Phil & Ted syskonvagn

glittra

Trådstartare
Köpte en jättebillig begagnad Phil & Ted vibe (första modellen) eftersom vår Kronan syskon börjar bli för liten, men jag gillar syskonvagn när jag går promenad med hunden.
Storebror är 2,5 (ca 15 kg) och sover vanligtvis inte dagtid, men somnar då och då i vagn eller bil.
Lillasyster är 7 månader och sover gärna länge.

Visst är det några här som haft Phil & Teds inlinevagnar? Jag undrar nämligen över:
- Lillasyster verkar inte gilla syskonsitsen, det känns som om den redan är lite kort för hon tar spjärn och trycker huvudet mot övre bågen. Det blir ju också väldigt liten lutning på syskonsitsen så hon får ju sova i stort sett sittande vilket inte känns optimalt.
- På min vagn står det att det aldrig får sitta ett barn i syskonsitsen om inte ett tyngre barn sitter i huvudsitsen. OM lillasyster skulle somna och vi är vid tex lekparken så behöver jag då flytta henne till huvudsitsen när storebror hoppar ut och hoppas att hon sover vidare. Eller?

Vill ha en vagn som klarar storebror sittande framåt och lillasyster sittande och liggande mot mig (men gärna vändbar för längre användningstid.
Tips?
 

Liknande trådar

Småbarn Ja visst behöver man väl en syskonvagn? Om jag tex vill ut och gå med barnen när dom ska sova eller när jag skjutsar äldsta till dagis...
Svar
18
· Visningar
4 685
Senast: Petronilla
·
S
Övr. Barn Köpte i går en Phil&Teds Vibe begagnad, den fyller de flesta av våra kriterier då det gäller syskonvagn så vi slog till redan nu...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: saltahajen
·
Övr. Barn Jag behöver köpa en ny syskonvagn snart. För tillfället har vi en Phil & Ted och jag älskar den! Men tyvärr så får understa sätet...
Svar
16
· Visningar
2 828
Senast: Minnie
·
Gravid - 1år Jag har lite funderingar, och skulle vilja veta hur ni andra gör/tänker! Nu har jag ju en treveckorsbebis, så jag undrar ju lite hur NI...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp