plastmatta

Sv: plastmatta

*KL*

Jag köpte nyss begagnat transportband att ha i stallgången. Dvs tjock, slitstark gummimatta. Kanske lite för tung att ha på väggen? Nåväl, 15 - 20 meter/rulle, 15 mm tjock. 2025 kr inkl moms OCH frakt hit (norra Uppland).

Annars, om det räcker med tunn, tunn så Jula har 10 meter disktrasetunn, ribbad gummimatta. 10 m rulle kostar 999 kr.

funkar tyvärr inte...
hittar ifs inte sprayflaskan, men klibbiga funkar ett tag.... hon typ testbiter så det försvinner...

Vad provade du för antignag? Kanske inte fungerar på din, men jag för krig mot fullblodsbävern här, och i samma takt som hon hittar nya ställen att äta på, i samma takt springer jag och kletar på antibitmedel. Sådant där som inte luktar något och ä genomskinligt klet, men som KLIAR något vedervärdigt om man får det i munnen.

Bävertendenserna har minskat markant, dock har hon lärt sig klia av medlet med halsen (hon är jäättegosig i pälsen på halsen nu - inte) och gnaga. Just nu håller hon sig till EN planka dock och jag har tittat bort och tyckt 'okej, DEN plankan då'.

Men, liten undran hur du ska ha gummimattan? Min bäver äter nämligen PLAST också.. Hon har när hon stod i boxhage gett sig på en sådan där vanlig 20-liters plasthink och knaprat sönder kanten på :crazy: (Sin hink i boxen eller krubban i boxen rör hon dock inte tack och lov..). Så om det är en väldigt inbiten gnagare kanske hon helt sonika övergår till att äta gummimattan? Vilket ju inte är så lyckat kanske, att äta upp en massa trä är ju drygt men det borde inte vara såå skadligt för magen iaf, jämför med att äta plast..

/Alexandra - som HAR funderat på munkorg i de mest mörka stunderna. Ska prova hårspray dock!

äter hon plasten så ere skott i pannan.. det var nära skott redan idag på ridturen :angel:

jag tänker sätta plast på stolparna i boxen å dörröverkanten...
de andra kan jag byta när jag flyttar eller när hon dör ;)

jag kör evig kamp precis som du, men nu har hon börjat gnaga på en "fristående" bit, så den e superlätt å byta = jag sätter inte på bitmedel :idea:

hann inte hugga ner skogen idag, men nån dag ska jag plantera skog i hennes box....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka