the_connemara
Trådstartare
Hejsan!
Kommer troligtvis få tah and om ett litet sto i vår. Hon är född 2001 och för liten för mig att rida på, dock finns ju mkt annat att göra
Har haft lite kontakt med henne innan och vet ungefär vilka problem vi kommer få om man säger så. för det första så är hon otroligt energisk och framåt och för dedt andra så är hon inte så välhanterad, ellera ja, hon tycker sig inte vara det iaf. Kan typ stå på två ben lite då och då mm. Dock aldrig för att hon är sur/arg/protesterar, har bara inte fattat hur man ska vara ännu 
Har mest funderat på våra kommande promenader i skogen. Bäst att vara förberedd ju
Ska man från början kräva att hästen ska stå stilla så länge som man vill. Dvs stå kvar tills pållen ståt tillräckligt eller ska man börja med små korta stunder? Korta stunder är ju pedagogiskt och "lätt". denna dam kommer nog inte kunna stå många millisekunder i taget om jag förstått henne rätt, men man vet ju inte. Skuylle det då kanske vara mer lungande för hennes del om man "tvingade" henne att direkt lära sig att står vi still så gör vi det, lugnt och fint. Eller blir det "för mkt" för en liten yngling och istället blir stressande?
Hur har ni gjort med era superpigga unghästar?
Min vuxna tös har nu (efter ngt år
) lärt sig stå still och lugnar faktiskt ned sig även när hon blivit så där uppstressad. men det tog ett bra tag innan hon lärde sig bli lugn av att vänta (är ju ddet minsta hon vill där och då). Men hon är ju som sagt äldre och vet hur livet fungerar, en liten kanske man tjänar mer på att ta lite i taget eftersom de lätt kan få för mkt i huvudet och "försvinna" mentalt? Snackar ju inte heller normalt pigga ynglingar (
) utan denna dam verkar vara lite utöver det vanliga =/
Nå..?
Kommer troligtvis få tah and om ett litet sto i vår. Hon är född 2001 och för liten för mig att rida på, dock finns ju mkt annat att göra
Har mest funderat på våra kommande promenader i skogen. Bäst att vara förberedd ju
Hur har ni gjort med era superpigga unghästar?
Min vuxna tös har nu (efter ngt år
Nå..?