Pimpa mina nudlar!

Har sett det men där kryllar det mest av sötsaker. KIT är ju typ som Tasty och många andra, små snabblagade saker med få ingredienser vilket är toppen iofs men det blir lite väl mycket att följa dessa men man kan ju titta in där då och då och hitta inpiration. :up:
 
Jag brukar smörsteka grönkål med vitlök till mina nudlar. Beroende på humör toppar jag det med keso, fetaost eller mozzarella. Slänger gärna ner en rejäl klick tångkaviar också :d
 
@honung
Fräs grön currypasta i olja, blanda med kokosmjölk, salt ev. någon mer krydda du vill ha. Fördela djupfrysta wokgrönsaker och tärningar av grillad kycklingfile i påsar. Häll över såsen och frys som portioner färdiga att ta med.
 
Pesto, feta/mozzarella och körsbärstomater. Rivna eller strimlade grönsaker. Linser, grönmögelost och broccoli (eller någon annan mild lite sötaktig grönsak). Spenat, kokt ägg och strimlad salladskål.
 
Det finns ingefära och tahini blandat i flaska, har sett Renée Voltaire bl.a. det är otroligt gott att ha i wok, du är ju nöjd med att steka små paket och frysa in, häll i lite av tahini/ingefära och en skvätt cognac i. Jag gillar vitkål, ägg, paprika, lök, vitlök med dessa kryddor och frysa in sedan nudlar. Kan även tipsa om kojaksnudlar, går bra att frysa dvs, om du tröttnar på snabbnudlar har du ett lätt alternativ där. Tina bara i hett vatten!

Åh jo! Kokta ägg i, med klippt vårlök!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp