Bukefalos 28 år!

Pja, behöver väl samla ihop lite nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit hemma i stort sett en månad nu. Första två veckorna var det olika hemtjänstpersonal både morgon och kväll varje dag... nu börjar det vara samma, vilket känns ganska bra. Då det är lättare både för dem och mig att läsa hur jag vill ha det. :)

Jag blir fortfarande frustrerad, när jag tappar brödkorg och inte kan ta upp den, alla kvitton som far i golvet som jag heller inte når. När jag tar upp nyckeln ur plånboksväskan tappar jag alltid något mynt utanför ytterdörren... även om jag har minimalt med kontanter nu för tiden. Igår var jag ute på uteplatsen och mätte på rabatten, för att kunna fixa pallkragar ovanpå. Nu ligger tumstocken mitt ute på altanen... *suck*

Värkmässigt, går det upp och ner... De långverkande tabletterna har jag slutat med för länge sen... Alvedon har jag ju sen tidigare, men äter maxdos och det kommer jag nog fortsätta med fram till juni, som det står på medicinlistan. Akuttabletterna försöker jag hålla ner mer och mer på och ibland klarar jag mig två-tre dagar och ibland, behövs det ett par dagar eller nätter i sträck...

Humöret... pja, att vara socialt distanserad från släkt o vänner är ju inte det lättaste. Hör man inte av sig själv, så syns man inte/finns man inte... känns det som.

Jag försöker tvinga mig ut med permobilen en sväng dagligen, senaste veckan har det dock varit si och så med det.

Jag HOPPAS att "skitviruset" vänder någon gång och att människor tänker på fler än sig själva och hjälps åt att distansera sig, tvätta händer noga, nysa och hosta i armvecket. För jag vill kunna UMGÅS igen.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp