Allt är så djäkla tungt

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag är less på det mesta just nu. Allt är så tungt med rehab som inte går framåt och sen känns det som att livet just nu dessutom ger mig käftsmäll på käftsmäll. Det är som att det aldrig tar slut. En sak jag fick reda på i helgen som jag inte vill skriva om här gjorde mig väldigt ledsen. Men är en sak ytterligare som hänt utöver allt annat. Har samtalskontakt för min del men jag orkar inte med allting just nu 🥲 Hur gör man hur orkar man när livet bara står med två knytnävar och boxar från varsitt håll?
 
Man tar en dag i taget och försöker tänka positivt. Har själv rygg och knäproblem. Plus en grabb i tonåren med npf-diagnoser. Kämpat mig grön och blå för att få rätt hjälp med skola och bup. Sen har han perioder med svåra utbrott som tar på krafterna och sur och grinig hela tiden. Så det tar hårt på en. Har velat ge upp flera gånger. Men nu är nog första gången jag kan se ljuset, han har blivit så mycket bättre med nya medicinen. Visst fortfarande sur och grinig, men inte alls så intensivt, nästan inga utbrott nu. Men jag tar en dag i taget. :heart
 
Ett steg i taget, en dag i sänder och försöka att andas. Det kommer sol efter regn osv. hur mörkt det än är så brukar det vända så småningom.

Sen är utgångspunkten för att ta motgångar såväl mindre som större redan på minus när man redan mår dåligt och har ont. Försök vara lite snäll mot dig själv och bli inte irriterad och arg över att du just nu inte kan vara där för andra på det sätt du skulle kunnat om du varit i bättre skick. Var lite snäll mot dig själv fast det stormar runtomkring ❤️.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 714
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 960
Senast: Yeah but
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 313
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp