plastbackar m lock?

bambi82

Trådstartare
Nu är sommarens städning/rensning/smörjning av all utrustning snart klar! Men känner att jag behöver bättre förvaring! De flesta täcken bor nu i stora gula ullaredspåsar m dragkedja, men i vintras bröt sig mössen in i en och byggde bo så känns inte så säkert längre så vill ha tag i nån form av stora plastbackar m lock. Är det ikea som gäller eller vad har ni?

Sv: plastbackar m lock?

Känner igen detdär. Mössen förstör mycket!

Jag köpte stora plastbackar med lock på B*uhaus.

Dom tycker inte jag är så bra eftersom locken inte går att spänna fast utan bara ligger löst på. Har hittat liknande från Maxi men med knäppen på sidorna för locket som jag gillar bättre.

Fast på vissa, tror det är de stora backarna, kan man köpa clips så locket stannar kvar! Funkade dock inte på de mindre fick jag erfara..

Hej,

Dynlådorna sväljer mycket, men är ej helt täta = fritt för mössen att bygga bo igen. Satsa på stora lådor frånhttp://http://www.hammarplast.se/products-5.aspx?cat=12647&prod=12803 Dessa lådor har vi haft med på träningsläger, det blev skyfall lådorna flöt men innehållet var forfarande torrt. Lådorna kan nog köpas hos många bygg/heminredningsfirmor. Tillverkaren har sommartid ett tält i utkanten av Tingsryd och med fabriksförsäljning till fördelaktiga priser.

Ikeas största låda är klart den billigaste jag har hittat. O extra clips kan köpas till så locket sitter fast ordentligt. Kanonbra!!!

*kl*

Biltema har haft bra backar. Man trycker dit locken, de sitter inte så man kan lyfta i bara locken, men tillräckligt för att inte möss ska kunna ta sig in i dom.

Varning dock för täta plastlådor om de står där det är temperaturväxlingar med kondens som följd. Bitter erfarenhet av mycket mögliga träns, kandar etc :(.

Täcken, paddar, vojlockar brukar vara ok med inte skinn.

Är bara täcken som ska vara däri. schabrak, lindor, paddar m,m ligger i garderober. Och lädret hänger på krokar i sadelkammaren.

Blev iaf 5st av ikeas största plastlådor. De funkar bra och det får plats en del i dem 2-4täcken beroende på tjocklek. Men behöver nog ca 15 till iaf.

Jag har lärt mig vika så helhalstäcken med 370 gramsfyllning (storlek 155) faktiskt går ner tre per IKEA-back. Sedan ställer jag två på varandra och då brukar det inte vara något problem med locket. Är det tunnar täcken får jag plats med 5-7, men jag staplar dem inte på varandra utan ställer lådan på högkant och staplar från sida till sida s a s och packar ordentligt innan jag lägger dit nästa.

Liknande trådar

F
Gravid - 1år Jag behöver hjälp med att redan ut tankar, känslor och få perspektiv. Skriver denna tråd under annan nick. Något jag egentligen inte... 2
Svar
24
· Visningar
6 757
Senast: TinyWiny
·
E
Hästvård Tack vare allt detta regnande och ihållande mildväder har min 1 ha stora vinterhage börjat bli så upptrampad att jag känner mig tvingad...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: KillerQueen
·
S
Avel Skulle vilja få till en diskussion om hur ni andra hobbyavlare tänker, dvs ni som har runt 1-4 ston (det får man väl ändå kalla...
Svar
19
· Visningar
1 959
Senast: sydney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur