Bukefalos 28 år!

S

seejii

Varför har man pisken rakt upp i AR?
Vilka hjälper förstärker den där?





Jag har INGEN kol alls på AR, så jag måste ju få veta.

:confused:
/CJ
 
Sv: Pisken

hej pisken har man i den högra handen för att kunna nå med pisken på båda sidor,medans man har tyglarna i den vänstra.
 
Sv: Pisken

men.... aha...
Så om man behöver korrigera eller förstärka på vänster sida och man har pisken i höger hand upprätt så kan man lägga höger hand ovan tygelhanden och använda den?

-korrekt uppfattat av ett pucko? :d


/cj
 
Sv: Pisken

kooooooooooooooooooolt!

haha, jag min stolle trodde ett ögonblick att det var för att man skulle kunna klippa till dom i huvudet... OBSERVERA, endast i ett ögonblick... :)

Jag fortsätter o läsa om AR, kommer säkerligen med fler puckade frågor!

Fast... ska nog sussilulla lite nu! Känner mig flamsigt trött...


/cj
 
Sv: Pisken

hahahaa

Tänk dig om äkta puckon tror det..... förbundet har ju sina uppfattningar osv angående BB och AR...
farliga tankar ju... hehe
Nä, nu måste jag ducka, annars får jag stryk av johnblund.

gonatt!
 
Sv: Pisken

Dessutom ska spöt störa hästen som minst när man har det upprät framför sig. Har ingen aning om det stämmer men då anses inte hästen se det.
Om man har kommit så långt att man rider på en hand så blir då den högra överflödig och för att då ha en vettig anledning att hålla handen brevid den vänstra så är det praktiskt att bära spöt så. Anledningen till att ha händerna brevid varandra är att få en sån liten viktförskjutning som möjligt i ryttarens kropp, jfr tex med att ha högerhanden hängandes rakt ner och axeln får då ett litet annat läge än den vänstra.
Mvh T
 
Sv: Pisken

Kör en sökning på pisk och du får kanske upp fler sidor om sexleksaker än ridning.
 
Sv: Pisken

:rofl: :rofl: :rofl:
Ja, skulle kunna tänka mig att det kommer upp några sidor sexleksaker ja...
 

Liknande trådar

Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 079
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 412
Senast: Ridinglady
·
Relationer "Låna" ut 1000:- till en person som du haft som kollega några veckor förra året. Vi ar inte haft privat kontakt alls. Jag har inte råd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 881
Senast: alazzi
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 512
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Föl 2020
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp