Piercingar

Sv: Piercingar

Ja det är dödligt snyggt, jag räknade ut att det skulle ksota mig 7000 att göra vid nyckelbenen. Tänk om jag kunde vinna lotto eler nåt *drömmer sig bort*

hm jag talade med calma bodymodification för ett år sen då kosta en 950 och alla andra under samma sittning gick på 650 men jag vill ha längst nyckelbenen och räknade med minst tio stycken.

hm jag talade med calma bodymodification för ett år sen då kosta en 950 och alla andra under samma sittning gick på 650 men jag vill ha längst nyckelbenen och räknade med minst tio stycken.

Ah okej, jag har kollat på de flesta genom ASAP och majoriteten av dom tog de priser som jag nämnde! :)
Calma, ligger i Kalmar? :angel:

Minsann, då ska jag kolla runt lite. Framtiden ljusnade lite nu när jag insåg att det inte behövde vara så dyrt moahaha
Det ligger i sthlm, det som var smidigt med dem var att de hade drop in tider så man kan bara ramla in och få några piercingar när man känner för det. :)

Kan inte du pma mig om några studios, du verkar ha lite koll på det där?

Hej hopp alla

Jag har 3 lobes i vänster öra och 1 lobes och 1 helix i höger. Men nu är jag grymt sugen på en Tragus i höger med!

Men kan man inte skjuta dom? Måste man göra med nål? Såg att några av er hade en Tragus hur gick de när ni tog era?

Och en fråga till tänkte töja ut min helix som är en standard på 0.8 eller om de är 1 mm. Kan man bara köpa en 1,2mm direkt och pröva? Eller hur ska jag göra?

Många frågor :confused::p

Men kan man inte skjuta dom? Måste man göra med nål? Såg att några av er hade en Tragus hur gick de när ni tog era?

Den tragus jag har nu gjordes med nål. Den jag tog när jag var 14-15 gjordes med pistol, så uppenbarligen kan man göra det så också. Det är säkert fortfarande billigare än riktig piercing.

Jag hade lite otur eftersom frisören som gjorde det (hon kanske hade gått någon snabbkurs för själva håltagandet också, men hennes titel var frisör) siktade fel på första försöket och inte kom igenom så att stiftet stack ut på baksidan. Hon bad om ursäkt och passade på att tvätta lite med sprit, vilket hon inte hade gjort innan, och sen på andra försöket gick det lyckligtvis. Det var ju ändå snabbt och effektivt! Två krosskador till priset av en och så en extra liten ficka att förvara bakterier i! :idea: Dessutom fick jag plastsmycket gratis som kompensation, det tyckte jag var en schysst deal.

Rolig tilläggsfakta: "Pluppen" i höger öra, där jag blev pistolhålad, är fortfarande uppskattningsvis 1/3 tjockare än vänster, där jag har en nålad tragus sedan jag var 19 eller något sådant. Återigen - valuta för pengarna!

(Jag rekommenderar alltså inte pistolpiercing till någon.)

Helixen sköt jag och de gick hur bra som helst. Är på samma parfym affär jag tagit alla mina hål. Men är ju skillnad med en helix som sitter ganska öppet om ni förstår hur jag menar. Men Gör de inte sjuhelsike ont att göra med nål? Hur är de med läknings tiden på en sådan?

Det är inte värre än pistol och jag har haft bättre läkningstid på de som är ordenligt gjorda. Jag har t ex haft ett hål i näsan som aldrig läkte när det gjordes med pistol utan det blev ärrvävnad och trassel.

Med pistol krossar du vävnad istället för att som med nål göra en tunnel för smycket.

Okej Tusen tack då vet jag! Då får jag göra med nål då :p Vet du något om töjning i brosk?

Helixen sköt jag och de gick hur bra som helst. Är på samma parfym affär jag tagit alla mina hål. Men är ju skillnad med en helix som sitter ganska öppet om ni förstår hur jag menar.

Ja, förmodligen var det pga läget och pistolens klumpighet som frisören snedplacerade vid första försöket. Jag hade - idag - inte övervägt att göra några hål i brosk med pistol pga just krossandet som Elektron också har nämnt. Stiftet i pistolen är mycket mindre vasst än nålen, vilket gör att det inte glider igenom lika smidigt utan orsakar större skada och alltså ökar risken för ärrbildning och förtjockning.

Men Gör de inte sjuhelsike ont att göra med nål? Hur är de med läknings tiden på en sådan?

Nej. Förmodligen gör själva håltagandet ungefär lika ont, men eftersom färre celler påverkas av den vassa nålen så föreställer jag mig att nålhålet gör mindre ont under läkningen. Vad gäller läktiden så står det på http://www.eaststreettattoo.se/piercing/faq.html (den är bra den) att 6-12 månader gäller för brosk i öra. Nu är jag cynisk och föreställer jag mig att du frågar parfymtanten som säger t ex att läktiden för alla hål i hela kroppen är 14 dagar och då tänker att pistol måste vara mycket bättre, men i ett sånt läge hoppas jag att du också kan tänka kritiskt.

Edit: Jag är visst lite långsam, men kanske hjälper det någon.

hehe parfym gubben brukar säga 8 veckor men jag har alltid haft lite svårt att hålla fingrarna i styr :p

Men kan tänka mig att läkningen fungerar bättre efter "nåltagning" då området runt omkring blir mindre irriterat. Hade ju en liten knöl runt helixen ett tag nu när jag tänker efter :S

Är helixen jag tänkte töja så jag kan ha en "vanlig" stav eller ring i. Så ska väl gå från 0.8 till 1.4 eller nått :p

Dom där knölarna (kallas keloid och är en vävnadsskada) kan vara ett aber att bli av med!

Min helix gjorde jag själv hemma med en synål och det gick det med även om det kanske inte är att rekommendera...

Jaså, men jag har den inte kvar iaf :)

De skulle jag nog inte fixa :p att göra en själv vill säga. Men vad fan har nyss plockat bort en cysta på 3 cm på ryggraden så jag ska väl ändå fixa att trycka dit en liten tragus tycker jag :D

Menar du allvar? I sådana fall hoppas jag att du tänker komma på en bra taktik för att få dit den i rätt vinkel. Jag föreställer mig att det är ganska svårt med tanke på var den delen av örat är placerad i förhållande till ögonen. Att en annan person, som är utrustad med tång, gör den låter annars som ett mycket enklare sätt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka