Piggborste?

Jag använder piggborste ganska mycket...
Vår hage blir lätt lerig s leran får den ta hand om.
Även svansen använder jag den p.
men min häst har en väldigt mjuk o fin svans, men om hästen har en torrare mer sliten svans så kan piggborsten göra skada om man använder den för mycket.
På ridskolor fr man lära sig att absolut inte använda den på man o svans, men det är för att om alla elever skulle borsta man & svans med piggborste skulle hästen inte ha nån svans kvar snart... =/

Kramiz/jossan
 
jag använder piggborsten ganska mycke. den är jättebra om hästen är lerig eller har tovor i manen. innan jag använder den i manen på min shettis (som har jättetjock man) så använder jag pälsglans innan så bler det lättare att reda ut. jag tycker inte att det sliter på manen, visserligen gör det kanske det om man inte använder pälsglansen för att göra manen halare innan. till lerfläckar är den superbra! hur den kan slita på pälsen förstär jag inte??
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
738
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 220
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Oerhört viktig fråga 😅 Jag lyckades bli beroende av avsvällande nässpray förra vintern/våren och det tog ganska lång tid innan jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 030
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 483
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp