Plasma TV 50", någon som har?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Angel_23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 246
A

Angel_23

Tänkte jag skulle kolla vad ni har för TV hemma hos er...
Vi ska snart byta upp oss och har väl bestämt oss så långt att det blir en 50" eftersom vi ser mycket film och vill slippa byta upp oss igen inom 2-3 år :-)

Våra största funderingar står mellan Samsung eller Panasonic, någon här som äger något av de märkena och har de i form av plasmaTV?

Kanske kan ge lite tips och råd på för och nackdelar och vad ni inte är nöjda med osv?

Priset bör ligga under 13k och de vi kikat på gör det i dagsläget.

Sv: Plasma TV 50", någon som har?

Jag har 42tum från Panasonic, köpt för 1,5 år sedan. Gillar den skarpt, Panasonic är bland de bästa. Kommer dock ej ihåg exakt vad den heter, ahr det hemma, kan fixa det sen om du vill??
Enda nackdelen, den är grå/silverfärgad, hade hellre velat ha svart, typ pianolack el liknande..=)

Tänkte jag skulle kolla vad ni har för TV hemma hos er...
Vill bara tipsa om att söka information genom facktidningar och i jämförande tester, som komplement till frågan här. Det är nämligen ett känt faktum att man gärna övervärderar den modell av [tv, bil, motorcykel, häst, kamera, whatever] som man valt själv, samtidigt som de flesta konsumenter inte har erfarenhet och objektiva intryck av andra produkter än den de själva använder. Dessutom har produktutvecklingen bland plasma- och inte minst lcd-skärmar tagit jättekliv de senaste två-tre åren så se till att den information du tar till dig verkligen är uppdaterad.

När vi bytte upp oss för drygt två år sedan fanns ingen platt-tv för rimliga pengar (< 50.000 kr) med bildkvalitet som kom ens i närheten av en tjock-tv för allmänt tv-tittande, så vi tog det bästa av två världar. Projektor med DLP-teknik för filmstunderna, och en bra tjock-tv för allmäntittandet. Så länge som man inte behöver HD så finns fortfarande ingen platt-tv som slår en bra tjock-tv i bildkvalitet.
Med det sagt så skulle jag absolut överväga en platt-tv som alternativ med dagens bildkvalitet, för filmtittning i HD.

Vi har en 50" Sony Bravia med bakprojektion. Dvs, den ser platt ut men är inte det. Den har en lampa bak som lyser. Kostade för två år sen ungefär 13k. Vi hittade heller ingen platt-tv då för ett rimligt pris

Man vänjer sig jäkligt snabbt vid den sizen på tv-apparat kan jag säga! :)

Vi har en 50" Sony Bravia med bakprojektion. Dvs, den ser platt ut men är inte det. Den har en lampa bak som lyser. Kostade för två år sen ungefär 13k. Vi hittade heller ingen platt-tv då för ett rimligt pris

Man vänjer sig jäkligt snabbt vid den sizen på tv-apparat kan jag säga! :)

Jo vet vad det är. Haft en Sony 44" själv för 4-5 år sedan, var grymt missnöjda med bilden så ska det vara stort ska det vara plasma :bump:
4 lampor, gul, röd, vit och blå eller grön om jag inte minns fel.

Vill bara tipsa om att söka information genom facktidningar och i jämförande tester, som komplement till frågan här. Det är nämligen ett känt faktum att man gärna övervärderar den modell av [tv, bil, motorcykel, häst, kamera, whatever] som man valt själv, samtidigt som de flesta konsumenter inte har erfarenhet och objektiva intryck av andra produkter än den de själva använder. Dessutom har produktutvecklingen bland plasma- och inte minst lcd-skärmar tagit jättekliv de senaste två-tre åren så se till att den information du tar till dig verkligen är uppdaterad.

När vi bytte upp oss för drygt två år sedan fanns ingen platt-tv för rimliga pengar (< 50.000 kr) med bildkvalitet som kom ens i närheten av en tjock-tv för allmänt tv-tittande, så vi tog det bästa av två världar. Projektor med DLP-teknik för filmstunderna, och en bra tjock-tv för allmäntittandet. Så länge som man inte behöver HD så finns fortfarande ingen platt-tv som slår en bra tjock-tv i bildkvalitet.
Med det sagt så skulle jag absolut överväga en platt-tv som alternativ med dagens bildkvalitet, för filmtittning i HD.

Absolut du har rätt! Har jämfört och jämfört och kollat eftersom det är ens egna uppfattning som eg spelar mest roll. Inte vad andra säger men bra att veta om någon haft mycket problem osv.

Vi har en 50 philips.
Betalade 13 000:- för den, köpt på netonnet.(finns ej där nu ser jag)
Är toppennöjda, visseligen har vi bara haft den i ett halvår...
Den är mattsvart och riktigt snygg.:laugh:

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 955
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025