Piercingar

Sv: Piercingar

Det skulle vara skitsnyggt på dig!

Ska själv pierca septum nu i veckan men är inte alls säker på att jag passar i det:p

Jag försökte med enbart två at de tre bilderna du skickade, p.g.a att bilden blev förbenat suddig när jag förstorade den så fick jag använda ett smycke i färg! Man ser inte så bra på ena men den andra ser jag lite bättre på!
Dessvärre blev bilderna suddiga när jag försökte förstora bilden (inte genom zoom då). Men hoppas ni kan hjälpa yodadog lite! :)

31384699.jpg

31384700.jpg

Senast ändrad:

*kl*

Nu när man snart måste ändra stavarna i munnen så tänker jag göra en total"makeover". Och ändra alla smycken istället. Just nu har jag ju vanliga smycken, men tänkte satsa på smycke i färg.

Vilken färg tycker ni jag ska välja? Någon riktig färggrann eller svart? Tror förvisso svart skulle passa mig bäst? Eller ska jag behålla de vanliga?

31384758.jpg

(usch vad jag hatar mina ögon på denna bild!)

Det skulle vara skitsnyggt på dig!

Ska själv pierca septum nu i veckan men är inte alls säker på att jag passar i det:p

Ang. osäker om du passar i det.
Jag passar säkerligen inte i mitt om man kollar noga, men mina vänner (iaf en del) säger att septumet passar mig och min stil, men kanske inte "utseendepassandemässigt" nog.
Bara man trivs i det man ska ha så ska man köra på det! :)

ja funderar på att pierca tungan i veckan förhoppningsvis. men ja får höra så mkt, att man blir förlamad. att de gör skitont.. och så klart att man förstör tänderna... jag har i naveln och de tyckte jag inte kändes alls så farligt

ja funderar på att pierca tungan i veckan förhoppningsvis. men ja får höra så mkt, att man blir förlamad. att de gör skitont.. och så klart att man förstör tänderna... jag har i naveln och de tyckte jag inte kändes alls så farligt

Jag kände inte ett piss när piercingen gjordes, det gör sååå jäkla mkt ondare att bli biten av en häst, men sedan så har alla olika smärtgränser.
Förlamad kan man bli av vilken piercing som helst, därför krävs det kunskaper från en piercare - de säger nej om det är omöjligt (mkt blodådror o.s.v) men det är nog ytterst få som blivit det - de som har blivit det har nog gjort det hos en oseriös person. Tänderna kan man skydda genom att välja stav gjord av gummi.

Naveln sägs ju vara den värsta - klarar du naveln så klarar du nog garanterat tungan ;)

Nu vet jag inte hur läkningen känns om man bara tagit en, många som tagit en tycker den inte alls kändes farligt under läkningen. Venom (två st) känns däremot förbenat mycket, har nog aldrig haft så mycket dödsångest som jag hade då. Men så är venom mkt mkt mkt mkt mkt värre än en ensam håltagning!

Nä det tror jag inte, naveln kände jag knappt av alls, labreten gjorde betydligt ondare, höll även på att svimma av blodtrycksfall när jag tog den, så jag skulle nog spontant säga att naveln känns som den mildaste? :p

Jag vågar påstå att både bröstvårtor och klitoriskappa gjorde betydligt mer ont än naveln. För mig. Jag kanske är unik?

Därav "sägs" i meningen, smärtan är ju individuell! Jag har ingen aning, jag har inte gjort vare sig navel, nipples eller klitta - utan jag gick på hörsägen när jag syftade på smärtan där.

Men du som har där nere:
Hur fungerar det funktionsmässigt vid ridning (häst) o piercing där nere, fastnar den inte o håller på?

Men du som har där nere:
Hur fungerar det funktionsmässigt vid ridning (häst) o piercing där nere, fastnar den inte o håller på?

Nej, det har den aldrig gjort. Det är en sån här:
http://www.wildcat.pl/grafiki/vertical_hood.jpg
...med skillnaden att båda kulorna är normalstora och utan stenar.

Det "värsta" som verkar kunna hända är att staven åker uppåt och nedre kulan alltså försvinner in under kappan. Om det sker när jag rider (inte helt omöjligt om man råkar studsa lite på framvalvet) och hästen bockar och den övre delen av staven som då sticker ut uppåt skulle fastna mot någon söm i trosorna och bli puttad så att staven hamnar upp och ned (ganska långsökt) så kan jag tänka mig att det skulle göra ont. Det hände dock aldrig mig, och det känns ganska långsökt att det skulle göra det. :p Känner man att staven rör sig uppåt så får man väl stoppa handen i byxorna och putta ned den lite diskret.

naveln kändes ingenting tyckte jag. likaså i tungan (tog i tungan i fredags och har skrivit med om det på sid. 29 i denna tråden.:)) men jag kände inte ens när piercaren gjorde den i tungan och läkningen hittills har bara gått skitbra, första 2 dagarna var jag knappt svullen alls eller hade ont. söndag och måndag morgon har varit värst hittills med rätt bra svullnad, som dock lägger sig rätt snart.;) men inte haft problem med att äta prata m.m alls.:)

septum tycker jag är en rätt "ful" piercing som väldigt få passar i, men jag skulle nog vilja påstå att du är en av de som kan passa bra med det.;) :)

men nu har jag en lite fråga, jag har 3 "favorit" piercingar som jag tycker mycket om och skulle gärna ha alla 3, men jag är tveksam till om det kan bli bra på mig. en kompis som jag rådfrågade tyckte att det skulle bli bra men jag vill ändå höra med flera.:)
de jag har tänkt på är spiderbite, monroe(på sidan) och i ena ögonbrynet. hur tror ni det skulle se ut?

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Fri tillgång på torrfoder?
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka