Pikeur ridbyxor vs Hööks/Horze eller liknande

Pikeur ska nog vara helskodda.

Även jag har märkt att tyget i rumpan inte håller oskott.
Har iofs även hänt med 2 cavallo.
Gillar nog eurostar bäst
Sämre märken håller iofs ännu sämre.
slutade med helskodda för många år sedan då hunden åt upp skinnet:banghead: då när det var riktigt skinn
 
Köper bara Pikeur och bara på rea! Lätt värt det för mig att slippa prova ut nya märken. Har några mönstrade (var ofta på rea ett tag) och ett gäng enfärgade i basfärger. Så himla skönt att slippa bry sig mer än att ta ett rent par :)
 
Pikeur alla dagar i veckan! Har regelbundet stalljobbat i mitt ena par i två år och dom är visserligen spruckna i ett par sömmar (efter en avramling) men dom sitter fortfarande perfekt och tyget har inte en enda noppa. Dessutom ger dom helt klart bäst ridkänsla, kan inte rida i något annat.
 
Jag älskar Horzes ridbyxor i Grand Prix-kollektionen! Mina har hållit både färg och passform och jag älskar att de är i lite "styvare" stretchtyg. De kostar runt 700 har jag för mig.
 
Har haft ett par Horze som var bra på många sätt men tyvärr funkade det inte med fickor då den ena sadeln inte var close contact, så det blev märken.

Kingsland noppade sig på två veckor, och enligt ÅF har de haft mkt problem med tygerna på byxorna.

Hööksbyxorna är inte sköna i tyget efter tvätt och används bara när jag rider barbacka... Jag tvättar med skinntvättmedel och det funkar på alla byxor av hyfsad kvalitet.

Cavallo-ridbyxorna är fantastiska. Den modellen jag har är blixtlåset på sidan på. Nu, efter cirka 40 tvättar (de är vita) börjar de bli lite trötta, men jag misstänker att det beror på mitt ivriga användande av blekmedel.

... Sen har jag fyra pikeurbyxor också. Det är typ bara de jag använder (för utom de vita, ett par Diana som gylfen åker ner på). Ett par laguna är senast in. De älskar jag och nyper inte i magen (de har hög midja och tre knappar). Sen har jag två med bara en knapp i midjan, de nyper mig i skinnet när jag böjer mig framåt om jag inte stoppat in linne/tshirt... Men tyget är jättebra och de har inte töjt sig trots att jag haft dem i 3-4 år....
 
Jag vill ha det där lite sträva tyget i mina byxor. Det tyget brukar vara lättare att stöta bort smuts. Jag har en del olika märke på ridbyxorna. Pikeurs är bäst i passform, tyg, och skoning. Har inte haft problem med att sömmar går upp.
Jag vill ha många byxor att alternera med... Köper några billiga, några dyra.
 
Jag hade ett par Pikeur. De var väldigt bra sydda, säkert jätte prisvärda men för min kroppsform var de dåliga. De strechade inte i midjan. Har mycket mera gläjde av byxor som strechar rejält, och kostar massor av mindre pengar. För samma pris som Piekur byxorna köper jag nya bekväma , billiga säkert 3-4 ggr.
 
Har bojkottat Pikeur, de går sönder i grenen vartenda par och jag har säkert haft ett 15 par. Går sönder i tyget i grenen varenda gång. De håller sig snygga efter tvätt visserligen men det är allt. Jag har gått över till Horze grandprix sköna, hållbara, fina även efter många tvättar och helt ok i pris!
Precis samma problem har jag haft. Nu har jag Cavallo istället.
 
Jag har inga Hööksbyxor själv men har köpt till barnen och vilken skitkvalitet! Barnridbyxor for 700 kronor som krymper 10 cm i längd efter första tvätten och ja, då följde jag tvättråden. Alla barnens ridbyxor från Hööks har krympt på längden.

Det bär emot att köpa dyra barnridbyxor men om jag bara hade haft Hööks och Pikeur och välja på hade det lätt varit värt att lägga på 300 kronor till för ett par Pikeur i barnstrl.
 
Har köpt ett par Ariat nu, mina första "märkes" ridbyxor. Pikeur var inte snygga på min fysik. Endast tvättade en gång, ser fortfarande fina ut.
 

Liknande trådar

Utrustning Har tidigare i flera år kört med pikeur cindy men köpte i vintras ett par Gersemi sunna eller nåt liknande? tror jag de hette iaf...
Svar
6
· Visningar
1 888
Senast: kvandi
·
S
Utrustning Nu ska jag då tvätta mina Pikeur helskodda ridbyxor för första gången och jag undrar nu hur jag ska tvätta dem på bästa sätt. Hur brukar...
Svar
16
· Visningar
3 432
Senast: Eve
·
E
Utrustning Hej! Tänkte ställa alla er erfarna färgmatchare en fråga! Jag ska införskaffa ett par ridbyxor (antagligen från pikeur, men detta är...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Centaur
·
Utrustning ...är alltså frågan? Jag har ett par helskodda Horka skoridbyxor i manchester, helt underbart bekväma, och såpass smala nertill att...
Svar
12
· Visningar
1 986
Senast: topsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp