Pigg 80-åring tjuvred på grannens häst

Sv: Pigg 80-åring tjuvred på grannens häst

Nej man ska inte jämföra helt - 80-åringen är vuxen borde verkligen veta bättre än en tonåring. Hon utsätter både sig själv och NÅGON ANNANS egendom för stor fara. Om man nu inte bryr sig om djurskyddsaspekten.

Pensionärsgänget i mitt kvarter är ute och går/joggar en mil varje vecka, nog är de pigga alltid. Dessutom med två helt blinda medlemmar, vilka är de två som joggar. Problemen för dem är inte konditionen, utan att hitta en ledsagare som orkar hänga med.

Det går att vara fantastisk utan att bryta emot svensk lag.

Nej man ska inte jämföra helt - 80-åringen är vuxen borde verkligen veta bättre än en tonåring. Hon utsätter både sig själv och NÅGON ANNANS egendom för stor fara. Om man nu inte bryr sig om djurskyddsaspekten.

:bow:

Jag tänker också på trådar om tjuvridning där vi alla varit överens om att sådant otyg skall stävjas till varje pris. Tänk om hästen haft en skada och stod på boxvila? Tänk om tanten fallit av och hästen sprungit ut på en väg och blivit ihjälkörd, och kanske tagit en hel barnfamilj med sig i döden? Då hade nog inte tongångarna varit så här positiva.

Jag kan visst se det charmiga i att tanten ville rida och hade hon vänt sig till mig så nog katten hade jag hjälpt henne att få rida också - på en snäll trygg häst under så säkra former som möjligt. Men hade hon olovandes tagit min häst hade jag blivit vansinnig. Min häst skall inte utsättas för livsfara för att någon får för sig att "det vore roligt att prova".

Och e han så pass pigg varför inte?

Och det går inte jämmföra tonåringan men 80? För dom flesta tonåringar har orken att hita på satyg. Men ärligt talat hur många 80åringar har det?

Va?, det spelar väl ingen roll vem som tjuvrider, är det mer accepterat tycker du för damen är äldre?, detta är en sorts omvänd åldersdiskriminering, unga ska steraffas, äldre...bara gulligt.

Och vet du vem denne Thomas Möller är som du tycker kan komma hem till dig och göra liknande hyss, alltså då något som är olagligt?

Och vet du vem denne Thomas Möller är som du tycker kan komma hem till dig och göra liknande hyss, alltså då något som är olagligt?

Det är en man som har problem med lederna, konstnärligt intresserad, har intresse för motorcyklar och alternativ livsstil. Dessutom förföljd av myndigheterna. Hans ex har tagit en massa saker av honom. Egentligen är det väldigt synd som honom. Han kämpar i motvind.

(evil grin)

Senast ändrad:

Och det går inte jämmföra tonåringan men 80? För dom flesta tonåringar har orken att hita på satyg. Men ärligt talat hur många 80åringar har det?

Möjligen är det värre när en 80 åring gör det. Man har inte ett rent konsekvenstänkade förän man fyllt 25 (enligt forskare och jag orkar inte leta fakta på mitt påstående).

Skulle bli skogstokig om NÅGON oavsett ålder stal min häst. Läs http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1126068.
Vad säger att inte detta hade kunnat hända 80 åringen? Hon stal hästen och lämnade säkert tillbaka den själv i motsats till den länkade sidans fall. Men hon hade kunnat trilla av och hästen smitit eller tappat den osv.

Man ger blanka tusan i andras egendom!:cool:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 500
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 396
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
11 243
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur