Piercingar

Sv: Piercingar

Hoppar in igen.

Viste inte heller att dom gör utan tång. Måste ju vara svårare eller??

Behöver ett smak råd. Vad passar bäst Conch eller Tragus om man har en lobes och en helix på samma öra?

paouwie. Varför ska du göra det själv? Och vart hade du tänkt göra en percing? :)

Vissa ställen som är mer oåtkomliga använder de tång, har för mig att jag läste det på deras sida.

Tragus.

kanske en kompis ska göra på mig också:) salong vill jag inte.

ja det ska jag.
har koll på det mesta men är rädd att träffa en nerv eller nåt..

kanske en kompis ska göra på mig också:) salong vill jag inte.

Jaja, ska du nu göra själv så är det väl lika bra att informera:

Finns piercingset på tradera för en billig summa, köp hellre en kanyl anpassad för piercing där. Kan väl kosta runt 10-20 kr. Ska du ha ett smycke på 1.6mm tjock så ska även kanylen vara i den storleken!

Är det i munnen så se till att skölja mun (t.ex listerine) samt rengöra utsidan innan hålet görs (inget alkoholbaserat).

När kanylen är igenom så ska man ta och sätta fast ena änden av staven i kanylen och föra tillbaka kanylen åt det hållet ni startade ifrån.

Finns väl lite nerver överallt, läppen är ju skapligt enkel. Ögonbrynen är en annan femma!

(till paouwie: )
nerver finns ju i hela kroppen, hur du än gör så träffar man ju alltid nerver.;) förstår att du menar mer "farliga/större nerver" som du inte vill träffa, men var bara tvungen att påpeka det.;)
men, är du osäker på hur du ska göra finns det ju alltid en mängd videos på youtube du kan kolla in, så du ser t.e.x det carat menade(= så det ska gå till).:)

och gör du själv så är det ju lätt att man fegar lite, är osäker, gör det för långsamt, inte rakt osv... så att låta någon annan göra det snabbt och smidigt tycker jag låter lite vettigare.

jag har piercat naveln själv, ett ställe som jag tyckte var lätt att få till det bra och rakt på. (och även gjort ca.8-10 i öronen själv, även brosket där) och var noga med hygienen och efterrengöring, använd inte redan använda/skitiga saker när du ska pierca dig(men det har du nog listat ut själv). jag har kunnat köpa sterila(det är så det heter va? haha...xD) smycken på en piercingstudio i stan, som jag då använt när jag piercat mig.

Kan förstå att du hellre gör dem själv. Jag gör mina själv. Smidigare, och så slipper man vara nervös en hel dag för att ska pierca sig senare på eftermiddagen typ. Dessutom har jag vissa dagar då jag har lust att pierca mig och vissa där jag inte alls känner för det. Så hade varit svårt för mig att boka tid.

Beställer du inte ett piercing sett på typ tradera finns det en bra svensk hemsida där du kan både beställa kanyler och tångar från för ett bra pris :) (kan pm:a om du vill)

Angående nerver ska man nog ha otroligt otur om man träffar en större. Det värsta som hänt mig att och mina vänner (varav den ena har 25 piercingar) är att man träffat på en blodkärl, lyckades med det nu när jag skulle pierca medusa. Såg ju mindre trevligt ut när det blödde mycket. Fortsatte blöda lite i 2 dagar men sen så var det ingen fara :laugh:

Har både piercat på frihand och med tång, lättare med tång men gör mindre ont efter om man inte använd tång. Men hellre ha lite ont och få den bra placerad än att det kanske bli snett.

Lycka till i vilket fall!

Haha, okej vad bra! :D Tänkte om risken var ganska stor att piercingen fastnar i något och "AJ". Får hoppas det blir av imorgon nu bara! :)

okej :angel: jag har kollat youtubevideos och bilder och där ser man ju ganska bra var det ska sitta..och så har jag ju en kompis som kan också..
min senaste piercing,underläppen,gjord av en annan kompis blev bra. det tog riktigt ont men ja svimma inte och det blödde inte en droppe:eek:

okej :angel: jag har kollat youtubevideos och bilder och där ser man ju ganska bra var det ska sitta..och så har jag ju en kompis som kan också..
min senaste piercing,underläppen,gjord av en annan kompis blev bra. det tog riktigt ont men ja svimma inte och det blödde inte en droppe:eek:

Men om du nu redan har en piercing, borde du inte ha sett hur den gjordes?

nä jag såg inte så mycket, bara kännde. visst nu efteråt ser man ju hur den sitter men...
dessutom vet jag inte om hon gjorde rätt.

KL
DONE!
Gjorde inte alls ont! I början visste jag inte om jag var nöjd eller inte, men jag tror faktiskt jag är nöjd! :D Dom flesta jag frågat tycker att den blev bra iallafall!
31496904.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka