Bukefalos 28 år!

Pinsama saker som hänt med alkohol i kroppen!

Sv: Pinsama saker som hänt med alkohol i kroppen!

Pinsamt och pinsamt, jag skämdes inte.

Gjorde en lab om adh i skolan. Vi var på en gymnasieskola i stan och skulle använda deras labb. Adh är ett hormon som styr urinproduktion, och vi skulle undersöka hur olika vätskor påverkade det genom att dricka vätska och sedan kissa i en kopp med jämna mellanrum. Vätskorna var vanliga saker som vatten, te, kaffe. Och givetvis alkohol.
Jag blev utnämnd till alkoholdrickare. Så, på skoltid, i en skola, hällda jag i mig en halvliter starköl (innan maten, hehe) och blev tilldelad ett stort plastglas.
Toaletterna låg längre ner i korridoren, så jag fick ju transportera mitt "lilla" urinprov genom halva skolan :p

Stackars eleverna som såg mig springa runt med de där plastglasen (nej, ett räckte inte. Så vätskedrivande är öl) vred lite generat på sig när jag glatt höjer glaset och basunerar ut att det är för vetenskapen samtidigt som jag trallar glatt och falskt på väg mellan toaletten och labbet.
Några kursare blev lite röda om kinderna med, men så går det när man häller i Sthu mycket alkohol på kort tid. Jag hade väldigt trevligt :D
 
Sv: Pinsama saker som hänt med alkohol i kroppen!

Åhh, underbart att läsa :D

Tyvärr har jag inget själv att bidra med, än.
 
Sv: Pinsama saker som hänt med alkohol i kroppen!

Bodde på internatskola. Securitas jobbade där på nätterna och att ha alkohol i kroppen på skolområdet var förbjudet.

Jag och min vän drack och åkte in till stan, fortsatte festa där och när vi kom tillbaka till skolan så får vi världens idé om att vi ska hälsa på Securitas. Sagt och gjort, vi gick dit aspackade. Han märker att vi är lite på lyran och jag frågar om vi får blåsa. Han frågar om vi menar allvar och tar snabbt fram maskinen och vi blåser båda två.
Sedan säger jag till honom att han måste skriva i rapporten att vi själva angav oss. Påpekade det flera gånger och han flinade bara och lovade att göra det.

Dagen efter så skrattade varenda lärare när dom gick förbi oss. En fritidsledare fick fnatt och frågade hur fulla vi var egentligen.
Sedan hade vi möte samma eftermiddag. Super man så får man automatiskt en veckas avstängning och alla lärare som var på mötet skrattade mest och tyckte vi var roliga vi som angav oss själva. Och eftersom vi angav oss själva så fick vi välja själva vilken vecka vi ville vara avstängda. Annars är det automatiskt veckan därpå. Det var snällt av dom :D
 
Sv: Pinsama saker som hänt med alkohol i kroppen!

Åååh, jag är inte den som dricker särskilt ofta och jag har bara en pinsam/rolig händelse i bagaget - men den toppar nog en del listor med tanke på att den blev utsedd till "Årets Fail" av skolans diplomkommitté inför julmiddagen :grin: (Och hela händelsen spelades upp i julshowen - och skådisen som spelade mig var min lärare :eek:)

I alla fall. En kompis hade en hemmafest på hösten. Jag är inte så mycket för fester, men vet att hon är en lugn och skötsam människa och det skulle inte komma så mycket folk.

Och sedan fick facebookfolket nys om det.

Och plötsligt var det femtio personer där. I en etta. Och så många människor får inte plats i en etta på 20 kvm, så festen fortplantade sig till trapphuset och innergården. Grannarna ringde polisen, så det dröjde inte länge innan det var ett gäng poliser på plats. De kommer upp i hallen. I hallen stöter de på mig. Som sugit i mig Sourz och vodka efter att inte ha ätit någonting på hela dagen (mycket smart drag). Kort sagt - första och enda gången alkohol påverkat min hjärna, är jag omyndig med två veckor kvar till 18-årsdagen och de som "kommer på mig" är ett gäng poliser. Därefter utspelar sig denna scen:

Polis får reda på att jag inte är arton och vill ringa min mamma:
P: "Vad har din mamma för telefonnummer?"
Jag: " 0701234567 "

Signalerna går fram och det börjar sakta gå upp för mig att jag gett dem mitt eget telefonnummer, så jag börjar rota i garderoben bredvid poliserna som undrar vad jag sysslar med.

P: "Om vi ringer igen så kanske du hittar din telefon så att du kan ta fram telefonnumret till din mamma."
Jag: "Okej"
P: "Men svara inte, eftersom det är vi som ringer. Det är bara för att du ska hitta telefonen"
Jag: "Ja, jag fattar"

Jag hittar telefonen och mina obefintliga hjärnceller aktiveras. Jag svarar i telefonen.

"Hallåååååå??????!!! HAAAALLÅ? Det är ju inget svar!"
P: "Det var ju vi som ringde, du skulle ju inte svara."
Jag: (som uppenbarligen inte lyssnar) "Vänta lite, jag MÅSTE faktiskt ta det här! HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ!!"

Jag vet inte om det så småningom gick upp ett ljus för mig, eller om jag bara gav upp för att jag inte fick något svar i andra änden. Men till slut fick jag mitt förnuft till fånga och gav dem mammas telefonnummer. De fick inte tag på henne (jag sade att hon troligtvis jobbar) och sedan lät de mig faktiskt vara eftersom mina vänner lovade att ta hand om den ytterst förvirrade LV.

Dagen efter var jag den enda som var ledig eftersom jag redan läst klart kurserna alla andra gick, och eftersom jag aldrig blir bakis åkte jag hem med ett glatt humör medan alla andra åkte till skolan och fick genomlida 6 timmar med hjälp av hinkvis med koffein :angel:
 
Sv: Pinsama saker som hänt med alkohol i kroppen!

HAHAHA fy va klockrent! Skulle SÅ gärna velat sett det! :rofl:

KL

Jag skäms sällan när jag dricker och gör inga direkt pinsamma saker. Däremot är jag alltid jävligt klumpig och här om helgen så snubblade jag på en liggande cykel som jag dessutom såg.. Mina ben är nästan alltid blåfläckiga efter en krogrunda! :D

Annars så lyckades jag med en riktigt pinsam grej för någon månad sedan. Jag har en tendens till att gå i sömnen när jag fått i mig lite alkohol (behöver inte ens vara mycket) och göra helt knasiga grejer, som till exempel gömma mammas trosor som hon hängt på tork!
Så en kväll hade jag vart ute med jobbet och spelat bowling, kvällen avslutades hemma hos mamma där min syster var på besök. Jag skulle sova på soffan. Vaknar dock upp utav att mammas man skulle på toaletten tidigt på morgonen och han frågar vafan jag håller på med.
Jag ligger då på toalettgolvet med en kajalpenna i handen och sover - halvnaken med string och rumpan i vädret. :o Det enda vaga minnet jag har var att jag skulle plocka fram just kajalpennan som jag trodde hamnat under tvättmaskinen.
Lite akward när jag vaknar upp några timmar senare. :p
 
Sv: Pinsama saker som hänt med alkohol i kroppen!

Hahaha vilka roliga historier :D

Sist jag festade gick vi loss på Coantraeu (hur fasen det nu stavas), det i kombination med prat och skratt resulterade i att jag tappade rösten totalt.
Kunde inte ge minsta ljud ifrån mig på tre dagar :D
Dessutom ringde jag videosamtal till en bekant från skolan som jag inte hade nån direkt kontakt med, hon skrattade dock mest åt mitt fyllesvamlande. :p
 
Sv: Pinsama saker som hänt med alkohol i kroppen!

:rofl::rofl: haha! Dagens!

kl.
Jag är en sån som gör pinsamma saker mest hela tiden med eller utan alkohol i kroppen.. Men jag kan väl berätta om en av historierna som utspelade sig med alkohol i kroppen.
Följer med min kompis som studerade på högskolan till hennes akademis studentpub. I smyckesväg har jag en halsbandsklocka. Börjar av någon anledning använda den som en monokel (?!). Pratar med en kille i baren, vi skämtar glatt om klockan, jag tycker jag är lite spexig och nyper fast den framför ena ögat.
Killen: "Men gör du sådär ser du ju inget?"
Jag: "Nej men det kan ju vara bra! Te.x om man är på fest med massa fula människor, typ i Bollnäs eller något!"
Plötsligt tystnar alla runt omringa oss min kompis tittar roat på mig. Jag börjar känna mig lite olustig och inser till slut varför alla blev tysta.
Jag: "Du är från Bollnäs eller hur?"
Han nickar men tar tack och lov det hela med ro och bara skrattar åt det. Det gör alla andra som stod vid baren vid det tillfället också. Jag försöker på hundra mer eller mindre bra sätt släta över det jag nyss sagt utan att lyckats särskilt bra. Till saken hör att jag och mina kompisar ofta brukar skämta om att Bollnäs är en ful stad. Att människorna där skulle vara särskilt fula är inget vi någonsin uttryckt. Men min hjärna associerade tydligen Bollnäs med fult och kom fram till slutsatsen att de som bor där är fula (vilket givetvis inte är sant).

Senare visar det sig att den här killen är min syrras sambos klasskompis och vän. Av olika anledningar bodde jag en tid i deras trea tillsammans med dom. En dag kommer den här killen hem till dom för att plugga tillsammans med syrrans sambo. Jag typ hejar och springer in på mitt rum för att inte komma ut först när han gått. De är ju fortfarande kompisar och 2,5 år senare har jag fortfarande inte fått glömma den här händelsen.
 
Senast ändrad:
Sv: Pinsama saker som hänt med alkohol i kroppen!

kl

Alltså... Vilka roliga grejer ni alla har varit med om :rofl:

Själv är jag nog mer sorglig än rolig på fyllan, och de pinsamma saker jag gör är således oftare av sorglig än rolig karaktär. Men ett par grejer som varit åtminstone halvroliga har jag väl haft för mig.
En gång var jag och en killkompis ute på krogen och festade rejält. Det var sådär strax efter 18-årsdagen när krogen är ny och spännande, och fylla är ännu mer spännande. Alltså: vi var aspackade. Eftersom kompisen bodde i stan och jag utanför stan, skulle jag sova hos honom. När krogen stängde började vi promenera hem till honom, och på vägen träffade vi på en kille vi började prata med.
De skämtade glatt om att min kompis "haft tur ikväll" och jag fattade ingenting. Nåväl, efter en bra lång pratstund fortsatte vi gå. Och då upptäckte jag att min axelbandslösa klänning halkat ner och korvat ihop sig runt magen... Och plötsligt gick det upp för mig vad de menade. Tack kompisen för att du inte sa nåt, liksom :cautious: När vi kom hem till honom till slut var jag så sur så jag tänkte gå och lägga mig i hans pappas säng (där hans pappa redan sov) istället för i kompisens. Som tur var lyckades han övertala mig om att det nog inte var så bra ändå...

Annars brukar jag mest göra korkade grejer som försätter mig i diverse diskussioner med okända människor (99 gånger av 100 är det killar som är oroliga för att jag är på väg att göra något korkat... :o) och vakter, ringa min mamma eller bror och kasta på luren när jag kommer på att jag ringer dem, ordna diverse kramtillställningar med okända människor, eller bli ett psykbryt som mina stackars kompisar får ta hand om. Nu för tiden dricker jag ytterst sällan... :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 461
Kropp & Själ Jag är less på det mesta just nu. Allt är så tungt med rehab som inte går framåt och sen känns det som att livet just nu dessutom ger...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: Bulldoozer
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 591
Senast: kubikmeter
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 224
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp