Plaststaket ??

L

lyckorna

Vi tänkte byta staket runt våran ridbana, och undrar om det finns någon mer leverantör av plaststaket än A-staketet ?
Vi har haft trä staket runt ridbanan innan men det är ju lite jobb med trä.
Plast är ju lite mer underhållsfritt !
Hur funkar det att plaststaket runt ridbanor ?? jag har bara sett det runt hagar och där fungerar det ju bra. :)
 
Plaststaketen är underhållsfria och bra precis som du skriver. Det som är viktigt att tänka på är att inte sätta för långt mellan stolparna för då slackar staketet. Den erfarenheten fick vi, och det var inte snyggt.... Vi skulle vara lite ekonomiska och ha maxavstånd mellan stolparna...Mitt råd är alltså: sätt stolparna lite tätare än vanligt.
 
Jag tycker det verkar vara mer underhåll med plaststaket. Efter några år i solen så är det inte lika fräscht längre. Ett staket i ek däremot står i 20-30 år.
 
Hör å häpna men vi har plastboxar....tror även att det företaget gör staket! Boxarna funkar iaf bra, å sen kan dom ju inte gnaga på dom :devil: Kommer dock inte ihåg vad företaget heter men tror dom finns med på hästnet!
 
Man ser ju rätt ofta plaststaket som är gröna av typ alger eller något så lite jobb att skura dem blir det ju !
Alltså inte helt underhållsfritt !
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 058
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 317
Senast: ufot
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
658
Senast: lillan222
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 479
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp