Piercingar

Sv: Piercingar

KL

Hoppar in från Senior:p

Har:
4 hål i vardera öra
1 hål i näsvingen
1 i undre läppen

Skall göra 1 i ögonbrynet och 1 i överläppen...:D

Jag har en navelpiercing och en labret, tanken är nog att det ska bli en i ögonbrynet en vacker dag också. ;)

ShowUserFile.aspx

Bra, då kan jag fråga dig lite om ögonbrynspiercing å naveln xD
Har själv en helix, tog det för cirka 9 månader sen och det har fortfarande inte läkt...
74277_1252171849.jpg

Haft mycket problem med denna, många infektioner osv och vissa gånger när jag sov utan så hade det läkt ihop helt så jag fick trycka igenom den igen, inte bra jag vet :p

Om jag skulle ta ögonbryn eller navel, hur länge får man då t.ex inte bada?
Hur länge dröjer det innan det har läkt?
Vad gör mer ont?
Får man ärr?
Går det att ta hål så att man bara har EN 'knapp' ? (ögonbrynet!) Alltså som i näsan, där har man bara EN 'knapp' om ni förstår vad jag menar.... :P
Eller kan man ta så att 'knapparna' sitter tätare ihop?

Tacksam för svar :D

Bra, då kan jag fråga dig lite om ögonbrynspiercing å naveln xD
Har själv en helix, tog det för cirka 9 månader sen och det har fortfarande inte läkt...
74277_1252171849.jpg

Haft mycket problem med denna, många infektioner osv och vissa gånger när jag sov utan så hade det läkt ihop helt så jag fick trycka igenom den igen, inte bra jag vet :p

Om jag skulle ta ögonbryn eller navel, hur länge får man då t.ex inte bada?
Hur länge dröjer det innan det har läkt?
Vad gör mer ont?
Får man ärr?
Går det att ta hål så att man bara har EN 'knapp' ? (ögonbrynet!) Alltså som i näsan, där har man bara EN 'knapp' om ni förstår vad jag menar.... :P
Eller kan man ta så att 'knapparna' sitter tätare ihop?

Tacksam för svar :D

Ögonbryn har jag ju inte tagit själv än, så alla frågor kan jag inte svara på. Dock skulle jag tänka mig att ögonbrynet gör ondare att ta, ansiktet känns ju rent generellt mer känsligt och utsatt. Om inte annat är det väl större risk att stöta till piercingen när den sitter i ansiktet, och det gör ont. ;)

Bada bör du inte göra förrän det är läkt, riktlinjen brukar väl vara 6-8 veckor (sen är det väl egentligen inte helt läkt efter denna tiden, men ytligt i alla fall, under förutsättning att man inte fått problem). Med en ögonbrynspiercing kan du ju dock bada lite försiktigt lite tidigare om det skulle vara så, under förutsättning att du inte doppar huvudet och helst inte heller får vattenstänk i ansiktet.

Tar du ut piercingen eller kroppen stöter bort den så kan du få ärr, ja. Båda dessa piercingar sitter ju rätt så "ytligt" och risken finns alltså att kroppen inte vill ha det där och stöter bort piercingen som vandrar utåt. Gör den det bör man ta ut den, så kan man ta om det senare. Lite får man nästan räkna med att de rör sig, men det ska ju vara lite, man ser ju om piercingen börjar komma lite väl långt ut.

I näsan kör du ju smycket genom näsvingen, alltså sitter ju ena änden dold inne i näsan. Det är ju lite svårt att få till i ögonbrynet, två ändar måste ju sticka ut. Dock finns det ju små, diskreta och genomskinliga smycken som man ju kan sätta i, och kanske bara ha ett "vanligt" i ena änden. Hur snyggt det blir vet jag dock inte...

Jag har haft hål i ögonbrynet, och det gör inte ont. Det sticker till som en spruta och sen känner man knappt det. Det är ju bara fett och skinn. Läkte väldigt snabbt.
Gäller bara att sova på andra sidan ett par nätter.
När jag tog bort ringen så försvann hålen nästan direkt. Ingen kan idag se att jag piercat mej.

Naveln gjorde lite ondare, och det var svårt att läka särskilt på sommaren då man blir svettig. Sen skaver ju gärna byxlinningen där.
Fick ta ut min då det fastnade var. Gjorde sen om den på hösten och då läkte den snabbare. Skulle hellre göra ögonbrynet nu, och sen naveln till hösten.

Och då kan jag kontra med att jag tog hål i naveln i början på sommaren, och fick aldrig problem. Använde inte tajta byxor (blev väl mest mjukisbyxor) och hade jag högre, tajtare byxor någon gång (ridbyxor exempelvis) fick de vara uppknäppta och nedvikta. ;) Tvättade regelbundet och skötte det som jag skulle, och det läkte jättefint. Dock är inte jag någon badmänniska alls, så det störde mig inte ett dugg att jag inte kunde bada (var snarare glad över att ha en ursäkt), så vill man bada är det väl bättre att vänta.

Har en kompis som piercat ögonbrynet, två gånger. Båda har tagits ut (den senaste efter att det aldrig läkte, varade och höll på i flera månader) och hon har två ärr efter detta. Så det är nog väldigt mycket från person till person, både läkkött och även omständigheterna när det tas ut som avgör om det blir ärr eller inte. Även om det blir komplikationer. Kan tillägga att jag inte haft minsta problem med labreten heller, även den läkte snabbt och fint. Så har jag vänner som haft problem med varenda piercing de gjort... Så det är ju ytterst individuellt. Men jag skulle ändå säga att naveln är lättare att "skydda" vid behov (ex. om du ska skita ner dig i ett stall är det ju enklare att sätta en lapp över navelpiercingen samt ha tröja över, än att göra detsamma i ansiktet).

Ang. att det läker dåligt kanske kan bero på att det är svårt att undvika att sova på just den sidan, det blir ju ett tryck liksom.

Jag har haft hål i ögonbrynet och det var en blandning mellan ett ex som drog ut den samt att den stöttes ut efter det, jag tog aldrig ut den själv under tiden den stöttes ut så idag har jag ett ärr.

31039521.jpg

Min syrra som en gång i tiden hade en i naveln har ett ärr, men det är för att han som pierca henne gjorde helfel.

*kl*

Fick för någon vecka sedan knytnäveslag mot ena piercingen (den nyaste) som inte var 100 läkt.

30944426.jpg

Tänkte att jag väntar ut allt lite, men varenda morgon när jag vaknade så var läppen översvullen på ena sidan, hade en 12a i men svullnaden pressade så hård. Kunde varken äta eller dricka utan sugrör så jag begav mig till studion för att fråga om jag skulle ta ut den eller helt enkelt låta det vara. Han sa till mig att jag skulle sätta i stavarna istället. Och sedan dess har jag inte haft något problem med den, ska låta stavarna sitta kvar i 1 vecka till och se hur det blir, känner mig grymt mesig med stavar när jag är van med att ha ringar.

30944427.jpg

Just nu tackar jag han, tänkte ha 10or i istället innan, men han sa att det är bättre med 12or så jag valde dom istället. Vilket hvete jag skulle haft om jag valde 10rna.

Jag har fått byta mina till stav oxå. Eller jag fick plocka bort den ena och byta den andra till stav. Hade nyligen bytt till 8mm ringar då det hade läkt jätte fint och piercaren inne i stan hade gett klartecken för det. I lördags lyckades jag att bli drogad på crusingen i stan och därefter har det vart åt helvete. Översvullet så det finns inte. Åkte in till stan och hon på studion hjälpte mig att byta till stav i ena hålet, klarade inte av det andra pga smärtan. Det går verkligen inte beskriva hur ont det gjorde. Så idag har jag en stav vid läppen och resten börjar återhämta sig men det är långt ifrån bra, hade feberfrossa av inflammationen igår ^^

Jag har fått byta mina till stav oxå. Eller jag fick plocka bort den ena och byta den andra till stav. Hade nyligen bytt till 8mm ringar då det hade läkt jätte fint och piercaren inne i stan hade gett klartecken för det. I lördags lyckades jag att bli drogad på crusingen i stan och därefter har det vart åt helvete. Översvullet så det finns inte. Åkte in till stan och hon på studion hjälpte mig att byta till stav i ena hålet, klarade inte av det andra pga smärtan. Det går verkligen inte beskriva hur ont det gjorde. Så idag har jag en stav vid läppen och resten börjar återhämta sig men det är långt ifrån bra, hade feberfrossa av inflammationen igår ^^

Hoppas det går bra, se till att ha i staven extra länge. Skulle själv kolla hur min läkning var och det var som en slamsa köttblomma under plattan på baksidan :( Får se hur det blir sedan med den.

Idioter som drogar folk :mad:
Hoppas du mår bättre snart!:)

dsc_0700_90844423.jpg

hej och hå, det är verkligen den enda bilden jag har men äsch, tänkte bara visa min ögonbrynspiercing jag gjorde för ett par veckor sen.

När piercaren tryckte igenom kanylen gjorde det lite ont, inte mkt, det var bedövat av tången hon höll uppe skinnet med. Efteråt var det en sorts dov, bultande smärta som försvann efter en timme. Inget farligt :D Det svullande såklart upp lite men det gick bort efter.. kan det ha varit två dar?

Och det har läkt på extremt fint, ingenting alls har hänt trots att jag slarvar som faan med klorhexedin och pillar på den hela tiden. Och inte bara jag, första dan var halva klassen framme och petade, tom. träslöjdsläraren :crazy:

Åh, jag är så nöjd med den! Tack till pappa som ville att jag skulle ta ögonbrynet istället för läppen :bow:
Nästa projekt blir nog tungan!

Hoppas det går bra, se till att ha i staven extra länge. Skulle själv kolla hur min läkning var och det var som en slamsa köttblomma under plattan på baksidan :( Får se hur det blir sedan med den.

Idioter som drogar folk :mad:
Hoppas du mår bättre snart!:)

Jag har som två spår på insidan av läppen just nu. Gör sjukt ont att bara äta :(
Läppen är fortfarande svullen och jag kan inte prata ordentligt. Ont i tunga och hals pga inflammationen. Är det inte bättre på Måndag så ska jag ringa vc och hoppas på att jag kan få Penicillin (stavas?) eller något.
För just nu gör det bara sjukt ont :(

Har mått jätte konstigt sedan i lördags, kollapsade nästan på jobbet i Onsdags. Genomsvettig och yr, inget som stämde någonstans, men det var troligtvis efterdyningar från drogerna.

Hahhaha jag tror nog du är jättefin utan med! :)

Pga förstört tandkött och nötta tänder :( (och en småsur tandläkare hahaha)
Försökte mig på snakebite med men det sket sig av typ samma anledning :cry:

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka