Plågade katter

T

tirre

Skapar denna tråd för alla er som har katt, tänker skaffa katt eller helt enkelt bara älskar djur. I dagens Sverige finns ett otal katter så plågas och lider. Bara i Stockholm finns det minst 20.000 st. Och vad kommer då alla dessa katter ifrån? Jo från de som blivit allergiska, fått en gravid hona eller helt enkelt tröttnar och bara sparkar ut katten. En del släpper dem från bilen på motorvägen, en del lämnar dem i soprummet och en del bara stänger dem ute. Dessa katter hittas ihjälfrusna eller förhoppningsvis bara skadade, magra, skabbiga och allmänt skygga men levande. Så tänk på det ni som har tänkt skaffa katt. Katter lever i ca 15 år. Har ni möjlighet att ta hand om den så länge. Mata den, umgås med den, vaccinera och kastrera den. Och ALLTID ta den till veterinären när den är sjuk.
Och alla ni som har tänkt skaffa ungar. Visst är de underbart söta, kattungarna, med sina rosa nosar och ulliga päls. Men de växer och vad gör du då? Kan du hitta garanterat goda hem till dem? Om du inte har tänkt använda katterna i avel ska de ovillkorligen kastreras. Skänk inte bort kattungar! De är värda mer än så. De är levande varelser! Se länkarna nedan för att få en försmak av vad som händer med de små kattungarna när de växer upp och lämnas vid för våg.
http://biphome.spray.se/madeleine.bartak/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/9904/30/katter.html
http://home.tiscali.se/kattport/katthem.htm
 
Ussh, Tyvärr är sanningen så :cry: .
Våran första katt sprang bort , Han bara försvann utan spår :(.
Tog ett tag innan jag insåg att han aldrig skulle komma tillbacks efter vi gjort allt.
Men har nu två katter som är snart 3år och dom kommer från stockholms katthem , Någon hade slängt ut dom i en kartong när dom var kattbebisar ,
Dom var jätte rädda för mäniksor speciellet för män.
Antingen har dom fört väldigt illa.
Men nu är dom världens goaste katter, Ena är fortfarande lite resarverad men det blir bättre för varje dag som går.
:)
En katt blev förlorad men två katter blev vunna!
 
Det finns olika katthem och kattföreningar över hela landet där man kan hämta sin katt om man önskar skaffa en. Då är de avmaskade och vaccinerade. Att ta hand om en katt från en sådan organisation är inte bara att skaffa sig en "livskamrat" (vilket alla så klart borde tänka när man skaffar djur) utan man gör också en god gärning.
De har dessutom även kattungar för dem som nu absolut måste ha sin egen unge.
 
Jotack det strövar omkring rätt mycket vilda katter i mina trakter. Fick själv en på köpet som numera heter Missan och bor i stallet.

Finns ju tyvärr även kattägare som inte gör något åt sina honkatter som får kull efter kull och vips finns det helt plötsligt 20 st katter och inavel med mera inblandat.
 
de e ju tyvärr så =( usch vad hemskt :cry:
en granne till oss har en massa katter som bara blir magrare o magrare...de har klåda i öronen, o väldigt maskangripna och de blir bara fler o fler, men förhoppningsvis händer det något bra snart för han e polisanmäld ..men det är så orättvist o ofattbart hur folk behandlar sina djur :mad: :mad:
 
de e ju tyvärr så =( usch vad hemskt :cry:
en granne till oss har en massa katter som bara blir magrare o magrare...de har klåda i öronen, o väldigt maskangripna och de blir bara fler o fler, men förhoppningsvis händer det något bra snart för han e polisanmäld ..men det är så orättvist o ofattbart hur folk behandlar sina djur :mad: :mad:
 
har länge funderat på om man skulle kunna få ett "katthem" för hittekatter att fungera om man startade ett. jag älskar djur och har räddat en del från döden och skulle så gärna vilja göra ngt för alla katter och hundar som far illa!!!
men hur kan man lyckas??
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 156
Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 001
Senast: Flixon
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 177
Senast: Asko
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
4 972
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp