Riktigt, riktigt, riktigt bekväma ridbyxor??

Tussinussen

Trådstartare
...är alltså frågan?

Jag har ett par helskodda Horka skoridbyxor i manchester, helt underbart bekväma, och såpass smala nertill att jag kan välja att ha dom inuti stövlar eller med shortchaps (rider inte isis, är inte ute efter isis-"looken"). Jag har andra ridbyxor också men varje gång jag ska ha dom andra slutar det med att jag går och hämtar mina Horka ur tvätten :angel: för att det går inte att jämföra.

Jag vill ha helskodda men jag tycker så illa om den där känslan av att man har någon sorts hårt bandage som stramar åt runt insidan av knäna, och att man nästan inte sitter ner i sadeln för att skoningen inte vill sträcka ut tillräckligt....förstår ni vad jag menar eller är det bara jag som upplever det :o??

Vad finns det för BEKVÄMA helskodda alltså? Finns det något t ex Hööks eller Börjes sort som är bekväm :idea: eller måste man upp i 1500-2000 kronors klassen för att hitta bekväma?
 
Sv: Riktigt, riktigt, riktigt bekväma ridbyxor??

Mig veterligen är det bara Pikeur som har helskoning i ett material som är stretchigt och alltså tillåter dig att sitta ner bekvämt i sadeln. Helskodda Pikeur ligger i den prisklassen du nämnde.

Annars kan du ju köra på knäskodda så slipper du det problemet! :D
 
Sv: Riktigt, riktigt, riktigt bekväma ridbyxor??

Hmm, hur länge sedan är det som du köpte ett par helskodda? För problemet med hårt skinn existerar ju inte nuförtiden sedan i princip alla använder konstskinn såsom clarino och liknande. :idea:

De flesta byxor i dag är ju helmjuka i skoningen!
 
Sv: Riktigt, riktigt, riktigt bekväma ridbyxor??

Euro-Star är mitt tips (om det nu är så de heter..). Skoningen ger med sig på rätt sätt och tyget i övrigt är superskönt!
 
Sv: Riktigt, riktigt, riktigt bekväma ridbyxor??

Pikeur är absolut skönast :love:
nu gillar jag inte helskodda överhuvud taget så andvänder aldrig det, men tror nog att de oxå ska va sköna :)
de med låg midja (kommer aldrig ihåg vad modellen heter) är min favorit iaf!
 
Sv: Riktigt, riktigt, riktigt bekväma ridbyxor??

Jag köpte ett par rutiga helskodda Catago via Tradera i våras och det är de skönaste ridbyxor jag någonsin haft.
Tror dom ligger runt 5-600 kr.
 
Sv: Riktigt, riktigt, riktigt bekväma ridbyxor??

Cavallo i alla kategorier! Man känner inte av helskoningen, man kan gå ner i spagat om man så önskade, de är så stretchiga =D Dock är de dyra och den modellen jag vill ha (hög midja) finns bara i Tyskland... Annars, som någon annan skrev, är Catagos byxor to die for! I en lagom prisklass och alltid läckra färger!
 
Sv: Riktigt, riktigt, riktigt bekväma ridbyxor??

Hmm, hur länge sedan är det som du köpte ett par helskodda? För problemet med hårt skinn existerar ju inte nuförtiden sedan i princip alla använder konstskinn såsom clarino och liknande. :idea:

De flesta byxor i dag är ju helmjuka i skoningen!

I våras...:(

Tycker absolut att det verkar skilja på hur stretchiga byxor är. Det kanske inte är skoningen som är problemet, det kanske är att det är sämre kvalité i tyget så att skoningen inte kan sträckas ut ordentligt.
 
Sv: Riktigt, riktigt, riktigt bekväma ridbyxor??

Kan varmt rekommendera Golden Dress, fantastiskt sköna ridbyxor. Jag har säkert ett 15-tal i olika färger och material och jag älskar dom. Nummer 2 i favoritlistan är Pikeur.
Pris: 1500- 2000 kr.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 305
Senast: fetange
·
C
Utrustning Jag fick öppna ett paket i morse som visade sig innehålla ett par helskodda ridbyxor, precis vad jag önsat och i rätt färg också. Men...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: karatefisken
·
J
Utrustning Dags för ett par nya helskodda. Helst skulle jag vilja ha tag på ett par med riktig skinnskoning men det verkar ju nästan omöjligt eller...
Svar
13
· Visningar
1 680
Senast: jeslin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp