• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare oseriös
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 827
O

oseriös

kan nån hjälpa mig och berätta hur man lixom lägger ihop bilder, så att man får felra bilder i en bild liksom.. ??? :confused:

Sv: photoshop

Om man vill skapa ett sk kollage så skapar man först den bild som ska utgöra bakgrunden till bilden, och ger den de mått man vill ha.
Sedan öppnar man de bilder som ska ingå i kollaget. Beskär om man vill. Se till att ändra storleken på bildena, så att de passar in i den bakgrundsbild som du skapat.
Sedan är det bara att markera den bild du vill ha, gå på Edit > Copy. Sedan markera bakgrundsbilden och gå på Edit > Paste.
Om du markerar flyttningsverktyget (ser ut som ett "pilkors") så kan du flytta runt bilden dit du vill ha den.
I lagerpaletten ser du vilken bild som ligger överst. Om du vill att någon annan bild ska ligga överst och överlappa så är det bara att flytta de olika lagrena (genom drag och släpp).

Liknande trådar

Fritid Visst har vi några här som är bra på Photoshop? Det är en sak som jag inte riktigt får till på ett snyggt sätt. Jag har en bild som är...
Svar
6
· Visningar
429
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 441
Senast: Mineur
·
IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
174
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 101
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31