Färgmatchningsfråga för ridbyxor!

E

entutre

Hej!
Tänkte ställa alla er erfarna färgmatchare en fråga!
Jag ska införskaffa ett par ridbyxor (antagligen från pikeur, men detta är inte säkert). Och jag undrar då vilken färg jag ska skaffa!

Detta har ni att gå på:
Har svarta ridstövlar (passar ju till allt)
Rödbruna ridskor och chaps
marin blå lätt regnjacka
brun höst/vår jacka
"urblekt vinröd" vinterjackor
svarta handskar och svart hjälm
på sommarn har jag helst vita piketröjor
Rider dressyr ej hopp (ifall detta spelar nån roll ;) )

Rutiga ridbyxor tycker jag ser snyggt ut men jag har ingen aning vilka färger man ska blanda med. Helfärgade är också snyggt iförsig. Det ska vara helskodda så tipsa gärna om ifall ni tycker det ska vara nån annan färg på skoningen är på byxor!

Är jättetacksam för svar då jag har skitsvårt för att matcha själv och vill inte se knasig ut :P!
 
Sv: Färgmatchningsfråga för ridbyxor!

Inga som har några roliga tips? :(
 
Sv: Färgmatchningsfråga för ridbyxor!

Det är ju jättesvårt med ett par som ska matcha till alla de där färgerna, det är ju olika färgskalor! :eek:

Svart funkar ju till det mesta, grått likaså. Då kan du matcha med strumpor, tröja, schabrak och lindor.
 
Sv: Färgmatchningsfråga för ridbyxor!

Det är ju jättesvårt med ett par som ska matcha till alla de där färgerna, det är ju olika färgskalor! :eek:

Svart funkar ju till det mesta, grått likaså. Då kan du matcha med strumpor, tröja, schabrak och lindor.


Det är sant :(. Men du har rätt att svart matchar med det mesta. Undrar hur grått och svart rutigt ser ut?? :angel:

Finns det inga andra riktigt neutrala färger?
 

Liknande trådar

Utrustning Har tidigare i flera år kört med pikeur cindy men köpte i vintras ett par Gersemi sunna eller nåt liknande? tror jag de hette iaf...
Svar
6
· Visningar
1 887
Senast: kvandi
·
Utrustning Jag ska snart ner och gör ansökningsprov till islandshästutbildningen på Strömsholm och där gäller ju tydligen en särskild klädkod...
2
Svar
37
· Visningar
5 326
Senast: Ninnurur
·
T
Utrustning Känner att jag vill se bättre ut i stallet vad det gäller kläder som passar ihop, färger och så, även hästgrejorna.!! Bild...
Svar
15
· Visningar
1 638
Senast: Salinero
·
H
Utrustning Jag ska införskaffa mig en ny hjälm, kavaj och ridbyxor och behöver hjälp med vilken färg jag ska väjla. Har bestämt mig för att köpa...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: hannie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp