Pivo eller annan film-hjälp?

Bukefalos 30 år!

Är det någon lyckats rida för tränare digitalt med ex pivo eller någon annan kamera/telefonhållare som följer ekipaget?

Fattar det som att just med pivo ska man kunna köra via zoom eller deras egna app på något sätt men inte lyckats goolat mig fram om något lyckats.

Finns ju även andra "kamera följar grejer" men de kanske är för långsamma?

Provade att rida via ridsum och de gick väl helt ok men då hade jag dels en kompis som höll i kameran och jag och tränaren fick prata med varandra via vanlig lina då ljudet inte ville vara med oss.

Tar upp en gammal tråd. Är det ngn som har provat Pivo (med Pivo Meet) till Ridesum-träning?
Gammal tråd och det lär ju ha hänt något i alla fall med utvecklingen tänker jag, så vad rekommenderar ni nu? Skulle gärna filma mina pass men har ingen villig fotograf mera väldigt sällan.

Vill inte lägga några enorma summor så de där varianterna för 30 000 går bort, men upp till 5000 kanske?

Finns det någon mer än Pivo med den max-summan?
Ingen aning. Därav frågan. Min man började prata om olika gumballs och 360-kameror osv men jag har noll koll. Tänker att det kanske finns enklare lösningar numer som konkurrerar, det kommer ändå bli sporadisk användning och ofta bli fel tänker jag pga att jag väldigt sällan (typ aldrig) är ensam på ridbana/ridhus.

Ingen aning. Därav frågan. Min man började prata om olika gumballs och 360-kameror osv men jag har noll koll. Tänker att det kanske finns enklare lösningar numer som konkurrerar, det kommer ändå bli sporadisk användning och ofta bli fel tänker jag pga att jag väldigt sällan (typ aldrig) är ensam på ridbana/ridhus.
Jag köpte en Pivo Silver på FB market för 1000 kr typ. Den har funkat helt ok när det inte varit kallt.

Men! Den går inte att koppla till Ridesum då en app i taget ska användas. Men lektion har ridits via Pivo Meet. En telefon uppkopplad i podden och så har tränaren ringt till mig på en annan telefon. Då har den dragit mindre batteri så det har funkat.

Jag köpte en Pivo Silver på FB market för 1000 kr typ. Den har funkat helt ok när det inte varit kallt.
Det ska jag kika efter! Tack för tips! Går helt vilse bland alla varianter när jag googlar och hittar inte ens en åf som jag tycker verkar legit när jag söker mig runt. Pivo Pod, Pivo Max, Pivo Silver... Rena djungeln för mig som teknikallergisk.

Pivo är ju inte toppen när man är fler på ridbanan. Är man typ två kan det funka, men man behöver hela tiden ha koll på pivon och rida dit och ”hämta upp den” igen om den börjat följa fel häst. Den följer ju den häst som är närmast, så om någon passerar mellan dig och pivon så byter den till det andra ekipaget.
Då måste man nog välja en sån lösning där man har ngn form av sändare som kameran ska följa. Den enda jag känner till är Pixem, men den kostar väl typ 15000 kr?

Pivo är ju inte toppen när man är fler på ridbanan. Är man typ två kan det funka, men man behöver hela tiden ha koll på pivon och rida dit och ”hämta upp den” igen om den börjat följa fel häst. Den följer ju den häst som är närmast, så om någon passerar mellan dig och pivon så byter den till det andra ekipaget.
Då måste man nog välja en sån lösning där man har ngn form av sändare som kameran ska följa. Den enda jag känner till är Pixem, men den kostar väl typ 15000 kr?
Ja, den såg jag också när jag googlade men det blir för mkt pengar för den begränsade användning jag kommer ha (jag rider ju typ en gång i v just nu haha), annars är ju den funktionen super. Jag tänker mest ngt ganska billigt som gör att jag i vart fall kan se glimtar, alltså inte möjlighet till digital träning osv.

Om en rider för tränare kan tränaren styra pivon så då spelar det ingen roll om fler är på banan😃.

Aha! Hur går det till? Ngn form av fjärrkontroll då eller vad ska jag liksom se till att det finns?
Du väljer Pivo Meet och då får du en länk. Den skickas till din tränare som klickar in i mötet. När denne är inne kan den följa dig, i stället för att kameran väljer.

Du väljer Pivo Meet och då får du en länk. Den skickas till din tränare som klickar in i mötet. När denne är inne kan den följa dig, i stället för att kameran väljer.
Aha, vid digital träning då, jag mitt pucko tänkte på situationen när jag rider för tränare som fysiskt befinner sig i samma ridhus men där också andra personer rider samtidigt. :D

Aha, vid digital träning då, jag mitt pucko tänkte på situationen när jag rider för tränare som fysiskt befinner sig i samma ridhus men där också andra personer rider samtidigt. :D
Tyvärr går inte de lektionerna inte heller att spelas in på ngt bra sätt. De kan exponeras men formatet och upplösningen blir kefft…

Tyvärr går inte de lektionerna inte heller att spelas in på ngt bra sätt. De kan exponeras men formatet och upplösningen blir kefft
Men vad synd. Känns ju orimligt att det inte ska gå att hitta en bra lösning som inte kostar 30 000 typ...

Funderar på att testa makens 360-kamera nästa träning och se hur det blir, blir säkert kaosigt men om det ändå blir dåligt med en Pivo så spelar det ju föga roll.

Men vad synd. Känns ju orimligt att det inte ska gå att hitta en bra lösning som inte kostar 30 000 typ...

Funderar på att testa makens 360-kamera nästa träning och se hur det blir, blir säkert kaosigt men om det ändå blir dåligt med en Pivo så spelar det ju föga roll.
Det blir bra om man inte har Pivo Meet på. Eller helt ok i a f.

Den här videon är filmat med min Pivo Silver:
https://www.instagram.com/reel/DQSL96EDQSt/?igsh=MTZ5NmtlbzluZzBuYQ==
… den har dock gått sönder en gång så den är lagad med Karlssons klister. :angel:

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka