*pinsam FrÅga!!!*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jonnah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 3 991
Sv: *pinsam FrÅga!!!*

Har faktiskt haft samma problem tills jag köpte mig ett par riktiga ridtrosor, såna med lite längre ben typ cykelbyxstuk och utan sömmar, :love:
kommer hädanefter bara att köpa dessa, sedan gällande barbacka kan jag absolut inte rida utan att jag har de rätta underbyxorna då märks det nästan tydligast..:D

*halvt kl*
Måste hålla med dig om stringen det i kombination med riktigt tajta helskodda ridbyxor eller vanliga jeans är det enda som jag inte får skav av:). Men det är nog välldigt inviduellt vad som funkar från person till person prova dig fram:banana:

Hej!

Ingen pinsam fråga. Efter att ha minskat ca 60 kg så har sittbenen och musikanten fått ett flertal blåmärken bara av att sitta på golvet!!! Köpte en gelsits på B****s och bytte sadel till en som hade lite mjukare sits. Sedan hade jag bomullslångisar under ridbyxorna. Det har hjälpt mig. Använder inte gelsitsen längre så den är till salu nu....

Mvh Susanne.

Jag använder hipster-trosor från Lindex (deras egna märke). Trosorna är i funktionsmaterial och lite hala samt har platta sömmar, de är super att rida i.

Oj, då. Jag tror jag sitter rätt bra, har fått höra det iaf, men det kan ju hända att man har en liten vridning i beckenet eller nåt så att man hamnar lite på framstjärten:p. Vet inte, får nog kolla upp det snarast.
Men sen så har jag fått lära mig att man ska sitta på sittbenen och inte bak på runpan och om jag ska sitta på sittbenen så sitter man ju så man kan få skav, eller man och man, JAG HETER DET!!:angel:
Får väl se efter, ska till ridskolan imorgon, det är oftast där jag rider i äckliga sadlar, plus en hemma som jag inte rider så ofta.
De på ridskolan är väl inte precis anpassade till mig så klart.

Barbacka har jag inga problem med när jag rider hemma, skönare sits går inte att få!!:love::love:
Men de få gånger vi rider barbacka på ridskolan och man får en häst som är mer som ett cykelställ så händer det ju att man undviker att trava:angel:

Har funderat på att köpa ett par riktiga ridtrosor, nån som vet om de är dyra. Hittade ett enda par i en katalog som kostade 400 spänn:eek: Lite mycket för ett par trosor enligt mig. Då köper jag hellre cykelbyxor:D

Tack för tipsen allihopa, låt dom gärna fortsätta rulla in;)

H**ks har ett par låga boxter för 129 kr

plus ett par med längre ben och högre midja för 199 kr

Inte så farligt dyra..:)

en kompis har beställt en gelsits från b*rjes för 198 kr.... inte så farligt. kanske värt att prova. Själv rider jag med fårskinnspadden på sadeln nu, och sitter som en kung. :) Kan för övrigt rekomendera Björn Börg trosor att rida i... tajta å sköna i hipstermodell

Använder oxå de ridtrosorna för 129 kr. Fungerar bra, men har man pålle med kraftig manke o läskig sadel och till råga på allt får rida i nedsutten trav en hel lektion så blir det "brännskador" på muffen.
Så trosorna gör inte så mkt tyvärr.
Är kanske lite framtung i min sits tyvärr.
Har provat vaselin, hjä'lper något, men inte mkt.:devil:

Kanske skulle lägga pengar på en gel-pad och prova.

kl

sen jag började..hrm..helfrisera mig där nere har allt som liknar ridsår lyst med sin frånvaro.
helrakat + riktigt tajta sköna bomullsboxers funkar helbra, även om man rider upp till 8 hästar om dan!
inte ha för varmt på sig så man svettas, oskodda ridbyxor och tajta underställsbyxor är oxå kanon!

oj vad personligt det blev i denna tråden :p

Det bästa är tosor utan sömmar eller herrkalsonger av den gamla modellen utan extratyg för muffen.
Boxershorts kan vara bra men inte om benen kasar upp och korvar sig vid låren.

Sen ska man absolut akta sig för trosor som har en platt söm baktill men ingen söm framtill så att extratyget kan korva ihop sig och ge rejäla skavsår (dagen före tävling:devil:) nu är extratyget bortsprättat.:banana:

Liknande trådar

Tjatter Det kanske bara är jag som tycker att det är underhållande med shuffle-challenges. När jag hade en blogg brukade jag göra dem nu och då... 2
Svar
39
· Visningar
4 486
Senast: Monimaker
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 343
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband