Piercingar

Sv: Piercingar

:D De läkte skitbra, efter tre dagar kände man dem inte ens, efter två veckor satt de lite fastare om man kände på dem och efter 6 veckor var de liksom ordentligt förankrade. Trots att jag hela tiden glömde bort att jag hade dem där och drog kläder, handukar och hår hejvilt över ansiktet vilket gjorde djävulskt under tiden de höll på att läka.

Jag skulle vilja pierca bröstvårta men är så sjukt rädd för att göra det! :crazy: Och hur funkar det sen om man får barn eller så? :o

Pierca bröstvårtorna var inget att vara rädd för, tyckte inte jag iaf =) (fast jag tvekade iofs i flera år innan jag gjorde de, så ska väl inte säga nåt^^)

Jag köpte två nya piercingsmycken till naveln när jag var på semester i Budapest, älskar kronor!

piercingkronor.png

//r

Inte som jag trodde iaf^^ Då tyckte jag naveln gjorde ondare^^. När jag piercade bröstvårtorna kändes det som en rysning upp på sidan och bak mot ryggen liksom, vet inte hur jag ska förklara, men det var över på ngn halv sekund iaf.

//r

med en duktig piersare så är det tämligen smärtfritt.
Läkningen kan strula, men det är från person till person. Och från hål till hål.

Jag gjode min första bröstpiercing några månader innan jag "råkade" bli med barn. Eftersom jag ville amma och var lite nojig över hur det skulle funka tog jag ut staven tidigt så det verkligen skulle få läka innan mjölkproduktionen drog igång. Tror dock inte att man måste ta ut så tidigt, vet de som tagit ut precis innan de åkte till förlossningen.
Men mitt läkte iaf fint, och jag ammade min son utan några problem till följd av att jag varit piercad.

Nu när det inte blir mer barn så har jag gjort nya piercingar igen. :)

Så kör!! Det är dessutom grymme snyggt! :d

Jag gjorde först i ena, men kom på sen att jag tycker de e mycket snyggare att ha i båda:) Fast vet inte om man ska göra en i taget, att de läker bättre då? Men de e kanske ngt jag fått för mig bara...

//r

Jag skulle vilja pierca bröstvårta men är så sjukt rädd för att göra det! :crazy: Och hur funkar det sen om man får barn eller så? :o

Jag kände absolut ingenting, eller jo; pyttelite. Men det var liksom "WTF?" när allt var färdigt. Nog inget bekymmer vid amning (fast man bör ju ta ut smycket vid amning, men det vet nog alla redan).

:D De läkte skitbra, efter tre dagar kände man dem inte ens, efter två veckor satt de lite fastare om man kände på dem och efter 6 veckor var de liksom ordentligt förankrade. Trots att jag hela tiden glömde bort att jag hade dem där och drog kläder, handukar och hår hejvilt över ansiktet vilket gjorde djävulskt under tiden de höll på att läka.

Yay, tack! :)

Knapp.

Jag har 16mm i vänster öra och i vänster bröstvårta.

Är fruktansvärt sugen på att göra en industrial, men är lite för feg då alla säger att den gör apont.

Jag gjorde båda brösten samtidigt och efter tungan är det dem som läkt absolut bäst och smidigt!
Hur/vad man känner är från person till person (som med alla piercingar) :)

Rekommendation från min piercare är att ta ut smycket när man ska amma och sen sätta i det igen efteråt - förutsatt att piercingen redan är läkt!!

Gå till en duktig studio och det är över på ett par sekunder! :D
Lycka till!

Knapp.

Jag har 16mm i vänster öra och i vänster bröstvårta.

Är fruktansvärt sugen på att göra en industrial, men är lite för feg då alla säger att den gör apont.

Jag har ingen industrial, men jag har två piercingar (en helix och en forward helix) på olika ställen i brosket, och så jävla mycket kändes det inte (på mig), skulle nog inte påstå att det ens gjorde ont! :)
Gå till en duktig piercare bara så fixar det sig snabbt och enkelt! :)

Jag har fått två barn, tagit ur piercingen för mina har ätit så ofta. Inget som stör mjölkproduktionen eller försvårar amningen.
Första barnet ammade jag i 4 månader, det andra åt bara från brösten i 8 månader och sen på natten tills hon blev 13 månader.

Jag gick till min piercare sen som hjälpte mig att sätta i smycket då de dragit ihop sig på ena sidan, kosta 100kr.

Gjorde knappt ont känns som vanlig håltagning typ enda som är då är att det blir två hål samtidigt så dunkar rätt bra i örat efteråt :)
Hade en industrial förrut saknar den något enormt men det läkte ihop så fult i örat så då måste jag byta öra och då blir det ju fult i det också om jag nån gång måste ta ut den :( Enda bekymret är väl att de är ganska sega på att läka.

Gjorde knappt ont känns som vanlig håltagning typ enda som är då är att det blir två hål samtidigt så dunkar rätt bra i örat efteråt :)
Hade en industrial förrut saknar den något enormt men det läkte ihop så fult i örat så då måste jag byta öra och då blir det ju fult i det också om jag nån gång måste ta ut den :( Enda bekymret är väl att de är ganska sega på att läka.

håller helt med! snyggt, känns inget speciellt men är sega på att läka.:(

kl.
blivit så jäkla sugen på att pierca mig!! men vet inte vad jag vill ha.xD vill ha så mycket me vet att jag inte kan (vill) ha allt jag vill ha.:p
funderar nu främst på ögonbrynet.
jag har nu tunga och navel+ca 10 i öronen.:p

är grymt sugen på att göra en i nacken, är det någon som har det här??:)

Griiiinig tjej här. Har haft töjsmycket på 8 mm i över en månad och får fortfarande inte in det där jävla plugget på 8 mm. Vad göra? Jag orkar inte ta mig till piercaren för att få i skiten. Jag har mätt yttersidan av plugget och det är 9 mm. Alltså borde jag kunna få i skiten.

Varför går det inte?? Har det betydelse att jag har träsmycket som är störst eller? Känns som plasten har varit den som töjt ordentligt medan trät mer har suttit still och därför kanske jag inte har så töjda öron som jag trott mig ha??

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 589
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 257
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka