Sv: Pheaton x

ancan skrev:
absolut!!!

Historien om hur Phaeton* kom till sverige är en lite speciell historia...

som tål att dras nån annan gång kanske...

kanske dags nu? Nyfiken blev jag...
 
Sv: Pheaton x

Hej!
Min kompis [Phorsytia här på buke] häst är efter Phaeton x.
Det stoet har en fin gång och är trevlig att hanskas med, hon har väll sina stunder med humöret, men det värkar gå välldigt bra för dom just nu.

Om du vill se bilder skriv till henne
 
Sv: Pheaton x

Hej!

Har en 11-årig valack efter hingsten Phaeton X 812 och han är en mycket egensinnig herre. Det går dock bättre och bättre, men han vill helst bestämma själv vad han ska göra och kan protestera ganska rejält när det inte passar honom. Är en guldklimp att pyssla med dock och jättetrevlig att rida i skogen. Mycket vacker också! det brukar jag alltid få höra. Så jag antar att det där med temperamentet KAN nedärvas. Beror också på hur man kan kanalisera det förstås.

/Anna
 
Sv: Pheaton x

3232970.jpg


6133850.jpg


3233066.jpg


3537303.jpg


8140691.jpg


Fatima
*840423
e Phaeton X
u Astri
ue Astronaut

och en sjuhimlatrevlig stamtavla i övrigt.

Stambokförd och B-premierad

En typisk "märr", som har sina dagar då man förstått att man fått henne för sina synders skull. Men det finns lika många dagar, då hon är GULD värd och min stora kärlek.

När jag köpte henne, sas hon vara utbildad LB/LB och tävlad med placeringar till LB-hoppning hos en tidigare fodervärd. Men jag valde då att när hon var 20 år, omskola henne till dressyrhäst och jag tycker att jag lyckats någorlunda. =)

Hon har haft föl

e Beach Boy (sto men vilket år, vet jag inte...)
e Mintage (1996, det var då hon blev stambokförd. Miss Blaise dog tyvärr i en hagolycka som treåring)
e Notariat ox 2000 (Phergus jag tror det var 2000 i alla fall, en läcker anglograbb som såldes till Tjörn... Orust...?)

Ovanstående avkommor är hos tidigare ägare om någon vet något om dem, så skulle jag bli JÄTTEGLAD!!!

e ????? 2002, Cavatina trillade ut mitt i sommarhagen när jag ägt Tima sen november. Fatima såldes för att hon gick gall... Men tydligen var hon inte gall... Men nån pappa vet vi inte. Jag sålde Cavatina till en jättetrevlig tjej i Åmål, som körde in henne och red in henne. Men nu i vinter har hon kommit på att tiden inte räcker till. Så det senaste jag hört, har hon varit, är hos tilltänkt/ny ägare på Orust... om jag inte minns fel.

Om någon vet något, tar jag JÄTTETACKSAMT mot information, då jag har en uppsjö med underbara fölbilder på Cavatina, som jag gärna delar med mig av... =)
 
Senast ändrad:
Sv: Pheaton x

Jag rider just nu ett sto (-95) e Phaeton x. Hon har tävlat upp till 1.20 i hoppning och tävlat LA dressyr. Inget stjärnskott, men väldigt samarbetsvillig. Har en hel del temperment, och mycket stora trevliga rörelser. Ser inga spår efter något dåligt humör hos henne i alla fall! :)
 
Sv: Pheaton x

Haha du skrev vad jag tänkte.. Var det inte nån här som hade en häst shiva du loup- phaeton x....?
 
Sv: Pheaton x

Herregud, den måste vara registrerad som dödligt vapen!! :D

(Shiva var ju dessutom vansinnigt elak mot sina ston)
 
Sv: Pheaton x

haha ja antagligen. Vad får folk att använda en sån hingst egentligen? Jag är inte insatt i angloaveln, men shiva har man ju inte hört mkt gott om..Billig i avgifter...?
 
Sv: Pheaton x

Min har också Phaeton som morfar, mormor silvia (e:hertingen)
kan det vara bra:P? hon är gdasnäll, fux men mer brun än röd.
 
Sv: Pheaton x

Jag har för första gången upplevt Phaeton x avkommor och jag säger bara :eek:

Jag gillar mycket humör i hästarna och det kan man lugnt säga de har :D
 
Sv: Pheaton x

Oj :D Modig kombination vill jag nog säga.. Haha..

Jag har ett Phaeton sto och nu hennes årsföl e: Careful- Phaeton
Mamman har humör, men är inte omöjlig, jag satt upp och red henne för första gången på 2 år, gravid och allt, nu häromdagen ;) Dock tycker jag inte att hennes avkommor fått hennes temperament, vare sig dom korsningar som tidigare ägare födde upp eller mitt årsföl. Dom är framåt men inte på det hårda sättet som hon är. Mitt sto har tyvärr blivit illa behandlat, och jag tror det är där bekymret sitter på henne. Hon lämnar, enligt mitt tycke, väldigt snygga föl till modellen sett. Årsfölet är ca 33% anglo :)

Phaloma.png

phaloma2.jpg

fia1.jpg

fia.jpg


Stoet är 18 iår, så hon är ju ingen ungdom längre, men ser ändå fräsch ut i kroppen. En av hennes stora fördelar är att hon är lätt att hålla i hull.... Både jag och hon väger några kilon mer än när vi red sist :p
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 362
Senast: Lea88
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 491
Senast: jemeni
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 187
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp