda två med flera hästlängder :D både vad gäller kvalitet och komfort, tycker jag iallafall.

Min Hööks-sadel visade sig vara av otroligt kass kvalitet och sömmarna började släppa redan efter någon månads användning. Hööks var dock väldigt schyssta och det var inga problem att reklamera och få pengarna tillbaks. Men det är jobbigt och tråkigt när det blir så!

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 290
Senast: lillamy73
·
Utrustning Kusen min har en utprovad Tekna S-line dressyr, köpte den i vintras en känner just nu att jag ångrar valet lite grann att jag köpte en...
Svar
1
· Visningar
1 217
Senast: Buck
·
Utrustning Jag är inne på att köpa en ny sadel efter sommaren och vet inte vilken jag vill ha. Ingen aning alls egentligen... Jag vet i alla fall...
Svar
6
· Visningar
1 737
Utrustning Hej! jag har beslut ångest, över två sadlar den första är en zaldi Classic dressyr med singel kåpa som jag har hittat dock vet jag inte...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur