Placera kattlåda

Har själv hittat en öppen kattlåda, LitterLocker, som gör att det blir mycket mindre sand på golvet. Skulle säkert funka lika bra med en back som man skär ut en lägre kant på en vägg men för såna med tummen mitt i handen eller latmaskar som vill att det ska se någorlunda snyggt ut.. :angel:
Den är jättebra! Min har dock blivit lagad med silvertejp i bakkant :angel:
 
Har själv hittat en öppen kattlåda, LitterLocker, som gör att det blir mycket mindre sand på golvet. Skulle säkert funka lika bra med en back som man skär ut en lägre kant på en vägg men för såna med tummen mitt i handen eller latmaskar som vill att det ska se någorlunda snyggt ut.. :angel:

Den lådan sig ju bra ut! Som du säger borde det ju gå att fixa liknande själv. Hmmm.. får mäta lite där lådan ska stå.
 
Den är jättebra! Min har dock blivit lagad med silvertejp i bakkant :angel:
Det hade min förra också! Efter en lite oaktsam flytt 😅 så jag beställde en ny nyligen tillsammans med sand, och den kom fram kaputt :crazy: Fick en ny såklart.
Så de är lite ömtåliga, men samtidigt så är det värt det med tanke på hur mycket mindre sand det blir.
 
Det hade min förra också! Efter en lite oaktsam flytt 😅 så jag beställde en ny nyligen tillsammans med sand, och den kom fram kaputt :crazy: Fick en ny såklart.
Så de är lite ömtåliga, men samtidigt så är det värt det med tanke på hur mycket mindre sand det blir.
Absolut värt det 😁 har ju haft min drygt ett år nu och ja den håller ju ihop utan problem med silvertejp. Gick sönder ganska fort och jag vet faktiskt inte hur men kan anta att det var ett barn som lyfte den eller något.
 
Har två lådor i vardagsrummet. I en del som inte används, lite avskild från soffgrupp etc. Har spånpellets till kattlådorna så det blir ingen sand utanför alls, och ingen lukt eftersom jag slänger allt och fyller nytt varje dag. :)
 
Har två lådor i vardagsrummet. I en del som inte används, lite avskild från soffgrupp etc. Har spånpellets till kattlådorna så det blir ingen sand utanför alls, och ingen lukt eftersom jag slänger allt och fyller nytt varje dag. :)

Två av tre här accepterar inte pellets :cautious: Annars håller jag med, det blir inte mycket utanför.



Köpt en låda nu. Blev en vanlig utan tak. Hoppas det funkar nu!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Har två lådor i vardagsrummet. I en del som inte används, lite avskild från soffgrupp etc. Har spånpellets till kattlådorna så det blir ingen sand utanför alls, och ingen lukt eftersom jag slänger allt och fyller nytt varje dag. :)
Slänger du alltså ALL sand och hälller upp helt nytt varje dag? 😮 Blir inte det alldeles fruktansvärt svindyrt?
Eller missförstod jag dig såhär på morgonkvisten?
 
Jag kör för övrigt också på spånpellets, men halva grejen med dem är ju att de löser upp sig allteftersom (man kan med fördel lösa upp dem med en sprayflaska innan man lägger det tjocka lagret i lådan tycker jag) och blir ett mjukt underlag istället. Här luktar det inte heller. :)
 
Slänger du alltså ALL sand och hälller upp helt nytt varje dag? 😮 Blir inte det alldeles fruktansvärt svindyrt?
Eller missförstod jag dig såhär på morgonkvisten?
Ja jag byter allt varje dag, jag har pellets så det blir fortfarande mycket billigare än vanlig kattsand, eftersom en säck på 16 kilo eller var det är, kostar 39 kr. Behöver inte heller fylla upp lådorna lika mycket som vid vanlig kattsand. ☺️
 
Var har ni placerat kattlådan?

Jag tror jag behöver skaffa en låda till, men jag vet inte vad den ska stå. Har två lådor idag, en på toaletten och en i badrummet.
Var ska jag ställa den tredje lådan? Känns inte så fräscht att ha den i vardagsrummet direkt..

Skaffa kattlådeskåp tycker jag, då kan lådan stå även i köket eller hallen om det finns utrymme. Nu tog jag bara en googlebild som exempel - men det finns många olika och är inte så svårt att bygga om typ en Ikea-hurts heller.

Ett annat alternativ som jag tittat på är de top-matade kattlådorna som Modkat eller Savic Hop In. Det blir mindre spill från dem har jag hört. Inte testat själv än.


1638687988762.png
 
Vi har kattlådan i garderoben. Det är en stor skjutdörrsgarderob som täcker hela väggen i hallen. Vi har köpt en snygg dörrstopp så att vi inte råkar stänga helt. Står endast öppen på glänt när vi har gäster, så går enkelt att dölja, och det luktar inget :)
 
@Lager en möbel får inte plats. Jag har hop in lådor, men tycker det blir rätt mycket sand utanför ändå.

Men det verkar som att damerna är mer tillfreds med livet nu när jag flyttat om lådorna. De använder fortfarande bara två av dem, men det kanske kommer.
 
@Lager en möbel får inte plats. Jag har hop in lådor, men tycker det blir rätt mycket sand utanför ändå.

Men det verkar som att damerna är mer tillfreds med livet nu när jag flyttat om lådorna. De använder fortfarande bara två av dem, men det kanske kommer.
Nu när jag lade till ännu en låda ställde jag dem först bredvid varandra tills han använt även den nya - då flyttade jag på den. Antog att den luktar använt och tryggt trots att den står på okänd plats. Går ju att skopa över lite använd (men ren) sand i den nya lådan också, sådär som uppmuntran. :)
 
Ja jag byter allt varje dag, jag har pellets så det blir fortfarande mycket billigare än vanlig kattsand, eftersom en säck på 16 kilo eller var det är, kostar 39 kr. Behöver inte heller fylla upp lådorna lika mycket som vid vanlig kattsand. ☺️
Det låter ju ändå som ett jättesvinn på rent strö! Det skulle nästan ta ont i magen. 😅 Och ja, jag köper också spånpellets i hästsäckar (det är ändå samma som säljs som kattpellets i affären) eftersom jag även använder dem till ormarna. Men ändåååå! :arghh:
:D
Fast du gör ju som du tycker det funkar bäst förstås.
 
Nu när jag lade till ännu en låda ställde jag dem först bredvid varandra tills han använt även den nya - då flyttade jag på den. Antog att den luktar använt och tryggt trots att den står på okänd plats. Går ju att skopa över lite använd (men ren) sand i den nya lådan också, sådär som uppmuntran. :)
De använder bara den nya på övervåningen. Den gamla flyttade jag ut i hallen. De har använt den, men verkar föredra den som står inne på toaletten.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det låter ju ändå som ett jättesvinn på rent strö! Det skulle nästan ta ont i magen. 😅 Och ja, jag köper också spånpellets i hästsäckar (det är ändå samma som säljs som kattpellets i affären) eftersom jag även använder dem till ormarna. Men ändåååå! :arghh:
:D
Fast du gör ju som du tycker det funkar bäst förstås.
Det är inte rent, allt "går åt". 😊
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 432
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Skulle behöva input! Skaffade en kattunge i somras så en av mina katter fick tas bort. Katten som blev kvar är en 10-årig kastrerad...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: moster_punk
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 411
Senast: cewe
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 700
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp