Photoshop penslar och textstilar

Draumsyn

Trådstartare
Efter att jag omformaterat datorn har alla mina gamla textstilar och penslar försvunnit, med andra ord är PS dötrist nu mera :p

Nu vill jag ladda ner fler gratisversioner men till frågan, hur gör man för att få in de i PS igen? Jag har helt glömt hur man gjorde! :o

Jag har Photoshop CS2, engelsk version.

Hur gör man? Och var hittar man bra stilar/penslar gratis?

Sv: Photoshop penslar och textstilar

Googla bara Photoshop Brushes/Penslar så får du upp hur mycket gratis penslar som helst.

För att få in dem i programet så är det bara att stoppa in dem i den mapp där orginalpenslarna är. Så funkar det i mitt Elements iaf.

Och var hittar jag orginalpenslarna? Jag har verkligen förträngt detta :o

i photoshop mappen..

den här datorn->(sedan vilken hårddiska du har)->adobe->photoshop cs->presets->brushes.

Du kan även lägga penslarna i vilken mapp du vill, sedan bläddar du bara bland penslarna i PS, lägger till dom nya. Och så brukar dom ligga kvar där hela tiden ändå, om du inte resetar allting.

prcis, glömde skriva att även om du lägger dom i den mappen så måste du ladda upp dom i ps... och det står ju load någonting då du tycker på den lilla pilen när du ska välja penslar.

du hittar det nog lätt ^^ men det kanske du redan visste? :p

fördelen med att lägga dom i mappen är att den mappen öppnas direkt.

Detta är så pinsamt, hade MVG i detta i skolan :o

Jag hittar mappen för penslarna, men mappen för textstilar (borde väl heta fonts) hittar jag ej.

Och hur gör jag i själva PS för att bläddra fram nytt?

Typsnitt lägger du in i:

Den här datorn> C: > Windows > fonts

*delvis kl*

Har för mig att jag endast startade om PS för att få programmet att ladda in de nya typsnitten när jag lagt dem i Windows normala font-katalog.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Photoshop Elements 7 på svenska till min gamla stationära PC som håller på att braka ihop. Den datorn används i dagsläget enbart...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: MiniLi
·
E
IT & mobiler Om du har hittat en pensel och tryckt på download (hur man hittar penslar sök på google!) KAN det händelsevis vara så att den kommer i...
Svar
0
· Visningar
4 264
Senast: Emma_lillan
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt... 2
Svar
22
· Visningar
4 177
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka